BIM Mars 2017
Plussade igår :) helt oväntat. Fortfarande BIM-4 men fick ett väldigt tydligt plus på CB early.
Plussade igår :) helt oväntat. Fortfarande BIM-4 men fick ett väldigt tydligt plus på CB early.
Så tråkigt att läsa om alla som fått mens idag
Skickar kramar till er alla <3 Hoppas ändå träffa på er igen i en december BF tråd (blir jag gravid nu hamnar förmodligen min BF i December
)
Jag har ÄL idag (enligt sticka och känningar) så ÄL är ca 3-4 dagar sen, men jag har lite längre cykler ibland, men nu skjuts också BIM fram till 25-26 Mars, lite osäker på min lutealfas nu med ägglossningstest tror jag att den är en eller ett par dagar kortare än jag trott, men hursomhelst får jag vänta ännu längre nu... Seeegt tycker tiden mellan ÄL och BIM känns som år ibland, sååå svårt att försöka koppla bort det, finns ju inget man kan göra nu liksom....
Jag kunde inte låta bli att kika på nästa cykel och beräknad ÄL. 2/4. Så jag kollade bf baserat på det: 24 december.
Dagens ämne: Flytningar!
Några av er upplever lotionflytningar och jag märkte samma sak igår! Helt kritvitt och rinner inte.
Nu har jag googlat och läst olika forum inom detta ämne. Onekligen så är det ett graviditetstecken för många. :)
Lite jobbigt att jag inte kan minnas om jag brukar ha så här efter ägglossning i normala fall.. När jag blev gravid i december så minns jag att jag var väldigt torr. Kommer inte ihåg om jag hade lotionflytningar, men torrheten fortsatte i många veckor. Nu får man hoppas på att det är ett gott tecken!
Nu slog det mig att jag kanske räknat helt galet och i så fall finns det no chans att ägget hinner fästa. Jag har ju räknat enligt min app som räknar ut ett genomsnitt på 27 dagar men de senaste två cyklarna har ju bara varit 25. Och fortsätter det i samma stil betyder det att bim är om 4 dagar vilket i sin tur betyder att lutealfasen endast är 10 dagar. Så då känns de verkligen på håret.
Nä detta var lite deppigt faktiskt, att jag inte tänkte på det innan.. suck! Hoppas det är ett superägg annars får jag nog känna mig körd och börja smörja nästa månad :/
Så nytt bim blir 18/3 på söndag....
Faan jag blir galen!! Bim + 8 idag!! Kanske borde ringa en gynekolog?? Vad skulle ni gjort?
Alltså ni som har koll på flytningar och sånt, kan man få ägglossningsflytningar igen?!
Jag hade de klassiska ägglossningsflytningarna i slutet på veckan, positivt ägglossningstest i lördags trodde ägget släppte i söndags...
Men nu har jag fått dem igen, väldigt rikligt, kan man ha 2 ÄL? Eller vad händer? Har aldrig blivit så förut... är nu lite lätt förvirrad
Det är inte så att ni har haft sex nyligen? jag tycker att det kan bli så ngn dag efter att man haft sex.. Att satsen liksom klumpar ihop sig och kommer ut lite gelelikt.
Om man inte har undersökt sina flytningar innan så kanske det är sådant som passerar obemärkt.. Jag har aldrig veta så mkt om mina flytningar innan dessa månader som jag gör nu...
En fråga ang det här med att blanda in sin partner i det hela...
Jo, jag brukar inte direkt berätta för min partner när ÄL är pga prestationskrav, utan mer när jag tror att den är över.
Jag tror inte heller att han har koll på när jag ska ha mens och så heller.. utan brukar vara jag som berättar att det inte tagit sig.
Nu, när mensen inte kom igår, och inte heller inte så har jag inte sagt ngt än. Är det fel av mig att hålla det för mig själv? Jag menar, än så länge så vet jag ju inte om det är något eller inte? Att jag berättar när det är definitivt åt det ena eller det andra hållet.
Eller är det fel tycker ni?