• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Lullebulle
    GrodanS77 skrev 2017-05-30 17:36:09 följande:
    Sorry Lullebulle, det blev lite knasigt där! Stort Grattis!!!

Det var gammelpysen som jag skulle beklaga till.
    Det är ingen fara ????
  • Cindy22

Hej

Ruvar sen i lördags då. Vårt andra försök med IVF.

Denna gång i naturlig cykel och med fryst embryo.

I mars var första försöket då på konstgjord cykel och med färskt embryo men mensen kom som vanligt så det fäste inte.

Känns som sista chansen då jag har åldern emot mej och det blir dyrt.... ????

• Lullebulle
    Cindy22 skrev 2017-05-31 03:36:57 följande:

Hej

Ruvar sen i lördags då. Vårt andra försök med IVF.

Denna gång i naturlig cykel och med fryst embryo.

I mars var första försöket då på konstgjord cykel och med färskt embryo men mensen kom som vanligt så det fäste inte.

Känns som sista chansen då jag har åldern emot mej och det blir dyrt.... ????

Lycka till!
  • litetfröimagen

Min mens kom först idag! Den var beräknad i fredags. Är det nån annan där mensen blivit fördröjd efter letrozol stimulerad fet? Haft ont på ett annat sätt än vanlig mensvärk .

Vi har beslutat oss att vänta tills efter semesterstängt med nästa fet. Nu blir det återhämta sig och njuta av sommaren. Lycka till alla ruvare!<3

• alade

Nu är jag äntligen i denna tråd. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo idag. Testdag 20/6. Jag kommer inte att testa innan dess, oavsett eventuell blödning.

• Nallil66
    U Bet I Am skrev 2017-06-02 15:00:07 följande:

Vad är det som avgör hur gammalt ägg man får tillbaka?

Det beror helt hur många ägg du får och hur många dom vågar odla längre på.

Labbet har koll på dom och tar beslut då
  • alade
    U Bet I Am skrev 2017-06-02 15:00:07 följande:

Vad är det som avgör hur gammalt ägg man får tillbaka?

Hos oss har de alltid tid för återföring tredje dagen, sen kan vissa odlas vidare efter det, men då hamnar de i frysen. I alla fall har jag inte ens hört något annat härifrån. Mina tre som är kvar odlas till måndag nu så får vi se om jag får någon blastocyst till nästa gång. Men två 3-dagars är redan frysta så jag är jättenöjd och förväntar mig inget mer.
Svar på tråden Ruvartråd