• Jsv17

BIM Mars 2017

26anonym2326 skrev 2017-02-28 12:32:33 följande:

Hej!

Jag har BIM den 4. Så är på bim -4 idag och ÄL+10.

Har sedan igårkväll fått halsbränna, kunde inte sova igår, och den håller i sig ännu. Har även ömma bröst sedan två dagar, men det hade jag förra månaden också innan mens. Någon som vet ifall halsbränna kan vara PSM? Vill inte testa mig förrän mensen faktiskt uteblir, då jag är så trött på att få negativt.

Jag har halsbränna som PMS besvär brukar komma en vecka innan mens ungefär, men jag hade det den gången jag var gravid också. Det är ju det som är så svårt att tecken på mens är så lika de tidiga graviditetstecknen att det är svårt att veta, framför allt när man vill så gärna så man känner efter på minsta lilla grej, vilket man inte gör när man bara väntar på mens som vanligt... Hoppas att det är ett gravidtecken för dig! :)
  • Jsv17
    Starlights skrev 2017-02-28 23:16:35 följande:

Ska börja med äl test i morgon. Har alltid testat på eftermiddagen förut, typ då jag kommit hem från jobbet.. Har för mig att man inte ska ta morgonurin när man gör äl-tester?? När på dygnet testar ni?

Eftermiddag efter jobbet jag med, har också hört att eftermiddag är bättre. När jag känner att ägglossningen är nära, eller jag tror det iaf, har jag testat både morgon och eftermiddag, hittills är det alltid eftermiddags testet som gett en smiley.
  • Jsv17
    littlepixiegrl skrev 2017-03-01 10:00:34 följande:

Men va!? Är det bara jag somhallucinerar, eller är där två streck nu!?

Grattis!! :)
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-01 10:41:03 följande:

Tredje dagen med positiva äl test! Åhh dör av nyfikenhet. Testet jag beställde i måndags morgon har inte kommit än. Kommer det inte innan 13 åker jag och köper ett PE.

Bim 6-7/3

Håller tummarna för dig! :)
  • Jsv17
    typ89 skrev 2017-03-01 19:55:23 följande:

Ja verkligen. I skolan fick man lära sig att om man tittade på en kille utan ppiller blev man gravid....fast riktigt så va de ju tydligen inte:)

Jag har ändå haft några vänner som fått gå igenom ferrilitetsutredning och vidare med ivf så vet att det inte är självklart att bli gravida påbegennhand, men min mans första respons när jag fick mens efter första försöket var; "Va? Men hur är det möjligt? Vi hade ju massor med oskyddad sex?!" Haha så då fick jag upplysa honom om att det riktigt är så enkelt som de fick det att låta...
  • Jsv17
    Callisia skrev 2017-03-03 06:08:47 följande:

Hallå där, detta är andra försöket, med andra barnet. Jag är 32 år.

Jag har inte varit aktiv på några dagar för jag blev så besviken på att jag inte verkade ha någon ÄL. Började testa redan på dag 10 för säkerhets skull. Fick aldrig någon glad gubbe på cb test. Men vi hade mys iallafall var tredje dag hela veckan. Dag 20 (igår 2 mars) tänkte jag att jag lägger ner att testa mer men tog ännu ett ÄL test som plötsligt visade glad gubbe. Vi såg till att mysa även igår kväll.

Jag är bara så förvånad över att min ägglossning är så sen. Hinner det ens ta sig innan tant röd kommer och spolar bort allt!!? BIM är 11 mars. Om 8 dagar.

Kan det fortfarande dröja innan ägget släpper även om ÄL test visar positivt? Vi är nästan trötta på sex denna månaden så skulle behöva ta det lite lugnt på den fronten. Fast borde kanske fortsätta några dagar till ifall ägglossningen ännu inte skett???

Har någon här inne någon erfarenhet om graviditet med väldigt kort lutealfas?

Det ska väl vara så att lutealfasen ska vara ganska konstant, men om jag ska tro mina ÄL test så varierar min 1-2 dagar men inte så många dagar, så om din ÄL var så förskjuten så borde BIM och bli förskjutet några dagar så jag skulle inte oroa mig för för kort lutealfas.
  • Jsv17
    Nathalie2011 skrev 2017-03-03 07:12:56 följande:

Igår blev det tydligare, en aning bara

Jag tycker det ser ut som ett pluss! Håller tummarna att det blir starkare! :)
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-04 10:34:55 följande:

Just ja, för att tilllägga har jag haft positivt äl test i 5 dagar nu..

Vid min graviditet (som slutade i MA v.11) så var det det första tecknet jag hade som jag reagerade på, även jag hade en liten nidblödning ca 7 dagar efter ÄL men visste inte ens vad en nidblödning var då jag inte planerade graviditeten så tyckte bara dessa rosa flytningar som kom en eftermiddag var väldigt mysko men när det försvann så tänkte jag inte mer på det (kopplade ihop det först sen) Men det som ledde till (förutom utebliven mens) att jag tog ett gravtest var just att jag satt i soffan och så högg det till nere på vänstersida och drog ut som en kramp ner i vänster ljumske, jag flög och försökte typ sträcka ut det, det höll i sig i en minut ungefär och sen var det borta men då började jag ana att något inte stod rätt till, jag tror det var några dagar innan BIM
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-04 10:57:58 följande:

Spännande!! Alltså det gjorde verkligen sååå ont. Började tänka i banorna att åka till sjukhuset om det inte skulle försvinna!

Kunde inte gå ens...

Antingen så var det så som du säger eller så kanske äl har vart två gånger och det jag kände va ägget fästa eller lossna? Men samtidigt så är jag snustorr där nere och inga äl flytningar alls..?

Tack sååå mycket för svar!!

Gjorde jätteont! Det är därför jag minns det så tydligt även då det var några år sedan. Jag har gått och väntat på just den där "krampen" mellan ÄL och BIM nu när vi försöker, för det är den enda tecknet jag minns exakt hur det kändes, och som jag aldrig haft varken innan eller efter. Men det är ju inte säkert det blir lika nu, men skulle kännas så skönt med det där tydliga tecknet men kommer väl inte få det den här gången bara för det :)

Hoppas verkligen det är ett tecken för dig med! :)
  • Jsv17
    becca90 skrev 2017-03-04 12:04:03 följande:

Tack så mycket! Hoppas du har rätt. Känner dock inte så mycket annat förutom bröstvårtorna och ena bröstet kände du mycket??

Som jag minns det så hade jag lite svullna ömma bröst, men egentligen inte mer än jag kan ha ibland innan BIM, de flesta tydliga gravidtecknen kom efter BIM förutom den där krampen (och nidblödningen då)
Svar på tråden BIM Mars 2017