• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • erijon
    Smus81 skrev 2017-08-29 17:00:48 följande:
    Låter som förvärkar tycker jag. Spännande!
    Brukar inte förvärkar vara mer som mensvärk? För det fanns väldigt lite "mensvärk-känsla" i detta..
    hoppas ju såklart det var något som hjälper mig på traven eller ett tecken, MEN eftersom det gick över så kvittar det också. :/

Hoppas det startar snart. Jag är redo.
  • em93

Hur går det för alla? Någon bebis ännu? :)

Var och fick hinnsvepning idag, var bara öppen 'ett finger' och tappen var lite bakåtlutad om jag förstod henne rätt, har inte känt någonting alls mer än lite värk i väster ljumske nu på kvällen. Tog en liten promenad nu också så kan väl hoppas på att något händer inatt annars får man väl dra täcket över huvudet och bara vänta.... -.-

• Fiansess
    em93 skrev 2017-08-29 20:38:36 följande:

Var och fick hinnsvepning idag, var bara öppen 'ett finger' och tappen var lite bakåtlutad om jag förstod henne rätt, har inte känt någonting alls mer än lite värk i väster ljumske nu på kvällen. Tog en liten promenad nu också så kan väl hoppas på att något händer inatt annars får man väl dra täcket över huvudet och bara vänta.... -.-

Spännande! Då har du iaf börjat öppna dig :). En hel vecka till jag får veta hur det står till. Med första barnet tänkte jag aldrig på det men jag är så nyfiken! :P

Ikväll äter jag ananas haha.....idag har även jag fastnat i myterna och vill börja mogna och föda närmaste veckan även om jag har 2v kvar till bf ;). Märkligt hur man ändrar sig dag för dag. Igår var jag inte alls redo...
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-08-29 18:07:44 följande:

Brukar inte förvärkar vara mer som mensvärk? För det fanns väldigt lite "mensvärk-känsla" i detta..

hoppas ju såklart det var något som hjälper mig på traven eller ett tecken, MEN eftersom det gick över så kvittar det också. :/

Hoppas det startar snart. Jag är redo.

Vet egentligen inte riktigt skillnad på sammandragningar och förvärkar men tänker mig med att förvärkar är mer likt värkar fast svagare... ? Kunde klocka dem under min förra grav då o då, men nu är det mer sammandragningar för mig.....flera gånger dagligen men främst kvällstid.
  • Fiansess
    em93 skrev 2017-08-29 20:38:36 följande:

Blev det något resultat efter gårdagen? :)

Några känningar hos er andra? Och hur går det för dig Josefiina :).

Idag är det storstäd här hemma - allt för att hålla igång. Trodde inte att jag skulle bli uttråkad men nu är jag faktiskt det. Exakt 14 dagar till BF idag. Mannen är inne på sin andra jobbvecka efter lång sommarledighet och dagarna gick så mycket snabbare med honom hemma... Kommer mig liksom inte för någonting när jag är ensam :/. För några veckor sedan rensade jag som en galning här hemma och fixade o trixade men den energin är som bortblåst.

Imorgon ska jag iaf spendera 3 timmar hos frissan. Det ska bli underbart!! :)
  • Smus81

Himla unge! Sist jag var på mvc var han ruckbar och i måndags när vi var in så var han helt fixerad. Idag, IDAG är han rörlig igen och hon fick in en hel hand under hans huvud. FAN, jag lovar, nu kommer han ligga kvar i 3 veckor till... #bitter

• emmaliinnea

Hejsan! Hoppar in här även fast det är lite sent..:)

Jag har BF 14/9 med första, är sååå redo och vill bara att hon ska komma ut nu. Har haft lite förvärkar men allt är som bortblåst nu..mår nästan som bäst nu (förutom att jag känner mig som en val) och därför känns förlossningen så långt bort... Ska till BM på måndag för förhoppningsvis sista gången. Hon har aldrig kollat min livmodertapp eller så, är det något som görs enligt rutin eller är det något man ber om? Vill så gärna bara veta om det kaaaanske är dags snart :P

• em93
    Smus81 skrev 2017-08-30 11:37:08 följande:

Himla unge! Sist jag var på mvc var han ruckbar och i måndags när vi var in så var han helt fixerad. Idag, IDAG är han rörlig igen och hon fick in en hel hand under hans huvud. FAN, jag lovar, nu kommer han ligga kvar i 3 veckor till... #bitter

Han kanske bara tar lite sats och laddar för att flyga ut snart! :) skämt o sido...mitt första var rörligt förmodligen ända tills vi var inne på förlossningen. Iaf dagen innan allt satte igång så behöver inte betyda något. Jag födde 2 dagar efter bf.
  • Fiansess
    Smus81 skrev 2017-08-30 11:37:08 följande:

Redan envis o trotsig :P
    emmaliinnea skrev 2017-08-30 13:11:09 följande:

Hejsan! Hoppar in här även fast det är lite sent..:)

Jag har BF 14/9 med första, är sååå redo och vill bara att hon ska komma ut nu. Har haft lite förvärkar men allt är som bortblåst nu..mår nästan som bäst nu (förutom att jag känner mig som en val) och därför känns förlossningen så långt bort... Ska till BM på måndag för förhoppningsvis sista gången. Hon har aldrig kollat min livmodertapp eller så, är det något som görs enligt rutin eller är det något man ber om? Vill så gärna bara veta om det kaaaanske är dags snart :P

Hos oss gör inte mvc det alls längre, jag frågade förra gången. Så det är nog olika landsting och olika bm :/.
  • Juliii86

Hej tjejer! Igår imorses kl 7.45 föddes vår underbara dotter som tog hela 30 minuter att komma ut. Det hände mycket så sån kort men berättar mer när jag kommer hem för vi är inne på bb fortfarande och åker hem kanske imorgon. Så att... det blev ingen studie om igångsättning här inte som bm erbjöd oss. Så nu är jag äntligen mamma till en underbar söt liten prinsessa! Hon föddes vecka 39+0.

Svar på tråden Bf sept 2017