• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Sekka
    honeybunch skrev 2017-06-08 18:38:18 följande:

Ruvardag 9 med vår blastocyst - jag testade positivt för en halvtimme sen!! Ett riktigt starkt och tydligt plus! Jag fattar det knappt själv.

Har testdag om en dryg vecka, hoppas det håller i sig nu.

Har yrsel, illamående, molvärk i livmoder och ont i ländryggen. Idag mådde jag så dåligt på jobbet att jag bestämde mig för att testa, för såhär brukar jag absolut inte må inför mens. Men nu är jag förstås bara glad! ????

Stort grattis! Hoppas det smittar av sig på oss oxå hihi
  • Sekka
    JMT33 skrev 2017-06-08 16:50:11 följande:

Hej, jag hänger gärna med på denna tråd. Jag är på ruvardag 1 med en 5 dagars blastocyst. Det är ett fet och det tredje jag gör nu på 6 månader. Hoppas också på 3e gången gillt.

Vi har en underbar son som vi äntligen fick i slutet av 2015 genom icsi och nu är det det sista embryot från det försöket som vi hoppas kan bli ett syskon.

Denna gången har jag tjatat mig till lutinus. Vet inte om det kan påverka men det gör att jag känner att jag gjort allt iaf.

Var gör ni era försök?

Hoppas detta blir en lycklig tråd med många positiva resultat :)

Lycka till. Vi följer varandra genom denna tuffa tid.

Jag gör i Malmö på curaöresund. Du, och ni andra?
  • Mistluren

Hej hej! Hoppar in i denna tråd :)

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare Flört ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Tänkte höra med er hur ni förhåller er till koffein? Själv känner jag mig lite kluven, vill helst inte hålla på att peta för mycket med massa riktlinjer utan försöka må bra. Nu hinkar jag ju inte i mig men vill gärna ha min Celsius innan jag ska träna och jag dricker inget kaffe eller te alls. Eller ja, koffeinfritt te ibland :)

Skulle jättegärna vilja höra hur ni resonerar kring detta med koffein, kaffe är ju ändå en nationaldryck i detta land :)

• shrigley
    Mistluren skrev 2017-06-09 10:23:29 följande:

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare  ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Tänkte höra med er hur ni förhåller er till koffein? Själv känner jag mig lite kluven, vill helst inte hålla på att peta för mycket med massa riktlinjer utan försöka må bra. Nu hinkar jag ju inte i mig men vill gärna ha min Celsius innan jag ska träna och jag dricker inget kaffe eller te alls. Eller ja, koffeinfritt te ibland :)

Skulle jättegärna vilja höra hur ni resonerar kring detta med koffein, kaffe är ju ändå en nationaldryck i detta land :)

Välkommen till sega klubben, tiden sniiiglar sig fram... Är själv på RD 6 (ET förra lördagen), känns som evigheter sen.

Vg koffein förlsöker jag hålla mig till max 3 st koppar kaffe per dag. Är en stor kaffoman så det är en stor uppoffring för mig :-S men känns som om det är värt det!
  • Rosenblad

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare  ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Försöker hålla mig till en kopp te eller kaffe per dag men har satt som högst två koppar. Drack väääldigt mycket kaffe förut, men sen vi börja förstå att denna barnverstad kommer ta tid så började jag se över allt som kan påverka negativt.
  • Mistluren
    shrigley skrev 2017-06-09 10:59:43 följande:
    Välkommen till sega klubben, tiden sniiiglar sig fram... Är själv på RD 6 (ET förra lördagen), känns som evigheter sen.

Vg koffein förlsöker jag hålla mig till max 3 st koppar kaffe per dag. Är en stor kaffoman så det är en stor uppoffring för mig :-S men känns som om det är värt det!
    Tack :) Ja, visst känns ET (måndags för mig då) som det var evigheters evigheter sedan.

Ja, det kan jag tänka mig om du dragit ner till 3 koppar. Men det är strongt gjort tycker jag. Ibland kan det nog vara "värre" att ta bort det helt, är man en van kaffedrickare kan man ju få huvudvärk och annat jobbigt. Denna tid är ju jobbig så det räcker och blir över ;) En Celsius innehåller 200 mg vilket är 100 mg lägre än rek, tröstar jag mig med :)
  • Mistluren
    Rosenblad skrev 2017-06-09 11:09:21 följande:
    Försöker hålla mig till en kopp te eller kaffe per dag men har satt som högst två koppar. Drack väääldigt mycket kaffe förut, men sen vi börja förstå att denna barnverstad kommer ta tid så började jag se över allt som kan påverka negativt.
    Ja, jag kanske också börjar se över en sak i taget om detta skulle ta längre tid än jag önskar. Nu försöker jag behålla det lilla hoppet att det ska gå på första försöket, även om det hela tiden gnager i bakhuvudet att det inte alls är så säkert.. Hur många försök har ni gjort och vilken RD är du på?
  • Cindy22

Då har mina två IVF försök slutat med mensen före testdag... Gör privat så det kostar ju en del. Samt att åldern börjar stressa mej..

Hur många försök har ni gjort? När blev det en bebis?

• honeybunch

Jag dricker två koppar per dag. Säger inte livsmedelsverket högst 3 koppar om dagen?
  • Mistluren
    honeybunch skrev 2017-06-09 16:16:54 följande:
    Jag dricker två koppar per dag. Säger inte livsmedelsverket högst 3 koppar om dagen?
    Jo det stämmer, 300 mg säger Livsmedelsverket och det ska motsvara 3 koppar..typ. Jag har många vänner som kör med nolltolerans vilket jag tycket är lite överdrivet ;) Men man ska göra det som känns rätt såklart :)
Svar på tråden Ruvartråd