• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Lullebulle
    ivfbullen skrev 2017-06-03 20:52:55 följande:

Ruvardag 6 och då jag har en massa symptom (FET i cykel med letrozol ) så bestämde jag mig för att tjuvtesta. Fick ett svagt plus!!!!! Weeeeeeee :) Är så lycklig :)

Grattis!!
  • Rosenblad

Vilken ruvardag har ni varit på, hur gammalt embryo (isåfall hur många celler)/blastocyst har ni haft när ni plussat?

• kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-06-05 11:36:02 följande:

Kastrullen hur går det för dig? Vilken vecka är du i??

Vecka 6 (5+4) :) det går bra men har fortfarande mycket oro och ångest kvar, men vissa dagar kan jag njuta och va glad över att jag faktiskt kan bli gravid. Själv då? Hur går det för dig?
  • shrigley

Hej! Gjorde ET i lördags så är på ruvardag 2 nu. Lång seeeg väntan. Har fått två MF tidigare, en i v 11 (naturlig graviditet) och en ofostrig graviditet i v 6-7 förra hösten efter IVF. Nu hoppas vi på tredje gången gillt. Mår bra o känner mig hoppfull, om det skiter sog så har jag iaf fått var gld en liten stund försöker jag tänka

• honeybunch

Jag har gjort FET i ostimulerad cykel och använder inte lutinus eller annat så jag kan inte skylla några biverkningar på medicin. Å andra sidan kan det ju vara mensen som är i antågande. :/ det återstår att se. Har inte haft ont i livmodern idag alls. Fortfarande brunt på pappret nästan varje gång jag varit på toa.

• alade
    honeybunch skrev 2017-06-05 18:34:43 följande:

Jag har gjort FET i ostimulerad cykel och använder inte lutinus eller annat så jag kan inte skylla några biverkningar på medicin. Å andra sidan kan det ju vara mensen som är i antågande. :/ det återstår att se. Har inte haft ont i livmodern idag alls. Fortfarande brunt på pappret nästan varje gång jag varit på toa.

En del får ju blödning när embryot fäster. Det kan säkert lämna rester flera dagar efteråt.

Om ont i livmodern är normalt för dig före mens säger det kanske inte så mycket. Jag håller tummar!
  • honeybunch
    alade skrev 2017-06-05 19:00:21 följande:

En del får ju blödning när embryot fäster. Det kan säkert lämna rester flera dagar efteråt.

Om ont i livmodern är normalt för dig före mens säger det kanske inte så mycket. Jag håller tummar!

Jag låg just och tänkte på det, jag har väl aldrig haft ont i livmodern _innan_ mens heller. :) Lite hopp vågar man kanske ha ändå!
  • alade
    honeybunch skrev 2017-06-06 08:37:37 följande:

Jag låg just och tänkte på det, jag har väl aldrig haft ont i livmodern _innan_ mens heller. :) Lite hopp vågar man kanske ha ändå!

Det tycker jag absolut att du ska ha!
Svar på tråden Ruvartråd