Provence1 skrev 2017-03-22 09:50:55 följande:
Samma här men jag är över 40 o har inga barn o fick veta igår att jag har ont om ägg o inte kan göra ivf så det kanske är kört för oss:( om inte ÄD men det är kostsamt mm
Min sambo är cool tack o lov men vi hoppas på ett mirakel för det är det vi behöver...försöker ändå ställa mig in på att vi inte får barn:(
Har du barn?
Oj va tufft

Jag är 34 har inga barn sen tidigare men vart gravid 2012, det var oplanerat men slutade tyvärr i MA v.11 som upptäcktes vid kub testet

Så jag vet att jag kunde bli gravid DÅ iaf, så hade väl nån sån där löjlig idé om att det skulle vara lätt som en plätt nu, då det gick när jag inte ens försökte men riktigt så har det ju inte varit tyvärr...
Alltså jag tror verkligen på mirakel faktiskt, medicinska världen vet bara så mycket och jag tror att det är så mycket annat i detta med befruktning som vi inte känner till, så ge absolut inte upp bara för att läkarna säger nånting, min moster sa de också till att det skulle inte gå, fick inte heller ivf då de inte trodde det skulle fungera, de blev sen gravida på egen hand, hon var 42. ÄD är ju inte bara kostsamt det ligger ju andra känslor i ett sånt beslut så det är klart att det är något man måste tänka över innan man bestämmer sig för.
Jag håller tummarna för att det går vägen för dig!