• Anonym (Zxcvbnm)

när börjar det synas att man gått ner i vikt?

Hej!

Jag har under 1,5 månader gått ner ca 8 kilo men jag tycker knappt att det syns? Jag vill ju att det ska märkas av, inte bara på vågen.
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni sett skillnad i spegeln och innan andra började märka av viktnedgången?

• Svar på tråden när börjar det synas att man gått ner i vikt?
  • Har själv varit där

Dom brukar säga att det tar ca 4 veckor för en själv att se, 8 veckor för familj och vänner att se samt 12 veckor för alla andra att se.

Sedan är det ju olika från person till person samt hur överviktig man var från början. Man kan också bli väldigt blind mot sin egen viktnedgång, såpass att det tar väldigt lång tid innan man verkligen ser skillnaden själv medan andra har sett det länge.

Du gör det bra! Kämpa på :)

• Har själv varit där

För mig tog det ca 2-3 månader innan det började synas utåt sett. Det var inte förrän jag hade gått ner från 122kg till 107kg som jag själv började inse och märka att, Oj vad hände här typ.. Som sagt, det är väldigt olika beroende på hur stor du varit innan.

• Anonym (Zxcvbnm)
    Har själv varit där skrev 2017-03-07 09:23:16 följande:

Dom brukar säga att det tar ca 4 veckor för en själv att se, 8 veckor för familj och vänner att se samt 12 veckor för alla andra att se.

Sedan är det ju olika från person till person samt hur överviktig man var från början. Man kan också bli väldigt blind mot sin egen viktnedgång, såpass att det tar väldigt lång tid innan man verkligen ser skillnaden själv medan andra har sett det länge.

Du gör det bra! Kämpa på :)

Det har jag aldrig hört förut, kan stämma!! Jag ser ju lite skillnad men inte jättemycket.
    Jag vägde 89 när jag började så kanske 19 kilo jag vill gå ner totalt men första steget är 10kilo. Det kanske syns men man själv inte märker:)
  • Anonym (Zxcvbnm)
    Har själv varit där skrev 2017-03-07 09:27:17 följande:

För mig tog det ca 2-3 månader innan det började synas utåt sett. Det var inte förrän jag hade gått ner från 122kg till 107kg som jag själv började inse och märka att, Oj vad hände här typ.. Som sagt, det är väldigt olika beroende på hur stor du varit innan.

Bra jobbat med viktnedgången!! Hur behöll du motivationen innan du märkte skillnad på kroppen? Tycker det börjar hå lite segt och då funderar jag på om det är värt det... vill se ordentliga resultat liksom
  • kan bu

som dem sa innan! stor skillnad beroende på hur mkt man vägde innan, jag vägde 55kg och gick ner till runt 48 och märkte av (jag är vuxen men kort och drf jag väger så lite) Min bästa motivation för att verkligen se till att jag inte skippar dagar av träning eller bättre kost va att ha ett schema på en dörr jag går förbi ofta. Där jag skriver ner mina mål för dagen som jag senare kan kryssa över. Känns riktigt bra att kolla över efter månadens slut!!! Blir riktigt stolt!! Sen att inte vara för hård på sig själv (speciellt när man väger sig) och börja må dåligt och lida utan att försöka göra det lite kul för mig. Tillslut slutade jag väga mig utan började kolla i spegeln för att se skillnaderna, det hjälper att ta bilder, då ser man verkligen skillnaderna och inte ett nummer. Lycka till!!

• Glinda från Oz

Det handlar dels om hur stor man är som många säger, men också hur fettet sätter sig. Jag lägger t.ex på mig nästan allt på magen då jag går upp i vikt (jag ser ut som grodan boll) och då syns det rätt fort då jag går ner i vikt. Sitter fettet mer jämt fördelat måste man gå ner mer innan det syns.

• Anonym (Zxcvbnm)
    kan bu skrev 2017-03-07 12:26:56 följande:

som dem sa innan! stor skillnad beroende på hur mkt man vägde innan, jag vägde 55kg och gick ner till runt 48 och märkte av (jag är vuxen men kort och drf jag väger så lite) Min bästa motivation för att verkligen se till att jag inte skippar dagar av träning eller bättre kost va att ha ett schema på en dörr jag går förbi ofta. Där jag skriver ner mina mål för dagen som jag senare kan kryssa över. Känns riktigt bra att kolla över efter månadens slut!!! Blir riktigt stolt!! Sen att inte vara för hård på sig själv (speciellt när man väger sig) och börja må dåligt och lida utan att försöka göra det lite kul för mig. Tillslut slutade jag väga mig utan började kolla i spegeln för att se skillnaderna, det hjälper att ta bilder, då ser man verkligen skillnaderna och inte ett nummer. Lycka till!!

Jag både väger, mäter och tar bilder. Men inbillar mig att jag ser i syne och att det inte är någon skillnad egentligen fast det klart och tydligt är skillnad (inte jättestor men så jag ser). Kanske får bli snällare mot mig själv och inse att sånt här tar tid.
  • Anonym (Zxcvbnm)
    Glinda från Oz skrev 2017-03-07 15:25:48 följande:

Det handlar dels om hur stor man är som många säger, men också hur fettet sätter sig. Jag lägger t.ex på mig nästan allt på magen då jag går upp i vikt (jag ser ut som grodan boll) och då syns det rätt fort då jag går ner i vikt. Sitter fettet mer jämt fördelat måste man gå ner mer innan det syns.

Ja det är ju sant! Jag vill gå ner främst runt mage och lår men tycker det går så otroligt segt runt låren. Rädd att magen ska bli mindre och låren förbli så här :(
  • Anonym (Har varit där själv.)
    Anonym (Zxcvbnm) skrev 2017-03-07 12:10:30 följande:

Bra jobbat med viktnedgången!! Hur behöll du motivationen innan du märkte skillnad på kroppen? Tycker det börjar hå lite segt och då funderar jag på om det är värt det... vill se ordentliga resultat liksom

Tack! Det där med motivationen tyckte jag var jättesvårt. Vissa dagar ville jag själv bara ge upp, men det som i slutändan fick mig att fortsätta var att jag mådde så himla mycket bättre, både i mig själv och kroppsligt. Innan det syndes utåt så syndes det på vågen samt måttbandet med att det gick åt rätt håll. Kroppen reagerade bättre med. Sedan har jag tänket att om jag ger upp så har jag ju förstört det jag kämpade så hårt för, samt att det kommer ta så väldigt mycket längre tid innan det kommer ge resultaten man ville ha än det hade gjort om man bara fortsatt :)
Svar på tråden när börjar det synas att man gått ner i vikt?