• Anonym (Anonym)

Ångest över bonus

Hjälp! Ni som av olika anledningar inte kommer överens med/ tycker om era bonusar- vad gör ni för att uthärda tiden ni har dom? Vi har bonus varannan vecka, och den veckan har jag ångest, är stressad och känner mig lättretlig. Vet inte hur jag ska göra för att komma ur detta? Orättvist och fel emot hela familjen, men jag vantrivs verkligen med livet när bonus är här.. hjälp mig snälla!

• Svar på tråden Ångest över bonus
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Minna) skrev 2017-03-13 16:53:55 följande:

Fortsätt att må dåligt och förstöra HELA familjen istället då!

Förklara gärna hur jag förstör hela familjen?
  • Kdkwowow

Jag hade såklart kunna skriva en hel roman över hur du förstör ditt styvbarns uppväxt genom att innerst inne ogilla det, men det har jag gjort alldeles för många gånger på familjeliv redan och märkt av att styvmorsorna här inne bryr sig inte om någon annan än sig själva. Minst av allt - sina styvbarn. De hamnar oftast i lägre rang än en död fisk från hamnen.

Så, jag hoppar till att fokusera på detta ur ditt perspektiv. Därför att jag märker att bland stuvmorsorna på familjeliv så är det det enda perspektivet ni ändå kan se genom - ert egna.

- flytta.

För din skull.

Vill du leva varannan vecka med de känslor du gör? Nog med att du förstör familjens livsförhåll men framförallt ditt eget.

Vill du ha de känslor varannan vecka? Må så dåligt? Flytta. Ditt barn blir varann vecka barn men om du vill må bra så har du inget annat alternativ.

Ganska tragiskt tycker jag personligen att välja leva halva sitt liv med de ångest tankar du har varannan vecka. Inget för mig!

• Anonym (Minna)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-13 17:01:18 följande:

Förklara gärna hur jag förstör hela familjen?

Det Du själv skrivit:

"ångest, är stressad och känner mig lättretlig. Vet inte hur jag ska göra för att komma ur detta? Orättvist och fel emot hela familjen,"

Hur trevligt är det för de andra att tvingas bo med dig tror du?
  • Anonym (Anonym)
    Kdkwowow skrev 2017-03-13 17:08:54 följande:

Jag hade såklart kunna skriva en hel roman över hur du förstör ditt styvbarns uppväxt genom att innerst inne ogilla det, men det har jag gjort alldeles för många gånger på familjeliv redan och märkt av att styvmorsorna här inne bryr sig inte om någon annan än sig själva. Minst av allt - sina styvbarn. De hamnar oftast i lägre rang än en död fisk från hamnen.

Så, jag hoppar till att fokusera på detta ur ditt perspektiv. Därför att jag märker att bland stuvmorsorna på familjeliv så är det det enda perspektivet ni ändå kan se genom - ert egna.

- flytta.

För din skull.

Vill du leva varannan vecka med de känslor du gör? Nog med att du förstör familjens livsförhåll men framförallt ditt eget.

Vill du ha de känslor varannan vecka? Må så dåligt? Flytta. Ditt barn blir varann vecka barn men om du vill må bra så har du inget annat alternativ.

Ganska tragiskt tycker jag personligen att välja leva halva sitt liv med de ångest tankar du har varannan vecka. Inget för mig!

Jag ber om hjälp för att kunna tackla det, eftersom jag inte vill ha det såhär. Nej flytta är inget alternativ. Måste finnas andra lösningar.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-13 17:14:50 följande:
    Jag ber om hjälp för att kunna tackla det, eftersom jag inte vill ha det såhär. Nej flytta är inget alternativ. Måste finnas andra lösningar.
    Vad är det du ogillar med pojken då? Om det är att han alls finns så är det ju inte något som är möjligt att lösa. Om det är något annat så får du väl berätta vad det handlar om om det ska gå att råda dig över huvud taget. Du skriver att han mest vill sitta vid dator, padda och telefon och att han är ointresserad av syskonet - hur skulle du vilja att det var istället? 
  • Kdkwowow
    Anonym (Anonym) skrev 2017-03-13 17:14:50 följande:

De flesta lösningar har tagits upp och om du tänker själv, vad finns det för andra läsningar än att du ska flytta? Det enda andra alternativet är att du får gå till någon typ av coach/psykolog som kanske kan hjälpa dig ändra din inställning?

Är din fantastiska idé att pojken ska behöva flytta så kommer jag vika mig av skratt.
  • Anonym (Anonym)
    Påven Johanna II skrev 2017-03-13 17:16:56 följande:

Vad är det du ogillar med pojken då? Om det är att han alls finns så är det ju inte något som är möjligt att lösa. Om det är något annat så får du väl berätta vad det handlar om om det ska gå att råda dig över huvud taget. Du skriver att han mest vill sitta vid dator, padda och telefon och att han är ointresserad av syskonet - hur skulle du vilja att det var istället? 

Det är nog där jag får börja- sätta mig själv ner och fundera på vad det är som egentligen lockar fram dom olustiga känslorna i mig.. för att bonus sitter och spelar hela eftermiddagen gör mig inget, och jag vill gärna tro att en bättre syskonrelation ska växa fram tids nog, i deras egen lilla takt. Önskar jag kunde säga exakt vad det beror på.
  • Anonym (Anonym)
    Kdkwowow skrev 2017-03-13 17:30:12 följande:

De flesta lösningar har tagits upp och om du tänker själv, vad finns det för andra läsningar än att du ska flytta? Det enda andra alternativet är att du får gå till någon typ av coach/psykolog som kanske kan hjälpa dig ändra din inställning?

Är din fantastiska idé att pojken ska behöva flytta så kommer jag vika mig av skratt.

Om du läst några av mina tidigare svar i tråden så ser du att jag verkligen inte anser att det är rätt att sära på syskonen. Så att bonus ska flytta är ingen tanke som ens existerar här.
  • Euforia

Mitt förslag är att analysera dina känslor och varför du känner som du gör. Försök fokusera på bonusens positiva sidor, och inte reta upp sig på det negativa. Så som man gör automatiskt för typ sitt eget barn. Kanske ni kan hitta någon aktivitet eller intresse där ni kan få bättre kontakt. Men du måste själv ärligt vilja tycks om bonusen.

Svar på tråden Ångest över bonus