ungbrunett skrev 2017-01-19 17:08:47 följande:
Men i vilken värld håller alla alltid allt de lovat?
Ts kan väl sköta sitt själv. Går man på universitetet är man någorlunda vuxen och kan gott reda sig själv. Ber man någon om hjälp så anpassar man till när denne kan. Dyker det upp något viktigt, typ jobb, så får det där hjälpandet ske någon annan gång när det passar hjälparen.
Kan lova att alla i den här tråden har brutit ett löfte eller två. Om man ska tro vissa här så ska man alltid hålla ett löfte oavsett vad. Hade det varit en kvinna som skulle in och arbeta och pojkvännen hade behövt hjälp då... då hade det sett annorlunda ut i tråden. Men alla löften kan inte hållas.
"Jag har lovat mitt barn att gå på bio i dag men det krisar på jobbet." hur skulle folk då resonera? Han behövdes på jobbet och det står ju självklart inte i kalendern då de behövde honom just då. Livet är fullt av överraskningar och folk kan bli besvikna men så är livet.
TS har säkert vänner som går på samma universitet eller andra vänner och släktingar som kan hjälpa.
Gör man slut för en sån liten sak... ja då undrar jag hur man behåller en partner i längden.