• Jsv17

BIM Mars 2017

Charlizee skrev 2017-03-22 13:11:43 följande:

Näst månad ska jag inte testa innan BIM-4, känns som att man gör sig själv en otjänst att testa för tidigt... man blir både ledsen och osäker om man verkligen kan lita på testet...

Så länge du inte har fått mens kan du ju vara gravid Är det första barnet eller har du någon graviditet att jämföra med??

Hoppas för din skull!! <3

Det är första barnet, men andra graviditeten, jag blev oplanerat gravid och fick ett MA i v.11 som upptäcktes vid kub test 2012. Men då det var oplanerat så la man ju inte märke till så mycket innan BIM då man inte kände efter fören mensen va sen... så svårt det där.

Håller tummarna för dig med
  • Jsv17
    ungafruahlberg skrev 2017-03-22 21:13:24 följande:

Får samma respons från min man, "tänk inte så mycket på det", är det ens möjligt liksom??

Haha jag har gett upp, först tänkte jag att om jag inte tänker på det så händer det... Nu tänker jag att det är stört omöjligt att inte tänka på det, så har gett mig själv friheten att tänka, fundera och googla så mycket jag vill! Haha Det enda jag undviker är testandet, mår så dåligt av negativa test, men det andra är inget jag själv tycker jag far illa av Så den här månaden är jag på cd 28 och har inte tagit nåt test, kommer testa tidigast cd 32 då min längsta cykel är på 31 dagar (varierar mellan 27-31 men oftast är den 29 dagar)

So far so good, skönt att slippa test-stressen iaf
  • Jsv17
    ungafruahlberg skrev 2017-03-23 02:08:21 följande:

Jag har lärt mig nu att jag inte kan hålla på testa så mycket, så ska sluta med det! Ska enligt appen ha BIM idag... ska på tjejkväll imrogon så tänkte att jag testar kanalen imorgon (fredag) på morgonen så jag vet om jag kan ta ett litet glas vin.. känner att ska mensen komma så kan den gärna få komma snabbt så man fpr det överstökat!

Ja skulle jag på nåt event där jag skulle dricka, men det är typ bara på bröllop jag dricker champagne, jag dricker inte alkohol annars för att jag helt enkelt inte gillar det, men var det så så skulle jag testa innan för säkerhetsskull det är ju en annan sak.

Jag veeet måste man ha en typ extra lång cykel när allt man vill är att få försöka igen?! Så frustrerande, ska det inte bli får ju mensen gärna komma så snabbt som möjligt så att man får ge sig på det igen liksom

Hoppas du inte får ngn mens och att det går vägen, håller tummarna för dig!
  • Jsv17

Nu har jag en fråga av ren nyfikenhet, ang. att testa tidigt. I min förra graviditet så testade jag ju 2 dagar efter BIM för att det var först då det slog mig att det kunde vara så, men för er som börjar testa ganska tidigt och fortsätter varje dag, från vilken dag till den andra slog det över från helt blanka test (utan ens ett spök att analysera) till ett plus?

• Jsv17
    ungafruahlberg skrev 2017-03-23 14:55:33 följande:

Så himla bra fråga, är själv också jättenyfiken hur det varit för andra! Jag har varit gravid tidigare och fick reda på det i vecka 12 (blev MF i vecka 16) och då blev testet positivt utan att överdriva efter första droppen kiss landat på det. Var så chockad då jag hade haft spiral. Ursäkta sidospåret men tänkte bara dela med mig av detta också!

Det var typ precis så det var för mig, inte riktigt med första droppen, men strecket kom jätte tydligt bara efter en halv minut, då var det typ mellan BIM +2 och BIM +4 Så då får man ju för sig att det ska vara så "lätt" att få positivt på stickan, typ från första dagen ägget fäster haha men har insett nu att med sättet hcg ökar så var det nog just för att det var ganska sent jag testade om man jämför med hur tidigt man testar när man försöker bli gravid. Därför var jag nyfiken på när det börjar slå om så man kan se på stickan
  • Jsv17
    ungafruahlberg skrev 2017-03-23 14:51:48 följande:

Inga symtom alls på att  någon mens skulle vara på ingång! Känner bara att jag vill veta vad jag ska förvänta mig, tänker den komma eller inte liksom, känner mig väldigt otålig. Även tempen ligger på stadiga 37,0... så frustrerande! Hoppas detsamma för dig! När var det nu du hade BIM?

Ja sjukt frustrerande, nu tempar jag inte så har inte koll på tempen... men inga menssymptom direkt, lite molvärk/mensvärk idag men det tycker jag man har till och från från ägglossning men inget annat som tyder varken på graviditet eller mens... så vi får se. Jag har BIM enligt app idag men vet via ägglossningstest att den blir sen ett par dagar så BIM är lör-sön, vilket känns som en hel evighet! Haha

Men hög temp låter ju positivt! Hoppas hoppas!
  • Jsv17
    yallayalla skrev 2017-03-24 14:34:18 följande:

Fast ni fick jag äl flytningar på bim :p

Spännande det här! Brukar vara snus torrt innan mens!

Haha, har aldrig analyserat min kropp såhär!

Haha igenkänning på den, och det som är mest frustrerande är att man har ju inte alltid analyserat på det här sättet så hur vet man hur det brukar vara!? Börjar få hyfsad koll nu efter några månaders försök, men kroppen lurar en gång på gång... fick också ÄL flytningar igen i slutet på förra veckan? Det var också nåt nytt...
  • Jsv17
    Ulrika34 skrev 2017-03-26 09:06:02 följande:

Idag har jag bim och fick bruna flytningar, testade med en sticka som visade positivt för gradivitet så nu blir det att vänta och se om det blir mer blod eller om det avstannar. Hatar denna ovisshet!!!!!! *suck* bara en massa väntande, måste skaffa mig en hobby så jag slutar tänka!!!!

Åh nej... Håller tummarna för att det stannar där, ovissheten är alltid värst, hoppas de avtar fort så du kan slappna av.
  • Jsv17

Så cd 32, bestämde mig för att testa, eftersom mensen borde kommit idag som allra senast, då min längsta cykel vanligtvis är 31 dagar, enligt app är jag ju redan BIM +3 enligt ÄL test BIM eller precis efter BIM, eftersom jag inte känner någonting, och jag menar INGENTING så var mitt hopp inte särskilt högt från början och det var så klart neg... Man kanske kan ana något svagt i dagsljus vid fönstret (testade inte på morgonurin men det ska man ju inte behöva efter BIM) men det var CB så förmodligen deras kända spökstreck, eller en kemisk grav alternativt nåt som inte fäste/utvecklades som det ska. Så nu är det väl bara invänta mensen, får se hur sen den blir nu, kan den inte komma fort, nu vill jag ju bara få försöka igen

• Jsv17
    Mia86a skrev 2017-03-26 19:45:38 följande:

Fast ge inte upp hoppet än. Jag testade negativ,t med morgonurin, fram till BIM +8 då jag fick svagt plus. Testa om ett par dagar igen och då på morgonen, jag håller tummarna!

Tack Ja så länge mensen inte kommer har man ju hopp, fast det sjunker ju med negativt test. Men jag har ju haft en ganska svajig månad med flytt osv mycket stress kan ju ha skjutit på ägglossningen så att BIM senarelagts det är ju en möjlighet, vi får se jag avvaktar med fler test och ser vad som händer
Svar på tråden BIM Mars 2017