• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • FiaW
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-12 08:17:23 följande:

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

Hej och grattis! :)

Jag har också precis plussat. Det är mitt första barn men jag är ganska mycket äldre än du, jag är 38 år.

Jag har haft två MF tidigare så jag är också väldigt rädd att det ska bli ett till.
    Jag tror inte att risken är större för missfall bara för att man haft ett precis innan.

Spännande, nu håller vi alla tummar för oss!
  • Lillaknytet2017
    FiaW skrev 2017-02-13 16:59:35 följande:
    Hej och grattis! :)

Jag har också precis plussat. Det är mitt första barn men jag är ganska mycket äldre än du, jag är 38 år.

Jag har haft två MF tidigare så jag är också väldigt rädd att det ska bli ett till.
    Jag tror inte att risken är större för missfall bara för att man haft ett precis innan.

Spännande, nu håller vi alla tummar för oss!
    Åh grattis till dig med! Vad roligt! 

Jag har läst någonstans att det är väldigt liten procents chans, typ 1-3% att man får missfall 3 ggr på raken, så förhoppningsvis så går det bra för dig denna gången. 
    Vilken vecka är du i? 
  • Bella 89

Grattis!

Jag fick ett missfall på nyår så det var också ganska nyligen. Risken för missfall är lika stor men det är ovanligare att få två på raken än bara ett.

Själv är jag 28, mannen 33 och detta är andra barnet för oss. Innan dottern hade vi precis fått missfall då med, men det slutade ju lyckligt så njut av stunden istället!

• Lillaknytet2017
    Bella 89 skrev 2017-02-13 18:05:36 följande:

Grattis!

Jag fick ett missfall på nyår så det var också ganska nyligen. Risken för missfall är lika stor men det är ovanligare att få två på raken än bara ett.

Själv är jag 28, mannen 33 och detta är andra barnet för oss. Innan dottern hade vi precis fått missfall då med, men det slutade ju lyckligt så njut av stunden istället!

Grattis tillbaka!! :) 
    Hur snabbt efter blev du gravid igen? 

Precis, man måste försöka njuta och inte tänka så mycket, men det är ju så svårt. Är såklart livrädd att detta också ska sluta i missfall, men av någon anledning känns det lite bättre denna gången. Förra gången hade jag små blödningar från att jag märkte att jag var gravid, denna gången inga blödningar alls. Har säkert ingen betydelse och det ser ju såklart olika ut för varje graviditet, men det är lite lättare att tänka positivt och inte oroa sig riktigt lika mkt nu iaf. 
  • Bella 89

Vet inte riktigt när jag blev gravid igen, testade neg 13 Jan, pos igen 12 Feb, ingen mens mellan. Testade mest för att jag började undra när den där mensen skulle komma egentligen och hade massa gravtest hemma då jag använder fertilitetsmonitor. Fick en smärre chock när jag såg att det faktiskt var positivt.

Blödde också lite konstant under förra, började med rosa flytningar som efter en veckas tid övergick till störtblödning. Så den här gången känns bättre, trots att jag inte har ett enda symtom.

• FiaW
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-13 17:59:41 följande:
    Åh grattis till dig med! Vad roligt! 

Jag har läst någonstans att det är väldigt liten procents chans, typ 1-3% att man får missfall 3 ggr på raken, så förhoppningsvis så går det bra för dig denna gången. 
    Vilken vecka är du i? 
    Då har man ändå 97-99% chans att det går vägen och det är ju bra siffror :)
    Jag är i vecka 6 (5+0) idag.
    Mår lite illa från och till och har mensvärk emellanåt. Hur mår du?

Vilken vecka var du i när du fick ditt missfall?
  • Lillaknytet2017
    Bella 89 skrev 2017-02-14 07:49:13 följande:

Vet inte riktigt när jag blev gravid igen, testade neg 13 Jan, pos igen 12 Feb, ingen mens mellan. Testade mest för att jag började undra när den där mensen skulle komma egentligen och hade massa gravtest hemma då jag använder fertilitetsmonitor. Fick en smärre chock när jag såg att det faktiskt var positivt.

Blödde också lite konstant under förra, började med rosa flytningar som efter en veckas tid övergick till störtblödning. Så den här gången känns bättre, trots att jag inte har ett enda symtom.

Håller tummarna att det kommer gå vägen för dig!  Visst känns det bättre utan små blödningar :) 
  • Lillaknytet2017
    FiaW skrev 2017-02-14 10:20:36 följande:
    Då har man ändå 97-99% chans att det går vägen och det är ju bra siffror :)
    Jag är i vecka 6 (5+0) idag.
    Mår lite illa från och till och har mensvärk emellanåt. Hur mår du?

Vilken vecka var du i när du fick ditt missfall?
    Ja verkligen!!! Håller verkligen tummarna. Gjorde ett cb-digital i morse som hade ändrats till 2-3 istället för 1-2 som det var i torsdags, så det känns också väldigt skönt. Förra gången stod det still på 1-2 hela tiden tills allt kom ut.

Jag var i v.6 när jag fick missfallet, kommer inte riktigt ihåg exakt när, men typ 5+3 eller så.. 
    Jag mår bra. Brösten gör ont och har även lite "mensverk" ibland och även lite "växtvärk" alltså det känns som något drar i livmodern. Känns väldigt märkligt.
    Har också lite illamående, men inte så mycket. Det kommer och går men är helt klart värt det :) Har dock inte börjat må illa speciellt mycket på morgonen eller så och det är inte så illa utan känns bara av litegrann. Hur är ditt illamående? 
  • FiaW
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-14 14:46:17 följande:
    Ja verkligen!!! Håller verkligen tummarna. Gjorde ett cb-digital i morse som hade ändrats till 2-3 istället för 1-2 som det var i torsdags, så det känns också väldigt skönt. Förra gången stod det still på 1-2 hela tiden tills allt kom ut.

Jag var i v.6 när jag fick missfallet, kommer inte riktigt ihåg exakt när, men typ 5+3 eller så.. 
    Jag mår bra. Brösten gör ont och har även lite "mensverk" ibland och även lite "växtvärk" alltså det känns som något drar i livmodern. Känns väldigt märkligt.
    Har också lite illamående, men inte så mycket. Det kommer och går men är helt klart värt det :) Har dock inte börjat må illa speciellt mycket på morgonen eller så och det är inte så illa utan känns bara av litegrann. Hur är ditt illamående? 
    Ja, jag ska nog gå och köpa ett CB-digital idag. Jag har bara ett traditionellt test kvar hemma och det är ju lite roligt att se de där veckorna också :)

Jag är också öm i brösten och känner igen den skumma känslan att det drar i livmodern.
    Illamåendet kommer och går här också men jag känner inte av det så mycket. Det kan även vara olika från dag till dag, mer ibland och mindre ibland. Det känns också som det är lite beroende på vad jag äter eller dricker.
    Har inte precis illamående på morgonen utan det kan komma när som.
    Jag tycker det är läskigt när jag inte har känt något symptom på ett tag, då är jag rädd att det släppt taget, men hittills har det kommit tillbaka symptom igen :)
  • Mrmustache

Hej! Är också beräknad i september med första barnet. Är själv 23 och jättenervös inför detta! Bor också i Stockholmstrakten :). Vill gärna ha någon att prata med :)

Svar på tråden BF oktober-17