• Anonym (Bonusmamma)

Vad anser ni om detta?

Det är såhär.. Jag är gift med en man som jag har levt tillsammans med i 9år.

Han har en son som är 14år, och vi har en jättefin relation.

Nu är det såhär att min mans son har träffat en tjej, denna tjejen är mitt kusinbarn.

Det är alltså ingift släkt.

Jag vet att han kommer att ha 100 flickvänner till innan han bestämmer sig för en. Men jag kan INTE släppa detta, jag har sagt till både honom och min man, men de tar de inte på allvar..

Vad tycker ni? Är detta inte helt fel?

Tillägger att pojken bor hos oss på heltid, och har en otroligt spänd och konstig relation med sin riktiga mamma och de träffas Max 3ggr på ett år. Det känns ju som han är en av min ungar..

• Svar på tråden Vad anser ni om detta?
  • Anonym (K)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:04:02 följande:

Jag kan utläsa följande :

1. Att Ni alla är överens om att allt är en fråga om genetik.

2. MEN Att ni inte hade velat att era barn dejtade era kusiners barn.

3. Att ni tycker att det är helt ok för två kusiner att gifta sig, eftersom att lagen säger så.

Men att ni förmodligen inte hade gillat det, eftersom att era barn delar genetiken.

Tycker att ni säger emot er själva lite, och bara pekar på att. Nej du är inte hans riktiga mamma.

Min fråga är då, hade det varit ok om det hade varit pojkens riktiga mammas kusinbarn?

Ja förmodligen hade ni tyckt det också då, eftersom att ni bara utgår från era egna barn och att ni inte hade velat att era barn satte på kusinernas barn... ursäkta svenskan..

Detta angår i praktiken inte dig alls.

Givetvis kan ingen hindra dig från att ventilera dina känslor kring detta.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (men människor) skrev 2017-01-13 01:02:22 följande:

Det där sista. Det är svaret på din TS. Det är vad alla i tråden försöker säga dig. Ser du det?

Bingo!

Men jag är säker på att hästarna hade sett honom som en av dom... även om dom inte var släkt ;)
  • Anonym (Bonusmamma)
    Fiona M skrev 2017-01-13 01:05:32 följande:

Men exakt vad är det du har problem med?

Om man inte vill läsa allt som är skrivet så är er kort och gott.

Min son är tillsammans med min kusins barn.
  • Fiona M
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2017-01-13 01:10:44 följande:

Om man inte vill läsa allt som är skrivet så är er kort och gott.

Min son är tillsammans med min kusins barn.

Jag har läst men fattar inte.

1) de är inte släkt

2) de har inte växt upp som släkt

Igen, vad är problemet.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (men människor) skrev 2017-01-13 01:08:30 följande:

Vilket ben ska du stå på TS?

Alla är överens. Det är en fråga om genetik. Din son delar inte gener med ditt kusinbarn. Punkt slut. Du är hans mamma, du är det, men du delar inte gener med honom mer än en adoptivmamma delar gener med sitt barn. 

Ingen här säger emot sig själv och alla är överens om detta. Det är DU som säger emot. 

Nej alla är inte överens, jag anser att det är fel.

Vi gör det enklare , utan att blanda in DNA.

Jag vill inte att mina barn är tillsammans med mina kusiners barn.
  • Fiona M

Även om de VORE sysslingar så ser jag inte vad du är upprörd över.

• Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (K) skrev 2017-01-13 01:09:33 följande:

Detta angår i praktiken inte dig alls.

Givetvis kan ingen hindra dig från att ventilera dina känslor kring detta.

Fattar du hur hemskt det låter när du säger så i mina öron? Skulle inte mina barns liv och val i livet angå mig?

Självklart är det inte jag som bestämmer vem mina barn ska bli tillsammans med, bli kära i eller gifta sig med ?

Men man måste väl få tycka saker!
  • Anonym (C)
    Anonym (men människor) skrev 2017-01-13 01:08:30 följande:
    Alla är överens. Det är en fråga om genetik. Din son delar inte gener med ditt kusinbarn. Punkt slut. 

För mig handlar det faktiskt väldigt lite om genetik utan mer om ifall man har vuxit upp tillsammans eller ej. Jag förstår att TS känner att kusinbarnet är en mycket nära släkting till henne eftersom hon och kusinen var nära under uppväxten, men för barnen är det ju inte så. De var två tonåriga främlingar som träffades och blev kära.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Fiona M skrev 2017-01-13 01:12:11 följande:

Jag har läst men fattar inte.

1) de är inte släkt

2) de har inte växt upp som släkt

Igen, vad är problemet.

jag är släkt med henne

Jag har vuxit upp med hennes pappa
  • Bindni

Jag hade tyckt det var jättekonstigt om min kusins styvson dejtade min dotter. Är väldigt nära mina kusiner, de är nästan som syskon för mig.

Om något går fel, vems parti ska du då ta liksom?

Svar på tråden Vad anser ni om detta?