• Anonym (Frida)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Min pojkvän hade lovat att ställa upp för mig nästa vecka. Det är väldigt viktigt för mig. Skolrelaterat. Men, igår fick han ett samtal där hans chef ringde och frågade om han kan jobba samma dag som han hade lovat att ställa upp för mig. Han tackade ja, och sa det till mig sen.

Detta ställde till det ganska mycket för mig.

Samt att jag blev besviken på honom eftersom att han lovade mig. Ska man inte hålla det man lovat?

Har jag fel?

• Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade
  • ungbrunett

Är du samma person som pojkvännen med datorn och den döende morfarn? Isåfall vore det fint att veta vad det är han lovat att göra, och varför det inte kan vänta.

• Anonym (Frida)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 16:23:39 följande:

Är du samma person som pojkvännen med datorn och den döende morfarn? Isåfall vore det fint att veta vad det är han lovat att göra, och varför det inte kan vänta.

Nej. Det är jag inte.
  • ungbrunett
    ungbrunett skrev 2017-01-19 16:23:39 följande:

Kuddebarn skrev 2017-01-19 16:14:03 följande:

I nästan alla fall bör man hålla det man lovat, jo.

Detta är ett sånt fall. Förstår att det låter lockande med jobb (pengar, pengar) men nu hade han faktiskt lovat dig en sak. Det bör han hålla. Åtminstone borde han ha pratat med dig innan han tackade ja.

Dålig stil.

Kuddebarn skrev 2017-01-19 16:15:40 följande:

Fast då skulle han inte ha gått och lovat henne nånting, om han visste att det kunde dyka upp jobb samtidigt.

Misstänker detta ännu mer eftersom du är här inne.

Är du inte intresserad över vad han lovat henne?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (M) skrev 2017-01-19 16:17:05 följande:

Helt klart tycker jag att jobb går före.

Du borde ha haft lite bättre framförhållning genom att hitta någon annan som kunde ställa upp för dig.

Hur menar du? Jag frågade honom, han lovade mig.

Det är inte mitt ansvar att kolla i hans kalender. Han sa att han kunde och lovade.
  • Kuddebarn
    ungbrunett skrev 2017-01-19 16:24:46 följande:

Misstänker detta ännu mer eftersom du är här inne.

Är du inte intresserad över vad han lovat henne?

Jag är i de flesta trådar ;)
  • John22

Han bör självklart ställa upp för dig om det är vad han lovat. Om jobbet inte var schemalagt sedan tidigare kan han knappast vara tvungen att gå dit.

• Anonym (S)
    Anonym (Frida) skrev 2017-01-19 16:25:37 följande:
    Hur menar du? Jag frågade honom, han lovade mig.

Det är inte mitt ansvar att kolla i hans kalender. Han sa att han kunde och lovade.
    Hade du haft jobb så hade du förstått. Ringer någon från jobbet och behöver en så säger man "Ja." om man inte är för upptagen. Att hjälpa sin flickvän med studier kan vänta. Ringer någon från jobbet så står det inte i kalendern.
  • Kuddebarn

Jag tycker faktiskt att man ska hålla det man lovat. Även om det innebär att tacka nej till jobb. Han har lovat dig och han visste att detta kunde ske.

• Kuddebarn
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 16:28:03 följande:

Hade du haft jobb så hade du förstått. Ringer någon från jobbet och behöver en så säger man "Ja." om man inte är för upptagen. Att hjälpa sin flickvän med studier kan vänta. Ringer någon från jobbet så står det inte i kalendern.

Fast han lovade och det kommer knappast som någon nyhet att man kan bli uppringd från jobbet. Det borde han ha haft i åtanke lite tidigare.
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2017-01-19 16:17:05 följande:
    Helt klart tycker jag att jobb går före.

Du borde ha haft lite bättre framförhållning genom att hitta någon annan som kunde ställa upp för dig.
    Men vad hade TS för incitament att hitta någon annan när pojkvännen redan lovat att ställa upp? Hade han inte lovat att göra det hade väl TS säkert frågat någon annan.
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade