• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • alade

Hur mår ni psykiskt under ruvningen?

Jag har mått förhållandevis bra genom våra 1,5 år av försök och utredning. Hade en rejäl dipp när inga av äggen blev befruktade vid vårt första ivf-försök, men det var som en akut sorg några dagar och sen kändes det okej igen.

Men nu. När allt gått bra och jag ruvar. Nu mår jag så psykiskt dåligt att jag har svårt att gå till jobbet. Allt jag tänker på är när mensen kommer, hur det lyser "ej gravid" på testdagen. Om jag lyckas tänka att jag kan bli gravid har jag tusen scenarion med missfall och MA i huvudet direkt. Min enda graviditet slutade i tidigt missfall så jag förstår att oron kommer att finnas där, men så här mycket? Jag känner mig helt sjuk i huvudet. Hur överlever man ruvandet med psyket i behåll?

Jag har varit på jobbet som vanligt och normalt älskar jag mitt jobb, men nu distraherar det mig knappt från tankarna. Vi renoverar hemma, jag går på promenader, vi kollar på film. Så det är inte så att jag bara sitter och känner efter och tänker.

• shrigley
    Sekka skrev 2017-06-07 13:49:38 följande:

Hej alla

Hoppar in här oxå. Grattis till er som blivit gravida.

Rd 6 här (om jag räknar rätt, återföreningen va i fredags) inga direkta symptom men så nervös o kan inte vänta till testdagen 18/6. När tror ni jag kan testa tidigast?

Har ett barn från vår förra ivf 2015.

Känner igen, Sekka! hade ET i lördags (alltså dagen efter dig) och tycker det är sååå seeeegt. Räknar man ET som ruvardag 1? Jag gjorde ÄP i torsdags, alltså för en vecka sen idag, tänker att implantationen borde vara nu (?). Kanske därför jag har haft så ont, särskilt igår. Hoppas.
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-08 09:18:29 följande:

Känner igen, Sekka! hade ET i lördags (alltså dagen efter dig) och tycker det är sååå seeeegt. Räknar man ET som ruvardag 1? Jag gjorde ÄP i torsdags, alltså för en vecka sen idag, tänker att implantationen borde vara nu (?). Kanske därför jag har haft så ont, särskilt igår. Hoppas.

Vet inte om jag skriver rätt nu. Första gången jag e inne här.

Vet inte heller hur man räknar rd. Vilket fall som helst så är det ganska tidigt. Jag hade ÄP i onsdags. Tjuvtestade igår i de visade såklart negativt. Förhoppningsvis e de för att det är alldeles för tidigt. Blir tokig. Det enda jag gör är letar efter symptom i googlar ihjäl mig.

Shrigley , hoppas det är ägget som fastnat o att det är därför du haft ont. Jag har fortfarande inre känt något.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-08 10:26:32 följande:
    Vet inte om jag skriver rätt nu. Första gången jag e inne här.

Vet inte heller hur man räknar rd. Vilket fall som helst så är det ganska tidigt. Jag hade ÄP i onsdags. Tjuvtestade igår i de visade såklart negativt. Förhoppningsvis e de för att det är alldeles för tidigt. Blir tokig. Det enda jag gör är letar efter symptom i googlar ihjäl mig.

Shrigley , hoppas det är ägget som fastnat o att det är därför du haft ont. Jag har fortfarande inre känt något.

Frågade klinken, de sade att det ska fästa 2-3 dagar efter ET men specificerade inte ytterligare. Så det är väl KANSKE o FÖRHOPPNINGSVIS det som jag känt.

De passade även på att meddela att vårt tredje embryo som alltså inte sattes in utan långtidsodlades blivit en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen. Känns jätteskönt, dels för att det visar att vi kan vara kompatibla min sambo o jag, dels att jag har en back-up ifall de två jag ruvar på inte skulle bli till nånting..

• Sekka
    shrigley skrev 2017-06-08 12:23:45 följande:

Frågade klinken, de sade att det ska fästa 2-3 dagar efter ET men specificerade inte ytterligare. Så det är väl KANSKE o FÖRHOPPNINGSVIS det som jag känt.

De passade även på att meddela att vårt tredje embryo som alltså inte sattes in utan långtidsodlades blivit en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen. Känns jätteskönt, dels för att det visar att vi kan vara kompatibla min sambo o jag, dels att jag har en back-up ifall de två jag ruvar på inte skulle bli till nånting..

Jasså! Där ser man. Då håller vi tummarna ???? själv har jag inte känt särskilt mkt. Kommer dock inte ihåg hur de va förra gången. Har du barn sen innan?

Va skönt. Har själv inte fått reda på hur läget är/var med vårt tredje embryo. Har oxå fått 2 st så det kan bli tvillingar här oxå. Yey ???? väldigt liknande sits vi e i.

Nu hoppas vi på en graviditet. Har du gjort behandlingar tidigare?

Jag gjorde 11st innan jag hann få ett barn senast. Hoppas verkligen inte det krävs så många försök för ett syskon. Pust..
  • JMT33

Hej, jag hänger gärna med på denna tråd. Jag är på ruvardag 1 med en 5 dagars blastocyst. Det är ett fet och det tredje jag gör nu på 6 månader. Hoppas också på 3e gången gillt.

Vi har en underbar son som vi äntligen fick i slutet av 2015 genom icsi och nu är det det sista embryot från det försöket som vi hoppas kan bli ett syskon.

Denna gången har jag tjatat mig till lutinus. Vet inte om det kan påverka men det gör att jag känner att jag gjort allt iaf.

Var gör ni era försök?

Hoppas detta blir en lycklig tråd med många positiva resultat :)

• honeybunch

Ruvardag 9 med vår blastocyst - jag testade positivt för en halvtimme sen!! Ett riktigt starkt och tydligt plus! Jag fattar det knappt själv.

Har testdag om en dryg vecka, hoppas det håller i sig nu.

Har yrsel, illamående, molvärk i livmoder och ont i ländryggen. Idag mådde jag så dåligt på jobbet att jag bestämde mig för att testa, för såhär brukar jag absolut inte må inför mens. Men nu är jag förstås bara glad! ????

• shrigley
    honeybunch skrev 2017-06-08 18:38:18 följande:

Ruvardag 9 med vår blastocyst - jag testade positivt för en halvtimme sen!! Ett riktigt starkt och tydligt plus! Jag fattar det knappt själv.

Har testdag om en dryg vecka, hoppas det håller i sig nu.

Har yrsel, illamående, molvärk i livmoder och ont i ländryggen. Idag mådde jag så dåligt på jobbet att jag bestämde mig för att testa, för såhär brukar jag absolut inte må inför mens. Men nu är jag förstås bara glad! ????

Så härligt!!!! Jag vill oxå! Du inger hopp ????
  • honeybunch
    shrigley skrev 2017-06-08 21:19:37 följande:

Så härligt!!!! Jag vill oxå! Du inger hopp ????

Håller tummarna för dig! Vilken dag är du inne på nu? Jag började räkna dagen efter ET som ruvardag 1, vet inte om det är rätt.
Svar på tråden Ruvartråd