• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • FiaW
    Aliiice skrev 2017-02-20 07:09:12 följande:

Hej hoppar in här jag med!

Plussade på alla hjärtans dag helt oväntat. Jag har 5 misslyckade ivf behandlingingar bakom mig och nu tog vi en paus i november och så hände detta! Jag har fått domen att jag inte kan få barn naturligt pga blockerade äggledare. Har också bokat tidigt ultraljud om 15 dagar är i vecka. 7 (6+3) alla symptom har försvunnit i helgen dock så lite orolig är man :/

Men så underbart!! Grattis!! :D

Det är så märkligt hur kroppen fungerar.

Vi hade försökt i 2,5 år och jag hade precis påbörjat min första ivf med nedregleringen, och under den perioden blev jag gravid. Jag kunde verkligen inte fatta det. Jag väntade och väntade på mensen och trodde det var hormonerna som fördröjde den. När jag sen tog ett test så blev jag helt chockad :)

Däremot känner jag som du att symptomen minskat nu under helgen och är jätterädd att det inte ska gå vägen.

Superskönt då att höra Lykkeliv som har upplevt det och ändå haft lyckade graviditeter!

Vi får försöka lita på att det går bra :)
  • celz
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-12 08:17:23 följande:

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

Hej! Jag är 26! Första graviditeten, första försöket. Plussade idag, så har haft en minst sagt omtumlande dag hittills! Är i v 4, (3+4) idag, så det är ju vääääldigt tidigt. BF 1/11.
  • Nellan26

Då har jag varit på ett tidigt vul idag som visade ett starkt hjärtslag men gick tillbaka några dagar från 7+2 till 6+4. Håller tummarna för att allt ska fortsätta bra :D

• Monsan

Jag hoppar gärna in här.. plussade i söndags på bim med bf 30 oktober.. känns lite skrämmande eftersom jag har två täta missfall bakom mig.. ett i juni och ett i oktober.. detta blir alltså min tredje graviditeten på 9 månader...

• FiaW
    Nellan26 skrev 2017-02-21 17:57:05 följande:

Då har jag varit på ett tidigt vul idag som visade ett starkt hjärtslag men gick tillbaka några dagar från 7+2 till 6+4. Håller tummarna för att allt ska fortsätta bra :D

Åh grattis! Så underbart!
  • FiaW
    Monsan skrev 2017-02-21 18:07:56 följande:

Jag hoppar gärna in här.. plussade i söndags på bim med bf 30 oktober.. känns lite skrämmande eftersom jag har två täta missfall bakom mig.. ett i juni och ett i oktober.. detta blir alltså min tredje graviditeten på 9 månader...

Grattis! :)

Jag har också två missfall bakom mig, de är dock inte lika täta som dina. Dec -15 och april -16.

Jag försöker hålla mig lugn och tänka att det går vägen denna gången. Det som oroar mig är att jag vissa dagar inte har några symptom alls, men jag har inbokat ett tidigt VUL 9/3 så jag tar det som nästa anhalt.

Lycka till!
  • Fia-Lotta

Är i v9 och väldigt orolig över missfall(har mf med mig i bagaget)! Har försökt få komma på ett tidigt vul men får inte, varken privat el hos min BM, de säger att jag måste ha komplikationer i denna graviditet för att få glra ett. Är så tråkigt och jag oroar mig, sover inte och varje gång jag går på toa är hag rädd "är det blod!!"

Förstår inte hur det kan vara så olika beroende på var man bor!!!

• Nellan26

Trist att det skiljer sig så pass. Hur många missfall har du bakom dig? Det bästa men också det svåraste är att bara ta dagen som den kommer och att försöka att inte oroa sig. Vi vet ju inte vad som händer i oss och det är heller ingenting vi kan påverka på något sätt. Får hålla positiva tankar uppe :) håller tummar och tår för dig!

• Mysan93

Halloj! 23 snart 24 år, gravid med första barnet och är i V4+6 idag :)

Jag följs gärna åt, bor i Sthlm jag med.

Jag peppar gärna dig genom din graviditet, har massvis med vänner som har småttingar samt gravida vänner så att stötta och peppa är en specialitet haha :D

Jätte tråkigt att läsa om missfall, de oroar en innerst inne hela tiden, men jag tror vi båda kommer klämma ur oss de finaste människorna i oktober så mindre oroa och mer glädje till alla :D

• Lillaknytet2017
    Mrmustache skrev 2017-02-14 16:01:22 följande:

Hej! Är också beräknad i september med första barnet. Är själv 23 och jättenervös inför detta! Bor också i Stockholmstrakten :). Vill gärna ha någon att prata med :)

Åh, vi är typ i exakt samma situation. Hur mår du nu? Går allt bra? sorry för så sent svar förresten, har inte fått några notiser alls förrän nu.. :) 
Svar på tråden BF oktober-17