• Anonym (Bonusmamma)

Vad anser ni om detta?

Det är såhär.. Jag är gift med en man som jag har levt tillsammans med i 9år.

Han har en son som är 14år, och vi har en jättefin relation.

Nu är det såhär att min mans son har träffat en tjej, denna tjejen är mitt kusinbarn.

Det är alltså ingift släkt.

Jag vet att han kommer att ha 100 flickvänner till innan han bestämmer sig för en. Men jag kan INTE släppa detta, jag har sagt till både honom och min man, men de tar de inte på allvar..

Vad tycker ni? Är detta inte helt fel?

Tillägger att pojken bor hos oss på heltid, och har en otroligt spänd och konstig relation med sin riktiga mamma och de träffas Max 3ggr på ett år. Det känns ju som han är en av min ungar..

• Svar på tråden Vad anser ni om detta?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (C) skrev 2017-01-13 01:39:15 följande:

TS, jag tycker det verkar som att du överför din och din kusins relation på era barn. Om du och din kusin hade blivit ett par så hade det varit knepigt. Men detta är två unga människor som har haft så lite med varandra att göra under uppväxten att en av dem inte ens är medveten om släktskapet. Hur kan det vara omoraliskt att de fattar tycke för varandra och tillåter sig att leva ut sina känslor?

För att de är släkt. Punkt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:43:46 följande:

För att de är släkt. Punkt.

De är inte på riktigt släkt med varandra i och med att han inte är din biologiska son.

Om så hade varit fallet hade jag förstått din upprördhet.
  • Anonym (Bonusmamma)

Hade det varit ok att ha sex med en kusin, bara för att man inte har vuxit upp tillsammans menar ni?

Eller är det bara ett kusinbarn som är ok ?

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (K) skrev 2017-01-13 01:46:26 följande:

De är inte på riktigt släkt med varandra i och med att han inte är din biologiska son.

Om så hade varit fallet hade jag förstått din upprördhet.

Jag gör ingen skillnad på gemensamma barn eller mannens pojke. De är i våran familj, alla är släktingar. Delad dna eller ej.
  • Anonym (K)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:46:40 följande:

Hade det varit ok att ha sex med en kusin, bara för att man inte har vuxit upp tillsammans menar ni?

Eller är det bara ett kusinbarn som är ok ?

Nej,det hade det inte varit, anser jag.

Nu är det dock inte det som din tråd egentligen handlar om.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (K) skrev 2017-01-13 01:49:37 följande:

Nej,det hade det inte varit, anser jag.

Nu är det dock inte det som din tråd egentligen handlar om.

Nej, men jag försöker få er att tycka något om en situation, och jag får överdriva den för att ni ska tänka steget längre än,

- Åh puppylove, va gulligt! Du är inte hans mamma bry dig inte om det.

Pojken har en riktig mamma, men vet ni vad. Hon bryr sig inte pm något pojken gör, eller inte gör. Jag skulle kunna säga att hon är en riktig idiot, men det är ett helt annat samtalsämne igen.

Men 14åringar idag har sex, du kanske inte visste det..
  • Fiona M
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:55:29 följande:

Nej, men jag försöker få er att tycka något om en situation, och jag får överdriva den för att ni ska tänka steget längre än,

- Åh puppylove, va gulligt! Du är inte hans mamma bry dig inte om det.

Pojken har en riktig mamma, men vet ni vad. Hon bryr sig inte pm något pojken gör, eller inte gör. Jag skulle kunna säga att hon är en riktig idiot, men det är ett helt annat samtalsämne igen.

Men 14åringar idag har sex, du kanske inte visste det..

Att de har sex är en helt annan fråga.

Är det vad du är orolig för?
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (C) skrev 2017-01-13 01:39:15 följande:

TS, jag tycker det verkar som att du överför din och din kusins relation på era barn. Om du och din kusin hade blivit ett par så hade det varit knepigt. Men detta är två unga människor som har haft så lite med varandra att göra under uppväxten att en av dem inte ens är medveten om släktskapet. Hur kan det vara omoraliskt att de fattar tycke för varandra och tillåter sig att leva ut sina känslor?

Du tycker inte att flickan har rätt att veta då? Att pojken som faktist vet, borde av kanske ren respekt ha berättat detta för flickan? Så Hon också fick ta en ställning. Kanske tom hade varit så att hennes föräldrar (min kusin) hade haft en åsikt om detta.

Jag har inte tagit upp detta med min kusin eller flickans mamma. Men jag ska berätta för flickan att hennes pappa är min kusin om ingen annan gör det!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Fiona M skrev 2017-01-13 01:58:20 följande:

Att de har sex är en helt annan fråga.

Är det vad du är orolig för?

Nej, inte ett dugg. Men det är ofrånkomligt.

Det är hela situationen, pojken är en ingift släkting.
  • Anonym (Bonusmamma)

Dom är med andra ord sysslingar.

Svar på tråden Vad anser ni om detta?