Inlägg från: littlepixiegrl |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl

    BIM 20-28 Februari

    Hej!
    Vet inte när jag har bim eftersom jag tog ut min hormonspiral för 6 dagar sedan. Haft som mens nu sedan i fredags, men den verkar redan vara över så jag vet inte vad det var eg. Har köp äl-test för att försöka få lite koll, men hoppas ju på plus så snart som möjligt, kanske redan i februari!

  • littlepixiegrl

    Har laddat ned appen Flo, så får vi se om det är något att ha. Kunde bara ställa in 11 dagars lutealfas som kortast och tidigare har min varit 9 dagar, så jag borde ha äl någon gång runt den 8/2 och bim ca 18-20/2!
    Har köpt en massa äl-test, som jag tänkte börja med redan ikväll.

  • littlepixiegrl
    Charlizee skrev 2017-02-03 09:43:35 följande:

    Någon annan här inne som kör med ÄL-stickor? :)


    Jag gör det, men jag testar varje dag nu och ska t.o.m. testa upp till två gånger/dag, eftersom jag tog ut min hormonspiral den 23/1 och jag behöver få koll på min cykel och om min kropp funkar som den ska och gjorde innan spiralen
  • littlepixiegrl
    Charlizee skrev 2017-02-03 09:43:35 följande:

    Någon annan här inne som kör med ÄL-stickor? :)


    Har angivit de uppgifter jag hade sedan innan om min menscykel och då har jag beräknad äl 8/2 och isf bim 17-18/2 eftersom jag har kort lutealfas. Dock vet jag ju inte om detta har ändrat sig nu efter graviditet och spiral, så det ska bli spännande att se vad stickorna säger! Än så länge har det gått från helt blankt, förutom kontrollstrecket, till ett suuuupersvagt teststreck.
  • littlepixiegrl
    jhk88 skrev 2017-02-06 15:22:33 följande:

    Hjälp, tack!

    Jag hade förmodad ÄL igår med värk under hela dagen och på kvällen avtog det. Så är rätt säker på att ÄL var igår. Vi hade avbrutet sex på torsdagen, fullbordat sex natten till lördagen, avbrutet sex natten till söndag och idag hade vi fullbordat sex.

    Finns det någon chans att det skulle kunna ta sig?


    Ja, ni hade sex både dagen före och dagen efter äl, så visst finns det en chans då!
  • littlepixiegrl
    Tumvante skrev 2017-02-06 21:49:18 följande:

    Åh... tog ÄL test igår, och blev avbruten i väntan på svaret på testet. Typ en timme senare tittar jag på testet och ser två starka streck... men man ska ju inte läsa så sent...

    Idag gjorde jag ett nytt test, klart negativt. Hade lite stickningar på vänster sida i lördags...

    Kanske var det ÄL då? Men jag tänker att man har negativt test så snart det stegrat upp till att ägget släpps, och att det sen är negativt när ägget har släppts och man borde sexa...

    Kände en liten hal skridskobana i trosan igår också...

    har kanske bara tidig ÄL... det var positivt på dag 10 isåfall...

    Fick till det under lillans dagslur igår, kanske borde få till det ikväll också... men fasen vi är trötta... så kanske inte...


    Ja, ett positivt test innebär ju sannolik äl inom 24-48h, så jag tror som du att ett uppföljande negativt test bör innebära att ägget nu har släppt! :)
    Tänk så mycket lättare det vara att få till första barnet! I mitt fall var det iofs inga problem med tvåan heller, eftersom de har olika pappor och min sambo och jag träffades ganska exakt sex månader innan min yngst blev till. Då var vi inte lika trötta på kvällarna som vi är nu ;)
  • littlepixiegrl
    yennie84 skrev 2017-02-13 05:29:35 följande:

    Får jag skrika rätt ut???


    Finns väl få tillfällen som är så lämpliga för att skrika rätt ut, som detta! GRATTIS!!!! :))))
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    jennie08 skrev 2017-02-13 09:11:26 följande:

    Jag har alltså en lååång vecka framför mig :)


    Har jag samma korta lutealsfas som innan tvåan, så har jag också bim 20/2! Håller med dig om att veckan kommer kännas låååång; känns inte som att jag kommer kunna hålla mig från att testa innan helgen :D
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    Skrutt 83 skrev 2017-02-15 19:50:49 följande:

    Herregud, hur skadad är man??

    Utöver mina 20+ stickor jag har från testlagret beställde jag igår 4 digitala med veckoindikator, 4 vanliga cb och 2 Predictor Early. Köpte ifrån apomera.se som hade lika bra pris som apotea. Ville köpa ifrån apotea.se som alltid fungerar så bra men där var PE slut. Ordern har inte skickats idag och läste nu på omdöme att de är sega, så oroar mig att tidiga testen inte kommer hinna komma innan helgen när jag vill testa.. kollade då apotea nu som idag fått in PE. Så nu blev det ytterligare ett PE och cb early. Herregud!!! Hur mkt slänger man inte ut på test? Dessa ska jag dock hantera sparsamt med, får slösa på stickorna. Känner mig dock uppgiven, tror inte det blir något plus denna mån. Är äl+5 och idag är flytningarna mindre än igår, tempen gick visserligen upp en nivå till imorse men annars NADA. Framförallt avsaknaden av de ömma brösten som gör att det känns kört. Läser in mig för mkt på vilka hormoner som orsakar vad och nojar att det betyder progesteon eller östrogen brist :(

    Sen är det nog känslan att det vore för bra för att vara sant att det skulle vara något redan första försöket efter mf som gör att det känns hopplöst..


