• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • Lillaknytet2017
    FiaW skrev 2017-02-14 15:51:29 följande:
    Ja, jag ska nog gå och köpa ett CB-digital idag. Jag har bara ett traditionellt test kvar hemma och det är ju lite roligt att se de där veckorna också :)

Jag är också öm i brösten och känner igen den skumma känslan att det drar i livmodern.
    Illamåendet kommer och går här också men jag känner inte av det så mycket. Det kan även vara olika från dag till dag, mer ibland och mindre ibland. Det känns också som det är lite beroende på vad jag äter eller dricker.
    Har inte precis illamående på morgonen utan det kan komma när som.
    Jag tycker det är läskigt när jag inte har känt något symptom på ett tag, då är jag rädd att det släppt taget, men hittills har det kommit tillbaka symptom igen :)
    Hur mår du nu? Har hamnat lite efter för har inte fått några notiser Förvånad
    Mår du mer illa nu? vilken vecka är du i nu? :D 
  • Lillaknytet2017
    Mysan93 skrev 2017-02-23 07:23:12 följande:

Halloj! 23 snart 24 år, gravid med första barnet och är i V4+6 idag :)

Jag följs gärna åt, bor i Sthlm jag med.

Jag peppar gärna dig genom din graviditet, har massvis med vänner som har småttingar samt gravida vänner så att stötta och peppa är en specialitet haha :D

Jätte tråkigt att läsa om missfall, de oroar en innerst inne hela tiden, men jag tror vi båda kommer klämma ur oss de finaste människorna i oktober så mindre oroa och mer glädje till alla :D

Hej!  Kul med någon i ungefär samma ålder och samma stad. 
    Hur mår du med symptom och så? 
    Tack snälla, behöver verkligen lite pepp ibland när oron tar över. Livrädd för mf eller ma igen men hoppas på det bästa! Hjärta
  • Lillaknytet2017

Jag har verkligen missat många fina inlägg här. Slutade få notiser här men nu är jag tillbaka! Hur går det för er alla? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i och vad har ni för symptom? 
    Jag har BF 20171020 men det kommer säkert att ändras så småningom. Räknar min graviditet (efter att bm sa att jag skulle räkna så) efter missfallet som började 14 Januari så är idag i v. 6 (5+5) men vill att tiden ska gå snabbare. Vill komma förbi v.12 helst igår...

Igår em gjorde jag ett cb-digital som fortfarande visade 2-3 veckor precis som det gjorde den 14e när jag gjorde ett, så blev såklart livrädd att något skulle vara fel, men i morse gjorde jag ett nytt (är lite testberoende) och då stod det 3+, så antagligen så fick jag 2-3 för jag hade druckit massor med vatten under gårdagen. Eller vad kan det annars ha berott på?
    Någon mer som är extremt törstig under graviditeten? 
    Mår ni illa? Jag gör inte det, ännu. Bara ibland i små svallningar kan det komma.. 
    KRAM

• Glad81

[quote=77439214][quote-nick]Lillaknytet2017 skrev 2017-02-23 08:04:23 följande:[/quote-nick]Jag har verkligen missat många fina inlägg här. Slutade få notiser här men nu är jag tillbaka! Hur går det för er alla? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i och vad har ni för symptom? 

Hejsan! Jag är i v 7. Har bf 17/10. Jag mår illa, speciellt på morgonen och även på kvällen. Jag har verkligen svällt upp på magen. På morgonen är det inte så farligt, men ju längre dagen går och ju mer jag äter (och det är inte så lite nu) så får jag jättestor mage. Någon mer som får det? Har svårt att dölja den på jobbet. Och jag är smal för övrigt. Det är väl tarmarna som ställer om antar jag. Är även hård i magen. Längtar också till vecka tolv, så man kan slappna av lite och illamåendet brukar ge sig. Har gjort det med dom andra barna så hoppas det gör de nu med. Så törstig är jag inte, hade varit bra om jag vore de så jag drack mer :)

Sen är jag känslig för lukter, speciellt rök, matos osv.

Tänk vad våra kroppar jobbar nu. Så otroligt fascinerande. Den bästa resan man kan göra :):):)

• FiaW
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-23 07:53:57 följande:

Hur mår du nu? Har hamnat lite efter för har inte fått några notiser 

Mår du mer illa nu? vilken vecka är du i nu? :D 

Hej! Ja, undrade lite var du blivit av, haha :)

Jag är i vecka 7 (6+3) nu. Men precis som du skriver kanske det ändras när man kommer på ultraljud. Jag ska på tidigt UL 9/3. Det kommer att va jättenervöst men förhoppningsvis ser det bra ut och då kanske man kan slappna av lite mer i alla fall :)

Vissa dagar mår jag mer illa, mest på förmiddagen/mitt på dagen. Ett par dagar har det varit ganska jobbigt.

Annars har jag ömma bröst, ökad hunger och lite molvärk. Vissa dagar känns det knappt som att jag är gravid men sen kommer det tillbaka igen.

Jag var väldigt törstig för ett tag sen. Drack massor av vatten och behövde knappt gå på toa, men det har försvunnit igen.
  • sassa1987

Här är det aktivt och bra, testat mig i tre dagar nu och blir inte klok på resultatet, kan ni svara på om det är negativt eller positivt?

• Lillaknytet2017
    sassa1987 skrev 2017-02-24 11:55:43 följande:

Här är det aktivt och bra, testat mig i tre dagar nu och blir inte klok på resultatet, kan ni svara på om det är negativt eller positivt?

Grattis! ???? Det där skulle jag absolut säga är positivt! Köp ett cb-digital och testa för då får du svart på vitt och behöver inte läsa av massa streck och grejer!
  • Karolina123

Hejhej

Jag plussade på stickan i tisdags. Enligt appen är jag i vecka 6 (5+6) idag. Men jag har haft rätt oregelbunden mens, så det kanske inte stämmer helt. Vi har försökt väldigt länge och nästan gett upp, 1,5år. Så jag hoppas verkligen att allt går vägen!

Min sambo jobbar i en annan stad så på måndag när han kommer hem ska jag berätta för honom ????

Grattis till alla er som plussat!

• lchfbebis

Hej, 

Jag plussade förra fredagen 17/2 med veckoindikator som visade 1-2 veckor. Tog ett test även igår som visade 2-3 veckor. Jag har PCOS och inte haft mens på 8 månader så har absolut ingen aning om vilken vecka jag bör vara i. Jag tror mer eller mindre på vecka 5+0 någonting då jag har mycket symtom som stämmer överens med den veckan när man kikar omkring på nätet Någon annan som plussat under veckan med veckoindikator och vet när ni har BF? Skulle vara intressant för mig att veta eftersom jag inte har den blekaste haha! 

Svar på tråden BF oktober-17