• Anonym (Bonusmamma)

Vad anser ni om detta?

Det är såhär.. Jag är gift med en man som jag har levt tillsammans med i 9år.

Han har en son som är 14år, och vi har en jättefin relation.

Nu är det såhär att min mans son har träffat en tjej, denna tjejen är mitt kusinbarn.

Det är alltså ingift släkt.

Jag vet att han kommer att ha 100 flickvänner till innan han bestämmer sig för en. Men jag kan INTE släppa detta, jag har sagt till både honom och min man, men de tar de inte på allvar..

Vad tycker ni? Är detta inte helt fel?

Tillägger att pojken bor hos oss på heltid, och har en otroligt spänd och konstig relation med sin riktiga mamma och de träffas Max 3ggr på ett år. Det känns ju som han är en av min ungar..

• Svar på tråden Vad anser ni om detta?
  • Anonym (men människor)

Nej, det är inte fel. Släpp det.

• Anonym (C)

Jag hade tyckt att det kändes konstigt men jag hade inte ansett att det var fel.

• Anonym (Sebbe)

Förstår dig inte alls. Varför ska du tycka så mycket om saken? Kan de inte få ha sin grej ifred? De ÄR ju inte släkt oavsett hur mycket du "ser han" som din riktiga son...

Och ja, jag hade tyckt det var okej om mitt barn blev tillsammans med min kusins barn. Förstår verkligen inte varför jag skulle tycka något dåligt om det.

• Anonym (men människor)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 00:57:05 följande:
    Ingift släkt.

Och han var 4 år när jag träffade hans pappa..

"om en gris flyttar in i ett stall, blir han automatiskt en häst då? "
    Det där sista. Det är svaret på din TS. Det är vad alla i tråden försöker säga dig. Ser du det?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 00:57:05 följande:

Ingift släkt.

Och han var 4 år när jag träffade hans pappa..

"om en gris flyttar in i ett stall, blir han automatiskt en häst då? "

Fast hur du än vrider och vänder på det är ni inte släkt???. Dvs inget gemensamt dna.
  • Anonym (Bonusmamma)

Jag kan utläsa följande :

1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.

2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.

3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.

Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.

Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.

Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?

Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Sebbe) skrev 2017-01-13 01:02:22 följande:

Förstår dig inte alls. Varför ska du tycka så mycket om saken? Kan de inte få ha sin grej ifred? De ÄR ju inte släkt oavsett hur mycket du "ser han" som din riktiga son...

Och ja, jag hade tyckt det var okej om mitt barn blev tillsammans med min kusins barn. Förstår verkligen inte varför jag skulle tycka något dåligt om det.

Att tycka är väl helt okej, jag gör ju inget åt det.

Jag tycker ju faktist bara!

Och jag har bara påpekat detta för grabben snabbt vid ett tillfälle, som höll med mig i de ögonblicket jag sa det.

Sen att jag har pratat med mer min man om det är en annan femma.
  • Anonym (men människor)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:04:02 följande:

Jag kan utläsa följande :

1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.

2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.

3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.

Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.

Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.

Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?

Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..

Vilket ben ska du stå på TS?

Alla är överens. Det är en fråga om genetik. Din son delar inte gener med ditt kusinbarn. Punkt slut. Du är hans mamma, du är det, men du delar inte gener med honom mer än en adoptivmamma delar gener med sitt barn. 

Ingen här säger emot sig själv och alla är överens om detta. Det är DU som säger emot. 
Svar på tråden Vad anser ni om detta?