• Anonym (Anonym)

Ångest över bonus

Hjälp! Ni som av olika anledningar inte kommer överens med/ tycker om era bonusar- vad gör ni för att uthärda tiden ni har dom? Vi har bonus varannan vecka, och den veckan har jag ångest, är stressad och känner mig lättretlig. Vet inte hur jag ska göra för att komma ur detta? Orättvist och fel emot hela familjen, men jag vantrivs verkligen med livet när bonus är här.. hjälp mig snälla!

• Svar på tråden Ångest över bonus
  • Anonym (Tvärtom)

Åh, jag har motsatt problem! Mina 2 bonusar på 9 och 12 avskyr mig. På grund utav att mamnan är vansinnigt svartsjuk på mig och överfört sina känslor till barnen. Det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker... Känns så sorgligt, jag såg verkligen fram emot en storfamilj med våra gemensamma barn.

• Ess
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-13 18:31:43 följande:

Det är nog där jag får börja- sätta mig själv ner och fundera på vad det är som egentligen lockar fram dom olustiga känslorna i mig.. för att bonus sitter och spelar hela eftermiddagen gör mig inget, och jag vill gärna tro att en bättre syskonrelation ska växa fram tids nog, i deras egen lilla takt. Önskar jag kunde säga exakt vad det beror på.

Köp de spel han vill ta och begränsa inte hans speltid, så slipper du honom den mesta tiden.

Många killar är inte så intresserade av småbarn, det kommer mer när ditt barn blir äldre så de kan spela eller leka ihop.
  • Anonym (Anonym)
    nevermind skrev 2017-03-14 18:07:14 följande:

Va, får småsyskonet presenter när bonus fyller år?? Eller missförstod jag?

Nej nej, bonus vill ha presenter när syskonet fyller år, annars är det tydligen orättvist.
  • Anonym (Anonym)
    Ess skrev 2017-03-14 18:52:52 följande:

Köp de spel han vill ta och begränsa inte hans speltid, så slipper du honom den mesta tiden.

Många killar är inte så intresserade av småbarn, det kommer mer när ditt barn blir äldre så de kan spela eller leka ihop.

Jag lägger mig inte i spelandet eller tv-tittandet det minsta och som "tur är" så har pappan inga regler Ang den biten heller.
  • slutatsnusa
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-14 19:40:56 följande:

Jag lägger mig inte i spelandet eller tv-tittandet det minsta och som "tur är" så har pappan inga regler Ang den biten heller.

Här har du problemet!

Pappan gör ingenting. Han tar inte ansvar för sitt barn. Eller hur? Han borde tex jobba kortare dagar den veckan hans barn är hos er.
  • Anonym (Anonym)
    slutatsnusa skrev 2017-03-14 20:05:10 följande:

Här har du problemet!

Pappan gör ingenting. Han tar inte ansvar för sitt barn. Eller hur? Han borde tex jobba kortare dagar den veckan hans barn är hos er.

Hans förra förhållande tog slut för att han hjälpte till för lite, var ingen riktigt närvarande förälder.. Jag har därför varit noga med att redan från början säga att det är hans barn och hans ansvar- och inget han kan 'lämpa' över på mig.. Men så har det blivit att jag drar det största lasset hemma ändå, mat, tvätt, städ, handling och planering osv. Nu när jag läser det jag skriver känns det lite som ett "aha"-moment. Tänk om det vore så "lätt" att det handlar om allt extra jobb det innebär för mig varannan vecka? Att det är det som känslan av stress och ångest bottnar i?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-14 20:25:08 följande:
    Hans förra förhållande tog slut för att han hjälpte till för lite, var ingen riktigt närvarande förälder.. Jag har därför varit noga med att redan från början säga att det är hans barn och hans ansvar- och inget han kan 'lämpa' över på mig.. Men så har det blivit att jag drar det största lasset hemma ändå, mat, tvätt, städ, handling och planering osv. Nu när jag läser det jag skriver känns det lite som ett "aha"-moment. Tänk om det vore så "lätt" att det handlar om allt extra jobb det innebär för mig varannan vecka? Att det är det som känslan av stress och ångest bottnar i?
    Oftast, när det inte funkar med bonusar, är det egentligen föräldern som är problemet..
  • slutatsnusa
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-14 20:25:08 följande:

Jag är ganska övertygad om att det är vad som är orsaken. Tråkigt. Jag hatar pappor som är såna (min egen pappa och mina barns pappa) de förstör så mycket.

Frågan är nu vad du kan göra åt det?
  • Anonym (En annan)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-13 15:37:40 följande:

Skönt att fler förstår, även om det är en fruktansvärt tråkig sits att ha erfarenhet av! Hur gör du, eller gillar du bara läget? 2 år är väldigt lång tid, jag är inne på första året och känner mig helt förstörd över detta. Vet din sambo om hur och varför du känner så?

Har försökt förklara, men han verkar inte vilja förstå. Han ser inte pojkens dåliga beteende på samma sätt som jag gör. Det kan också bero på att pojken sällan uppför sig illa då pappan är i samma rum.

Jag som inte har dendär grundkärleken till barnet, som man har till sitt biologiska, har lättare att se hur elak och manipulativ han kan vara.

Han är inte elak mot mig, utan mot sin lillebror. Kan tex slå honom och när han slår tillbaka börjar ungen vråla och fejkar sina skador bättre än en fotbollsspelare. Den yngre får skällor och får alltid skulden för allt som storebror gör. Tog 3 år innan jag såg hur han kunde bete sig, och det var då vi fick problem.
  • Anonym (Anonym)
    Miss Skywalker skrev 2017-03-14 20:39:11 följande:

Oftast, när det inte funkar med bonusar, är det egentligen föräldern som är problemet..

Så ska det ju verkligen inte behöva vara! Finns det någon magisk lösning på såna problem tro?
Svar på tråden Ångest över bonus