• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • FiaW
    Mrmustache skrev 2017-02-14 16:01:22 följande:

Hej! Är också beräknad i september med första barnet. Är själv 23 och jättenervös inför detta! Bor också i Stockholmstrakten :). Vill gärna ha någon att prata med :)

Grattis! :)

Hur mår du, några symptom? När i september är du beräknad till?
    Jag tror BF blir 17/10 för mig men det kan ju komma att ändras när man gått på sitt första VUL :)
  • Lina E

Hoppar in här :)

Plussade igår på alla?dag ???? bf 24/10.

Hade ett MA nyligen som upptäcktes i v. 13, tog mig 4 månader att bli gravid igen.

Ni kanske är sugna på att vara med och starta en Facebook för oss som som väntar barn i oktober :)

Gruppen blir såklart hemlig :)

Där kan vi följas åt och dela med oss :)

Grattis till allihopa ???

• Lina E

[quote=77415386][quote-nick]Lina E skrev 2017-02-15 14:37:33 följande:[/quote-nick]Hoppar in här :)

Plussade igår på alla?dag bf 24/10.

Hade ett MA nyligen som upptäcktes i v. 13, tog mig 4 månader att bli gravid igen.

Ni kanske är sugna på att vara med och starta en Facebook för oss som som väntar barn i oktober :)

• Lina E
    Lina E skrev 2017-02-15 14:38:52 följande:

[quote=77415386][quote-nick]Lina E skrev 2017-02-15 14:37:33 följande:[/quote-nick]Hoppar in här :)

Plussade igår på alla?dag bf 24/10.

Blir massa frågetecken ser jag :) försökte ändra en gång men det gick inte :)

Det ska vara hjärtan <3
  • FiaW
    Lina E skrev 2017-02-15 14:37:33 följande:

Hoppar in här :)

Plussade igår på alla?dag ???? bf 24/10.

Grattis!! :)
    Jobbigt med MA som upptäcks så sent. Jag har haft två, ett v. 8 och ett v. 11.
    Ang. FB. Jag tänker att jag nog gärna hänger här på FL ett litet tag till, tills det känns lite säkrare att det inte ska bli ett MF denna gången.
    Men om ett par veckor kanske jag vågar :)

Hur mår du? Vad har du för symptom? Några barn sen tidigare? :)
  • Fia-Lotta

Hej,

Ny i tråden och har BF 4/10!

Har sedan tidigare en på 4år och nr2 blir en tidig 40års present!

Vi har försökt i tre år och haft ett missfall i v13 som var kämpigt!

Är jätteorolig men samtidigt väldigt glad!

• Gnutten1

Hej

Jag är 36 år och har tre barn sen tidigare 15,11 och 9 år. Har varit hemma från jobbet hela denna vecka pågrund av illamående och feber. Har nyligen gjort en titthålsoperation 25/1 pågrund av cysta och enligt läkaren var det typ omöjligt för mig att bli gravid innan operationen. Nu är jag tydligen gravid i ca vecka 7 och igår fick jag se på den lilla krabaten i magen:). Trode jag hade fått en infektion efter operationen istället var det ett litet barn. Man såg hjärtat slå:) borde komma den 10 oktober. Ett litet mirakel!!!

Känns konstigt men är lycklig:) följs gärna åt inget graviditeten!!! Bor i Norrtälje kommun.

• FiaW
    Fia-Lotta skrev 2017-02-16 18:40:06 följande:

Hej,

Ny i tråden och har BF 4/10!

Har sedan tidigare en på 4år och nr2 blir en tidig 40års present!

Vi har försökt i tre år och haft ett missfall i v13 som var kämpigt!

Är jätteorolig men samtidigt väldigt glad!

Grattis till den fina 40-årspresenten! :)

Ja, de där känslorna! Hur ska man hantera all oro? Jag försöker tänka att de flesta graviditeter faktiskt går bra och att har man haft något MF så borde det vara ännu mindre risk för det nästa gång.

Det här ska gå bra för oss alla!
  • FiaW
    Gnutten1 skrev 2017-02-18 08:08:16 följande:

Hej

Jag är 36 år och har tre barn sen tidigare 15,11 och 9 år. Har varit hemma från jobbet hela denna vecka pågrund av illamående och feber. Har nyligen gjort en titthålsoperation 25/1 pågrund av cysta och enligt läkaren var det typ omöjligt för mig att bli gravid innan operationen. Nu är jag tydligen gravid i ca vecka 7 och igår fick jag se på den lilla krabaten i magen:). Trode jag hade fått en infektion efter operationen istället var det ett litet barn. Man såg hjärtat slå:) borde komma den 10 oktober. Ett litet mirakel!!!

Känns konstigt men är lycklig:) följs gärna åt inget graviditeten!!! Bor i Norrtälje kommun.

Oj, vilken grej! Grattis! :)

Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra för oss!
  • Jcnf

Grattis till er alla.

Jag har också äntligen plussat, är i v6(5+2) så nu väntar det några jobbiga veckor.

Fick ma i v13 i november och efter det har det bara vart motgångar med två operationer och inflammation m.m så nu är man jättenervös.

Jag och min sambo är 28 i år och det är vårt första barn :)

Svar på tråden BF oktober-17