• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • josefiina
    Juliii86 skrev 2017-08-17 10:39:58 följande:

Jaha vad roligt  då får vi se vem som hinner först till förlossning

Jag är övertygad om att jag kommer gå över men blir glatt överraskad om han kommer tidigare. Vad tror du själv om när du föder?
  • erijon

Nu känns det som att magen ska explodera. Allt gör såååå ont. Huden är så nära att liksom bara rivas upp och släppa. Magen kan liksom inte växa mer nu. Går ändå bara in i vecka 35 på måndag :(

• josefiina
    erijon skrev 2017-08-17 14:17:02 följande:

Nu känns det som att magen ska explodera. Allt gör såååå ont. Huden är så nära att liksom bara rivas upp och släppa. Magen kan liksom inte växa mer nu. Går ändå bara in i vecka 35 på måndag :(

Fin mage :)

Min mage kliade och spände vid ett tillfälle när han låg och tryckte ut på ett nytt sätt. Jag smörjde med helosan och det hjälpte mig då iaf.
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-17 13:17:44 följande:
    Jag är övertygad om att jag kommer gå över men blir glatt överraskad om han kommer tidigare. Vad tror du själv om när du föder?
    Jag tror också att jag kommer gå över tiden. Det är mitt första barn så det blir säkert kanske en vecka som jag går över men jag hade velat ha exakt på bf eller bara några dagar efter. Vill ju så gärna träffa min lilla tjej.
  • erijon
    josefiina skrev 2017-08-17 15:31:01 följande:
    Fin mage :)

Min mage kliade och spände vid ett tillfälle när han låg och tryckte ut på ett nytt sätt. Jag smörjde med helosan och det hjälpte mig då iaf.
    Smörjer magen varenda dag, flera gånger om dagen då det börjat komma lite mer bristningar sedan förra grav. Eller rättare sagt så är det typ samma bristningar som spricker upp lite mer eller vad det nu är. Vill inte ha fler, så försöker motverka på de sätt jag kan med feta krämer osv. Dessvärre är det väl mest hormoner och Kanske också pga att magen faktiskt växer. Det är svårare att förhindra, haha. :)

Använder bla Helosan ibland.
  • josefiina
    Juliii86 skrev 2017-08-17 16:04:32 följande:

Jag tror också att jag kommer gå över tiden. Det är mitt första barn så det blir säkert kanske en vecka som jag går över men jag hade velat ha exakt på bf eller bara några dagar efter. Vill ju så gärna träffa min lilla tjej.

Då har vi en likadan situation jag är också förstföderska. Jag var hos bm idag och fick veta att jag var fixerad det säger ju inte mkt eg men man vill ändå tro och hoppas att det närmar dig.
  • Juliii86
    josefiina skrev 2017-08-17 17:20:23 följande:
    Då har vi en likadan situation jag är också förstföderska. Jag var hos bm idag och fick veta att jag var fixerad det säger ju inte mkt eg men man vill ändå tro och hoppas att det närmar dig.
    Jaha ok,vad spännande med första barnet och dessutom med samma bf :) Vad skönt ändå och få veta att bebisen ligger fixerad. Förstår att du hoppas på att det är bra tecken på att det närmar sig till bf och jag håller tummarna på att din bebis kommer i tid. Min lilla tjej ligger än så länge i ruckbar läge men det återstår och se hur det kommer se ut längre fram.
  • Smus81

Ja, så nära som det är nu har vi aldrig varit. Jag tror min lille också är fixerad nu, men ska till BM imorgon, så då får vi se om jag har rätt. Fast egentligen spelar det ju ingen större roll om man ser till helheten. Längtar mest nu. Ska bli kul å se vem av er som får först när ni har samma BF och båda är förstföderskor.

• Juliii86
    Smus81 skrev 2017-08-17 19:04:33 följande:

Ja, så nära som det är nu har vi aldrig varit. Jag tror min lille också är fixerad nu, men ska till BM imorgon, så då får vi se om jag har rätt. Fast egentligen spelar det ju ingen större roll om man ser till helheten. Längtar mest nu. Ska bli kul å se vem av er som får först när ni har samma BF och båda är förstföderskor.

Ja visst känns det så Skrattande Vad spännande och får höra hur din lille ligger just nu. Du får berätta imorgon hur det ligger till. Visst är det spännande! Jag har en känsla av jag kommer inte vara först ut.
  • josefiina

Nä jag tror inte heller jag blir först! Men vem det än blir så ser jag fram emot att få höra att det kommit en liten skatt. Då har startskottet för våra födslar börjat :D

Svar på tråden Bf sept 2017