    Jag var precis inne på Apotea och de har PE i lager!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    Skrutt 83 skrev 2017-02-16 00:39:56 följande:

    Ja jag såg det, därför jag köpte ett PE och ett cb early därifrån idag för så hinner jag få det innan helgen, osäkert om de andra testerna från apomera hinner komma innan dess. Så nu har jag lite extra test :)

    Har du också beställt PE?


    Ja! Hoppas det kommer imorgon, så jag kan testa i helgen! :D
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    flisan89 skrev 2017-02-16 11:02:29 följande:
    Alltså, vetefan men tycker det känns annorlunda den här månaden. Önsketänkande - ja förmodligen. Är ju bara äl+6 idag... Men har vissa symtom som inte går att inbilla sig. T.ex så har jag mycket lotionflytningar, brukar vara i princip helt torr fram till spotting 2-3 dagar före mens. Så det är ovanligt för mig, tänkte först svamp men det luktar ingenting och är bara vitt... Ilar o sticker till i tjejmagen emellanåt, speciellt på vänster sida (tror jag ägglossade därifrån) och tycker att det är galet tidigt för att vara jag! Brukar få molvärk allra tidigast 1 vecka före mens. Nu började det redan lite smått äl+4 och har ökat i styrka.

    Någon annan på äl+6? Känner ni något speciellt?
    Äl+6 här också och jag har ungefär samma som dig! Har väl inte känt så mycket över äggstockar och livmoder innan, men nu ikväll har det börjat kännas mer, med nästan som en tryckande, tung känsla. Har aldrig förut haft känningar innan mens, men nu var det ju måååånga år sedan jag hade vanlig mens, så det kan ju ha ändrats! Hoppas dock på ett fint plus i bästa vecka förstås! :D
  • littlepixiegrl

    Är eg helt inställd på minus på stickorna och mens nästa vecka. Det känns för osannolikt att vi skulle lyckas på första försöker efter fem år med hormonspiral och jag som dessutom är 36 år!

  • littlepixiegrl
    Charlizee skrev 2017-02-18 19:15:26 följande:
    Jag förstår dig precis! Testade också neg idag på BIM-5 :'( Har molvärk både i rygg och tjejmage och ett humör utan dess like... är det symptom eller pms??? Som det känns nu lutar det åt pms. Orkar inte ens tänka tanken på en till månad med ett nytt försök... vi får peppa varandra.

    Än är loppet faktiskt inte kört för oss även om det känns så!! <3
    Med min första dotter fick jag svagt plus på bim+3 ungefär och med tvåan fick jag helt blankt bim -2 och sen suuuuuuupersvagt bim -1 innan jag fick "gravid 1-2v" på digitalt bim 2. Så ge inte upp hoppet än!! :)
  • littlepixiegrl

    Gissad bim idag, men inget plus och ingen mens. Har dock molvärk till och från sedan två tre dagar och det känns som att mensen ska komma när som helst. Kan ju vara så att jag inte hade äl eller att min lutealsfas blivit längre efter barn och hormonspiral, men jag siktar in mig på bim bästa månad istället. Köpte ju hem CB äl-test med dubbel hormonindikator, så det ska bli spännande att se hur de sköter sig och hur min cykel ser ut eg! :D

  • littlepixiegrl

    Suck! Sitter här och vet varken ut eller in. Fick ju aldrig fullt utslag på äl-stickorna, men det blev starkare och starkare och sen plötsligt svagare och ca 24-36h senare fick jag rejäl molvärk under kvällen och gissade att det var äl jag kände. Har tidigare fått fullt utslag på en sorts sticka och bara halvstarkt på en annans sort samtidigt. Innan yngsta barnet (hon är fem år nu) var min lutealsfas 10 dagar och mensen som en klocka. Efter henne har jag haft hormonspiral i nästan fem år. Kan det ha påverkat lutealfasen? Eller förändras den med åldern?

    Om jag har oförändrad lutealfas så hade jag bim den 20e, men fortfarande varken mens eller plus. Räknar jag med standardlängd! Så är det bim imorgon. Har molvärk till och från, ibland lätt illamående och brösten ömmar lite, men det är ju lika mycket tecken på mens som på graviditet.

    Vill bara veta liksom! :(


    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    Tumvante skrev 2017-02-24 07:22:56 följande:
    Förstår att det är skönt att veta.

    Jag har också Bim imorgon och hade ÄL 10 feb...

    och har ganska normal cyklus (tror jag).

    När började du testa med stickorna?
    Började testa redan i lördags ;D
    Tog ett nytt PE nu. Tänkte att om det är neg så är det verkligen neg och jag kan släppa set och bara invänta mensen. Testet var blankt och nu hoppas jag mensen kommer snart så börjar jag med äl-test istället! :D
Svar på tråden BIM 20-28 Februari