• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • Lykkeliv

Hej!

Hoppar in här om det är ok :)

Plussade idag! Bf 27/10 enl appen.

Väntar mitt 4e barn men första med nya mannen, han har ett barn sen innan. Så vi blir en stor familj :))

Har ni mycket gravidsymtom? Hade ni det innan ni plussade?

• Gnutten1

[quote=77426599][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-02-19 10:23:16 följande:[/quote-nick]

Hej!

Väntar mitt 4e barn men första med nya mannen, han har ett barn sen innan. Så vi blir en stor familj :))

[/

Hej grattis!!

Låter precis som jag:) mitt fjärde barn men en ny man:) men min man har två barn sen tidigare men den ena är vuxen.

• Lykkeliv
    Gnutten1 skrev 2017-02-19 11:10:58 följande:

[quote=77426599][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-02-19 10:23:16 följande:[/quote-nick]

Hej!

[/

Hej grattis!!

Låter precis som jag:) mitt fjärde barn men en ny man:) men min man har två barn sen tidigare men den ena är vuxen.

Va kul med nån mer i liknande situation. Hur gamla är barnen?

Jag är 38 i år och mina barn är 16,15 o 8 i år. Mannens är 13.

Så vi får en sladdis :) Hoppas på att de andra barnen kommer glädjas åt ett syskon till!
  • Gnutten1
    Lykkeliv skrev 2017-02-19 11:24:30 följande:

Va kul med nån mer i liknande situation. Hur gamla är barnen?

Jag är 38 i år och mina barn är 16,15 o 8 i år. Mannens är 13.

Så vi får en sladdis :) Hoppas på att de andra barnen kommer glädjas åt ett syskon till!

Jag är 36 år och mina barn är 15, 11 och 9 år och min mans är 13 och 23 år.
  • Fia-Lotta
    FiaW skrev 2017-02-18 09:42:22 följande:

Grattis till den fina 40-årspresenten! :)

Ja, de där känslorna! Hur ska man hantera all oro? Jag försöker tänka att de flesta graviditeter faktiskt går bra och att har man haft något MF så borde det vara ännu mindre risk för det nästa gång.

Det här ska gå bra för oss alla!

Tack!

Försöker också tänka så men de andra tankarna gör sig tyvärr påminda varje dag! Vi bestämde igår att ringa privat och boka ett tidigt UL så jag kan slappa av lite.

När är det dax för dig? Vi har BF 4/10.
  • Nellan26

Jag plussade för två veckor sen efter att ha försökt aktivt sen oktober men varit utan p-piller sen i april. Gick idag in i vecka 8. Spännande! Blir ett tidigt ultraljud på tisdag, spännande! Första barnet. ????

• FiaW
    Fia-Lotta skrev 2017-02-19 15:52:33 följande:

Tack!

Försöker också tänka så men de andra tankarna gör sig tyvärr påminda varje dag! Vi bestämde igår att ringa privat och boka ett tidigt UL så jag kan slappa av lite.

När är det dax för dig? Vi har BF 4/10.

Vi har BF 17/10. Jag är också orolig, så fort det gör lite ont någonstans eller jag får mensvärk så tror jag att det kört.

Jag har fått tid för UL 24/3 och det känns som en hel evighet dit. Vi vill också försöka få till en tidigare tid.

Eftersom detta är första barnet har jag ingen erfarenhet av något i processen. Kan vi alltså ringa till en privat gynmottagning och be om ett UL eller hur går man till väga?
  • FiaW
    Nellan26 skrev 2017-02-19 16:03:59 följande:

Jag plussade för två veckor sen efter att ha försökt aktivt sen oktober men varit utan p-piller sen i april. Gick idag in i vecka 8. Spännande! Blir ett tidigt ultraljud på tisdag, spännande! Första barnet. ????

Grattis!! :) Hur har du ordnat ett tidigt UL?
  • Nellan26

Har bokat tid för inskrivning hos barnmorska på en klinik som heter admira kvinnohälsa, dit ska jag 9 mars. Dessa har samarbete med den privata kliniken som utför tidigt ultraljud, när jag ringde och bokade tid så ifrågasattes ingenting om varför. Jag har också en hjärtformad livmoder men detta är inget jag nämnde när jag ringde och bokade tiden.

• solglimt

Jag plussade för 1 1/2 vecka sedan, känns helt otroligt, lyckorus i hela kroppen. 
    Däremot tycker jag att det står olika, vilken beräkning av vecka ska man gå efter? 
    Om sista mens var första dagarna i Januari, är det veckan efter som blir V1? 
    Känner mig så förvirrad, har tid hos BM 27/2 :D

Jag är 24 & sambo 29, bor 10 mil söder om Sthlm. 

Svar på tråden BF oktober-17