• Anonym (Frida)

Pojkvän höll inte vad han lovade

Min pojkvän hade lovat att ställa upp för mig nästa vecka. Det är väldigt viktigt för mig. Skolrelaterat. Men, igår fick han ett samtal där hans chef ringde och frågade om han kan jobba samma dag som han hade lovat att ställa upp för mig. Han tackade ja, och sa det till mig sen.

Detta ställde till det ganska mycket för mig.

Samt att jag blev besviken på honom eftersom att han lovade mig. Ska man inte hålla det man lovat?

Har jag fel?

• Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade
  • ungbrunett
    Katten Lilla skrev 2017-01-19 17:12:12 följande:

Men snälla du, varför skulle hon inte kunna sköta sig själv bara för att hon ber om hjälp? Jag är vuxen men jag får väl be om hjälp för det? Nu låter du bara väldigt otrevlig!

Ja, man anpassar till när man kan. Och det var POJKVÄNNENS ansvar att se till att det passade för honom, innan han angav ett viktigt löfte!

Men herrrgud. Okej om han bröt löftet om giftermål typ. Men här är en läxa. Eller vad det var. Som säkert kan göras vid ett annat tillfälle. Allt i världen kan inte bedömas med samma mått.
  • Anonym (Nja)
    Kuddebarn skrev 2017-01-19 17:16:09 följande:

Jag försvarade ts i den tråden för att hon skrev att hon inte hade råd att åka till honom eller tid för att endast lämna tillbaka datorn. Hade denna ts pojkvän inte haft råd så hade det fått vara, för då finns det liksom inget att göra åt saken? Nu kunde han ha tackat nej till jobbet. Det går inte att jämföra med en morfar som ligger på dödsbädden. Om ett jobb kommer emellan kan man ändå hålla vad man lovat, inte om en släkting är döende. Sorgligt att du inte inser detta.

Vad du misstänker är irrelevant för mig. Självklart är inte jag TS men du får gott tro vad du vill.

Du började försvara henne långt innan hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Den ända infon du hade när du började var att det fanns en anledning men hon orkade inte skriva den.
  • Katten Lilla
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:20:32 följande:

Men snälla. Om dom är ett par så borde ts veta om han har ett jobb som kan ringa när som och om han måste ställa upp. Men visst han kunde ändå har tackat nej. Dock tycker jag att det som han har lovat ts måste vara väldigt viktigt om han ska vägra jobba. Sen kan det ju också va så att hans jobb i stort sätt aldrig ringer och det nu var total kris och han mer eller mindre var tvungen att ställa upp. Men som vanligt så får man extremt lite detaljer i ts.

Lovar man nån något så tackar man inte ja till jobb! Det kan vara surt, ja, men det är jättedumt att skita i ett löfte bara för att det inte passar en själv. Han får lära sig att hålla vad han lovat, så är det bara!
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:22:32 följande:

Men herrrgud. Okej om han bröt löftet om giftermål typ. Men här är en läxa. Eller vad det var. Som säkert kan göras vid ett annat tillfälle. Allt i världen kan inte bedömas med samma mått.

Jag vet inte i vilken värld du lever i men universitetsläxor kan inte bara göras vid ett annat tillfälle, OCH det måste inte ha varit något med en läxa!
  • ungbrunett
    Anonym (-) skrev 2017-01-19 17:17:37 följande:

Eller skaffa en bättre pojkvän som inte bryter sina löften.

Eller så skaffar hanen bättre flickvän som förstår värdet av hårt arbete och som är vettig nog att förstå att hur man prioriterar här i livet.
  • Kuddebarn
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:22:34 följande:

Du började försvara henne långt innan hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Den ända infon du hade när du började var att det fanns en anledning men hon orkade inte skriva den.

Jag började försvara henne på riktigt när hon skrev att hon inte hade tid eller pengar. Ja, från början var den enda infon jag hade att det fanns en anledning och jag utgick ifrån att det var en rimlig anledning.

Är du klar?
  • ungbrunett
    Anonym (-) skrev 2017-01-19 17:20:47 följande:

Förmodligen i ingen värld. Det är väl därför världen ser ut som den gör idag.

Problemet är inte hur vuxen ts är eller ej. Inte direkt heller vad hon behöver hjälp med. Problemet är att pojkvännen sket i sitt löfte. Ett löfte som uppenbarligen var viktigt. När man lovar nånting så ser man till att hålla det också, med undantag om det kommer ett dödsfall eller något sådant allvarligt emellan. Visst är ett jobb viktigt, men det är inte så viktigt att han måste bryta ett löfte och bara skita i det. Att inte ens prata med ts var väldigt dumt gjort.

Vad ska han säga till sin chef då? Sorry, jag kan inte jobba, ska hjälpa flickvännen med läxan. Eller vad det nu var? Ska skjutsa henne till bussen? Vakta hennes katt medan hon träffar en kompis? Beror ju helt på syftet. Självklart gjorde han helt rätt.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:24:46 följande:

Eller så skaffar hanen bättre flickvän som förstår värdet av hårt arbete och som är vettig nog att förstå att hur man prioriterar här i livet.

Jag tror inte att han får något långvarigt förhållande om han sviker sina tjejer så fort nånting bättre dyker upp för honom, faktiskt.
  • ungbrunett
    Katten Lilla skrev 2017-01-19 17:24:12 följande:

Jag vet inte i vilken värld du lever i men universitetsläxor kan inte bara göras vid ett annat tillfälle, OCH det måste inte ha varit något med en läxa!

Jag har pluggat många år på universitetet och vet att det sällan uppkommer något som man inte får väldigt lång framförhållning på. Inte en enda gång bad jag för övrigt andra om hjälp att sköta mina studier. Och hade aldrig någonsin krävt av min sambo att säga nej till arbete för att han skulle förhöra mig på något, eller vad det nu kan vara som är så oerhört viktigt.

Vet ts med sig att jobb kan uppkomma bör hon ej förlita sig på att han alltid kan när han lovar. Och dessutom ha framförhållning. Hennes skolgång, hennes ansvar.
  • Anonym (-)
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:27:05 följande:

Vad ska han säga till sin chef då? Sorry, jag kan inte jobba, ska hjälpa flickvännen med läxan. Eller vad det nu var? Ska skjutsa henne till bussen? Vakta hennes katt medan hon träffar en kompis? Beror ju helt på syftet. Självklart gjorde han helt rätt.

Som det är? Att han har lovat flickvännen att ställa upp och att det gäller universitetet?

Vad dillar du om? Kan du inte se skillnad på en universitetssak och att vakta katten medan tjejen är på stan? Skärp dig.
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade