• Anonym (Frida)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Min pojkvän hade lovat att ställa upp för mig nästa vecka. Det är väldigt viktigt för mig. Skolrelaterat. Men, igår fick han ett samtal där hans chef ringde och frågade om han kan jobba samma dag som han hade lovat att ställa upp för mig. Han tackade ja, och sa det till mig sen.

Detta ställde till det ganska mycket för mig.

Samt att jag blev besviken på honom eftersom att han lovade mig. Ska man inte hålla det man lovat?

Har jag fel?

• Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade
  • ungbrunett
    Anonym (-) skrev 2017-01-19 17:29:43 följande:

Jag tror inte att han får något långvarigt förhållande om han sviker sina tjejer så fort nånting bättre dyker upp för honom, faktiskt.

Kanske vänta lite med relationer tills man kan se utanför sin egen bubbla? Det är knappast ett svek att säga att man måste jobba. Det är ansvarsfullt.
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:30:28 följande:

Jag har pluggat många år på universitetet och vet att det sällan uppkommer något som man inte får väldigt lång framförhållning på. Inte en enda gång bad jag för övrigt andra om hjälp att sköta mina studier. Och hade aldrig någonsin krävt av min sambo att säga nej till arbete för att han skulle förhöra mig på något, eller vad det nu kan vara som är så oerhört viktigt.

Vet ts med sig att jobb kan uppkomma bör hon ej förlita sig på att han alltid kan när han lovar. Och dessutom ha framförhållning. Hennes skolgång, hennes ansvar.

Jag har också pluggat många år på universitetet och där har det inte ALLTID gått att göra om saker senare. Så kom inte med den vitsen.

Universitetet är hårt (beror ju mycket på vilken linje man går). Vad du har bett andra om skiter jag fullständigt i. Det jag reagerar på är att ts är tillsammans med en rubbad kille som bröt ett löfte. DET är elakt!

Förmodligen är det inte endast ett förhör på ett arbete det gäller. Det måste vara något viktigare, men oavsett så har han lovat henne!

Vet ts pojkvän om att de kan ringa från jobbet så bör han ej gå runt och lova saker när han inte vet hur det är med jobbet. Hans jobb, hans ansvar.
  • ungbrunett
    Anonym (-) skrev 2017-01-19 17:31:32 följande:

Som det är? Att han har lovat flickvännen att ställa upp och att det gäller universitetet?

Vad dillar du om? Kan du inte se skillnad på en universitetssak och att vakta katten medan tjejen är på stan? Skärp dig.

Hade en anställd till mig sagt att hen var tvungen att hjälpa partnern att läsa läxor och därmed inte kunde komma in och jobba skulle jag troligen inte ringa hen igen om jag hade andra val. Hur seriöst låter det i arbetsgivares ögon?

Förklara för mig exakt vad som är en så viktig "universitetssak" som gör att ts måste ta hjälp av någon annan, som kräver att killen stannar hemma från jobbet och som dessutom måste göras just precis när ts vill det. Ts har tre val: gör det själv, vänta till pojkvännen kan (kanske efter jobbet?) eller fråga någon annan.
  • ungbrunett
    Katten Lilla skrev 2017-01-19 17:35:47 följande:

Jag har också pluggat många år på universitetet och där har det inte ALLTID gått att göra om saker senare. Så kom inte med den vitsen.

Universitetet är hårt (beror ju mycket på vilken linje man går). Vad du har bett andra om skiter jag fullständigt i. Det jag reagerar på är att ts är tillsammans med en rubbad kille som bröt ett löfte. DET är elakt!

Förmodligen är det inte endast ett förhör på ett arbete det gäller. Det måste vara något viktigare, men oavsett så har han lovat henne!

Vet ts pojkvän om att de kan ringa från jobbet så bör han ej gå runt och lova saker när han inte vet hur det är med jobbet. Hans jobb, hans ansvar.

