• Jsv17

BIM Mars 2017

Snultan skrev 2017-03-05 13:34:10 följande:

Cd 12, ingen äl i sikte ännu. Enligt app (periodtracker) har jag äl cd 14, förra månaden cd 16. Spännande att se när de blir å hoppas inte jag missar den, tog ut spiralen i november och testade äl först förra månaden, plus att min cykel är grymt oregelbunden men nu de senaste två har vart 25. Nu tänker jag mer att jag ska få koll på den här jäkla kroppen mer än att bli på smällen, de är bara en himla bonus i så fall

Fler som inväntar äl?

Ja, har börjat testa ÄL nu, men är bara på cd 11, väntar mig inte ÄL fören tidigast cd 14, min mens cykel (och då ÄL) varierar mellan 27 och 31 dagar hoppas på tidig ÄL och då tidigare BIM för att slippa vänta så länge
  • Jsv17
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-05 19:12:59 följande:

Notera att äl kan komma senare också än vad man tror.

Jag trodde jag skulle ha och hade äl på CD 14 ungefär... men enligt temperatur så var det på cd 20! Och DET KÄNDES och syntes!

Jodå jag vet Jag har märkt nu med ÄL stickor att jag nog har en något kortare lutealfas än 14 dagar verkar ligga på 12-13, så min ÄL kommer nog ganska mycket senare än vad jag trott ibland, fast när jag ser på tecknen på kroppen också så är det ganska uppenbart, men alla appar och sånt är ju inställda på 14 dagar stånkat har ju bara trott att det är så. Skönt att lära känna kroppen lite bättre faktiskt
  • Jsv17
    Flowergirl93 skrev 2017-03-06 16:24:20 följande:

Är jag gravid?

Det ser onekligen så ut, grattis!
  • Jsv17
    typ89 skrev 2017-03-07 06:59:41 följande:

Kände mej lite ledsen för trodde det skulle bli lättare med äl tester...Men inget positivt än trots att det känts som det brukar i kroppen runt äl. Hade nog trott att jag haft äl om jag inte fått negativa tester. Tror nog jag ska låta bli dom nästa cykel...

Kan det inte vara så att ÄL känningarna du har kommer innan ÄL, så har det visat sig vara i mitt fall. Jag känner alltid av ÄL och har trott att ÄL sker där just där jag känner av det men nu med testerna har jag konstaterad att stegringen kommer efter det och att jag dessutom nog har en 1 till 2 dagar kortare lutealfas än jag trott.

Hur många dagar har passerat sen du tyckte att du hade ÄL känningar?
  • Jsv17
    Lillatjejen1992 skrev 2017-03-07 14:14:54 följande:

Och så äntligen blev äl stickan negativ efter ha varit positiv i 11dagar. Fick positivt på Cb äl test igår men messvärre fick vi inte till det. Vi fick dock till det i lördags men känns som lite för lång tid innan. Bara vänta och se nudå.

Min kompis "hoppade" över April förra året då de helst inte ville ha barn runt jul och nyår, så de fick till det 6 dagar innan ÄL (hon fortsatte testa med stickorna) sedan hade de uppehåll för att inte bli gravida och 27:e December föddes hennes dotter, så visst finns det chans
  • Jsv17
    Mncp skrev 2017-03-08 06:17:51 följande:

Svaga streck, kan det vara på riktigt?

Visst är det på riktigt, grattis!!!
  • Jsv17
    Lillatjejen1992 skrev 2017-03-08 10:13:34 följande:

Vi har oxå kört händer det så händer det men min sambo har bättre koll än mig just nu xD

Haft problem med kroppen och han vill vara med och veta allt som händer. Nu när det börjar fungera igen hoppas han alltid att det ska bli något så dessvärre sitter det ganska mycket i hans eget huvud.

Vi har ju försökt ett tag med vilket gör att han känner ännu mer ångetst

Det är fint att han också vill ha koll Här hemma bestämde vi för varannan dag genom hela cykeln, mycket för att jag stressar upp mig, men också för att min man tyckte det blev väldigt uppstyrt ock krystat med sån panik kring ÄL och hade också lite svårt att komma då men att köra hela cykeln så har blivit mer avslappnat för oss iaf. Nu har jag ÄL i dagarna och då kanske det blir varje dag om vi känner för det och vill, men försöker att inte ha det där "nu-är-det-ÄL-nu-eller-aldrig-sexet" för det blir inte bra varken för honom eller mig.

Vet inte om varannan dag hela cykeln är en möjlighet för er, men jag tycker det har fungerat väldigt bra.
  • Jsv17
    Essie32 skrev 2017-03-09 11:31:07 följande:

Själv är jag på CD 9 och äl beräknad till cd 14. 

Varje månad bara vänta haha, först på LH-ökning och positiv äl sticka sen invänta BIM (eller åtminstone äl+10..) Imorgon ska jag på VUL (CD10) för att kolla om det växer någon äggblåsa. Och i helgen ska det mysas varje dag fram till mitten av nästa vecka när ägget har släppt. Hoppas på att det går bara, förra månaden gick det inte tyvärr varje dag pga prestationsångest så vi missade dagen före och äl-dagen.. :(  

Men denna gång ska jag inte säga något till min man så det kanske hjälper ;)

Åh jag hatar denna väntan! Haha hur kan månaderna plötsligt sega sig fram så? Väntar just nu på smileyn på ägglossningstest, känns som en evighet! Sen börjar nästa evighet mellan ÄL och BIM! Som tur är ska vi flytta till hus precis innan BIM så kommer förhoppningsvis bli för upptagen med flytt och allt för att tänka för mycket så kanske tiden går lite fortare
  • Jsv17
    Munter skrev 2017-03-09 23:33:40 följande:

Har aldrig fått någon som helst antydan till något sträck förut. Jag hoppas innerligt att detta är en början till äl. ÄNTLIGEN!

Det ser ju lovande ut!
  • Jsv17
    Firago skrev 2017-03-10 12:57:55 följande:

Och där kom mensen.. inte så mycket att göra åt det men har suttit och forskat lite och ska nog lägga en beställning på borago och ge det en chans. Ni som använder dem, använder ni dem från mens till ägglossning eller hela cykeln?

Min stackars man har idag köpt ett fertilitetspermatest och misstänker att problemet ligger hos honom. Detta är "bara" vårt tredje försök men han tar på sig skulden :/ ska få honom att börja med multivitamin med så får vi se.

Min man lägger också all skuld på sig själv (då ju jag blivit gravid tidigare en gång, slutade i MA) vi är också bara på tredje försöket men han verkar också tro att tog det sig inte direkt då måste det var något "fel" och då följaktligen "hans fel"

Jag har förklarat att det kan ta lite tid ändå utan att det är något fel på nån, tänker inte prova något extra tillskott eller tester ännu men man kanske får tänka på det om inte annat för att inte stressa upp sig
Svar på tråden BIM Mars 2017