• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • U Bet I Am
    ivfbullen skrev 2017-06-03 20:52:55 följande:

Ruvardag 6 och då jag har en massa symptom (FET i cykel med letrozol ) så bestämde jag mig för att tjuvtesta. Fick ett svagt plus!!!!! Weeeeeeee :) Är så lycklig :)

Grattis!!! :))

Fråga: Vad är letrozol? Och vad gör det?
  • honeybunch

Hej! Hoppar in här. Jag gjorde FET med blastocyst i tisdags. Räknas återföringsdagen som ruvardag 1 eller är det dagen efteråt?

Jag har haft blodblandade flytningar till och från sen dagen efter återföringen. Ont i livmodern ibland, det liksom hugger till. Vet inte vad jag ska tro.

Min första återföring var i stimulerad cykel och med ett färskt embryo, då hade jag inga symptom alls. Inte ont, inga blödningar, men mensen kom efter ungefär en vecka.

• U Bet I Am
    honeybunch skrev 2017-06-04 18:15:22 följande:

Hej! Hoppar in här. Jag gjorde FET med blastocyst i tisdags. Räknas återföringsdagen som ruvardag 1 eller är det dagen efteråt?

Jag har haft blodblandade flytningar till och från sen dagen efter återföringen. Ont i livmodern ibland, det liksom hugger till. Vet inte vad jag ska tro.

Min första återföring var i stimulerad cykel och med ett färskt embryo, då hade jag inga symptom alls. Inte ont, inga blödningar, men mensen kom efter ungefär en vecka.

Är i exakt samma sits och undrar precis samma sak :)
  • Lills2015
    honeybunch skrev 2017-06-04 18:15:22 följande:

Jag tror att man räknar ruvardagar från dagen efter insättningen. Så har jag gjort i alla fall.

Kanske kan de blodblandade flytningarna vara en nidblödning? En blastocyst fäster i livmodern inom ett dygn efter insättning. När jag plussade så hade jag stickningar och hugg i livmodern och molvärk till och från. Men det är såklart olika för alla :)

Stort lycka till!!
  • alade

Jag hade hugg i livmodern och molvärk innan jag ens fick tillbaka mitt embryo, jag tror att det är en biverkning av lutinus för mig.

Har ni som gjort FET lutealfasstöd?

• U Bet I Am

Behöver svar.

När man tar grav test, när på dygnet är egentligen bästa tiden att testa? Blir inte klok på det.

• alade
    U Bet I Am skrev 2017-06-04 23:33:09 följande:

Behöver svar.

När man tar grav test, när på dygnet är egentligen bästa tiden att testa? Blir inte klok på det.

Morgonurin. Förutsatt att du inte är uppe på natten och kissat flera gånger. Det går lika bra senare om du inte kissat på minst 6 timmar (för samma effekt som morgonurin alltså).
  • Lullebulle
    alade skrev 2017-06-04 22:21:39 följande:

Jag hade hugg i livmodern och molvärk innan jag ens fick tillbaka mitt embryo, jag tror att det är en biverkning av lutinus för mig.

Har ni som gjort FET lutealfasstöd?

Nej
  • Lullebulle
    litetfröimagen skrev 2017-05-31 22:59:26 följande:

Min mens kom först idag! Den var beräknad i fredags. Är det nån annan där mensen blivit fördröjd efter letrozol stimulerad fet? Haft ont på ett annat sätt än vanlig mensvärk .

Vi har beslutat oss att vänta tills efter semesterstängt med nästa fet. Nu blir det återhämta sig och njuta av sommaren. Lycka till alla ruvare!<3

Beklagar
Svar på tråden Ruvartråd