Ta universitetsstudier, ts ansvar.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:33:12 följande:

Kanske vänta lite med relationer tills man kan se utanför sin egen bubbla? Det är knappast ett svek att säga att man måste jobba. Det är ansvarsfullt.

Nåja. Fortsätt du prioritera jobb först av allt. Det är ditt liv. Jag ser i alla fall till att hålla det jag lovar, och det spelar ingen roll om jobbet ringer eller ej. Jag prioriterar mänskliga relationer starkt och ser till att inte svika mina nära och kära medvetet. Antar att somliga gillar den andra varianten.
  • Anonym (Nja)
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 17:26:57 följande:

Jag började försvara henne på riktigt när hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Ja, från början var den enda infon jag hade att det fanns en anledning och jag utgick ifrån att det var en rimlig anledning.

Är du klar?

Inlägg skrevs av dig, där skrev du att hennes planer har ändrats och då är det bara så. Du hade ingen info om vad det var för planer eller någonting, utan det var bara att accepterar i alla fall.

I det här fallet vet inte heller vad det gäller. Det har med skolan att göra. Men det kan va 100 olika saker. Jätte viktiga eller strunt saker. Vi vet inte heller hur hans jobb ser ut och varför han sa ja. Men ändå ska han utan undantag hålla det han lovat, enligt dig.

Tycker du resonerar helt snurrigt. Du säger även emot dig själv.
  • ungbrunett
    Katten Lilla skrev 2017-01-19 17:35:47 följande:

Vad är det som är så oerhört viktigt? Jag kan inte komma på en enda sak som man kan behöva hjälp med av sin pojkvän för att klara av. Fråga någon annan eller, allra helst, lös problemet själv och sluta förlita sig på att andra ska lösa saker åt en.
  • ungbrunett
    Anonym (-) skrev 2017-01-19 17:38:06 följande:

Nåja. Fortsätt du prioritera jobb först av allt. Det är ditt liv. Jag ser i alla fall till att hålla det jag lovar, och det spelar ingen roll om jobbet ringer eller ej. Jag prioriterar mänskliga relationer starkt och ser till att inte svika mina nära och kära medvetet. Antar att somliga gillar den andra varianten.

Jag och de allra flesta jag känner hade förstått när något ska prioriteras och när något kan vänta. Det fanns en tråd här en gång om en som var ledsen över att hen inte fick fortsätta sitt nya arbete då hen sjukskrivit sig och stannat hemma från jobbet av diverse olika anledningar. Folk har olika prioriteringar, det har du rätt i. Somliga förstår värdet av arbete, andra prioriterar.. skevt.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:36:43 följande:

Hade en anställd till mig sagt att hen var tvungen att hjälpa partnern att läsa läxor och därmed inte kunde komma in och jobba skulle jag troligen inte ringa hen igen om jag hade andra val. Hur seriöst låter det i arbetsgivares ögon?

Förklara för mig exakt vad som är en så viktig "universitetssak" som gör att ts måste ta hjälp av någon annan, som kräver att killen stannar hemma från jobbet och som dessutom måste göras just precis när ts vill det. Ts har tre val: gör det själv, vänta till pojkvännen kan (kanske efter jobbet?) eller fråga någon annan.

Det är inte min sak att avgöra hur seriöst det låter.

Surt att tacka nej till jobb, men han skulle ha sett till att inte lova nånting när han vet att jobbet kan ringa honom.

Hur ska jag veta vad det är? Jag utgår ifrån att det är viktigt eftersom att ts skriver det OCH det handlar om universitetet. Det spelar inte heller så jättestor roll för mig för min poäng är att man ska hålla det man lovat.
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:39:19 följande:

Vad är det som är så oerhört viktigt? Jag kan inte komma på en enda sak som man kan behöva hjälp med av sin pojkvän för att klara av. Fråga någon annan eller, allra helst, lös problemet själv och sluta förlita sig på att andra ska lösa saker åt en.

Men herregud, det kan väl inte jag veta?!

Allra helst, sluta lova saker man inte kan hålla!
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade