• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • Nellan26
    solglimt skrev 2017-02-19 16:53:07 följande:

Jag plussade för 1 1/2 vecka sedan, känns helt otroligt, lyckorus i hela kroppen. 

Däremot tycker jag att det står olika, vilken beräkning av vecka ska man gå efter? 

Om sista mens var första dagarna i Januari, är det veckan efter som blir V1? 

Känner mig så förvirrad, har tid hos BM 27/2 :D

Jag är 24 & sambo 29, bor 10 mil söder om Sthlm. 

Grattis, du räknar från senaste mensens första dag. :)
  • solglimt

Då var det ungefär som jag trodde. Grattis till er alla som också plussat. :)

Hur mår ni andra? 

Jag är så fruktansvärt illamående och orkeslös, riktigt trött. 
    Illamåendet har lindrats något senaste veckan & fått lite mer aptit. 

• FiaW
    solglimt skrev 2017-02-19 17:12:09 följande:

Hur mår ni andra? 

Grattis! :)

Jag har mensvärk, ömma bröst, är lite trött, har fått ökad aptit och mår lite illa ibland. Men jag är lite orolig för jag tycker att symptomen har minskat något, är det någon som har erfarenhet av att symptom minskar och ändå haft en lyckad graviditet? Jag är i vecka 6 (5+5).
  • Lykkeliv
    solglimt skrev 2017-02-19 17:12:09 följande:

Hur mår ni andra? 

Jag är i v 4+2 och har endast lite molvärk i magen o ömma bröst :)

FiaW : Ja det är helt normalt. Jag har vid de andra graviditeterna inte känt mig gravid alls i perioder :)
  • Aliiice

Hej hoppar in här jag med!

Plussade på alla hjärtans dag helt oväntat. Jag har 5 misslyckade ivf behandlingingar bakom mig och nu tog vi en paus i november och så hände detta! Jag har fått domen att jag inte kan få barn naturligt pga blockerade äggledare. Har också bokat tidigt ultraljud om 15 dagar är i vecka. 7 (6+3) alla symptom har försvunnit i helgen dock så lite orolig är man :/

• Lykkeliv
    Aliiice skrev 2017-02-20 07:09:12 följande:

Hej hoppar in här jag med!

Plussade på alla hjärtans dag helt oväntat. Jag har 5 misslyckade ivf behandlingingar bakom mig och nu tog vi en paus i november och så hände detta! Jag har fått domen att jag inte kan få barn naturligt pga blockerade äggledare. Har också bokat tidigt ultraljud om 15 dagar är i vecka. 7 (6+3) alla symptom har försvunnit i helgen dock så lite orolig är man :/

Hej!

Va häftigt att ni lyckades på egen hand mot alla odds :)) Grattis!!

Det är ofta så att man inte har några graviditetssymtom i perioder i början. Men skönt att få kolla upp att allt står rätt till med ett vul. :)
  • Nellan26

Jag känner mig ständigt trött, illamående från och till, ömma bröst och molande värk. ungefär som om att man har mensvärk och är bakfull samtidigt haha! Men absolut värt det!

• Glad81

Grattis alla till plussen :)

Jag har bf 17/10. Är 36 år och detta blir fjärde barnet. Barnen är 15, 13, och en sladdis på fyra. Ska bli så kul med en liten till. Jag mår illa och det moler i magen, så allt är som det ska :)

• FiaW
    Lykkeliv skrev 2017-02-20 07:04:38 följande:

Jag är i v 4+2 och har endast lite molvärk i magen o ömma bröst :)

FiaW : Ja det är helt normalt. Jag har vid de andra graviditeterna inte känt mig gravid alls i perioder :)

Tack snälla!

Jag är nog lite nojjig, detta är min tredje graviditet fast de två tidigare har slutat i MA. När jag pratade med läkaren förra graviditeten ställde han frågan om jag kände mig gravid, precis som att det skulle vara avgörande. Det har satt griller i huvudet på mig och när då symptomen avtar blir jag jätterädd att det är ett MF till.

Men dina ord lugnar, tack :)
Svar på tråden BF oktober-17