ungbrunett skrev 2017-01-19 17:30:28 följande:
Jag har pluggat många år på universitetet och vet att det sällan uppkommer något som man inte får väldigt lång framförhållning på. Inte en enda gång bad jag för övrigt andra om hjälp att sköta mina studier. Och hade aldrig någonsin krävt av min sambo att säga nej till arbete för att han skulle förhöra mig på något, eller vad det nu kan vara som är så oerhört viktigt.
Vet ts med sig att jobb kan uppkomma bör hon ej förlita sig på att han alltid kan när han lovar. Och dessutom ha framförhållning. Hennes skolgång, hennes ansvar.
Jag har också pluggat många år på universitetet och där har det inte ALLTID gått att göra om saker senare. Så kom inte med den vitsen.
Universitetet är hårt (beror ju mycket på vilken linje man går). Vad du har bett andra om skiter jag fullständigt i. Det jag reagerar på är att ts är tillsammans med en rubbad kille som bröt ett löfte. DET är elakt!
Förmodligen är det inte endast ett förhör på ett arbete det gäller. Det måste vara något viktigare, men oavsett så har han lovat henne!
Vet ts pojkvän om att de kan ringa från jobbet så bör han ej gå runt och lova saker när han inte vet hur det är med jobbet. Hans jobb, hans ansvar.