• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-06 15:54:56 följande:

Nu har hon legat i min famn sen runt 11 i morse. Hennes syre ligger på runt 95 och det är jättebra för nu har hon inget extra syre tillsatt (21)

Röntgen visade ingenting så nu har vi börjat ge henne mat igen lite försiktigt. 1ml åt gången. Förut var hon uppe i tolv. Hon hade gått ner en massa i vikt men nu får hon även dropp och har fått antibiotika. Hon verkar lite starkare.

Åå vad underbart att läsa! Vilken Saga <3
  • smurfen 11
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-06 15:54:56 följande:

Nu har hon legat i min famn sen runt 11 i morse. Hennes syre ligger på runt 95 och det är jättebra för nu har hon inget extra syre tillsatt (21)

Röntgen visade ingenting så nu har vi börjat ge henne mat igen lite försiktigt. 1ml åt gången. Förut var hon uppe i tolv. Hon hade gått ner en massa i vikt men nu får hon även dropp och har fått antibiotika. Hon verkar lite starkare.

Följer er med spänning. 

Vilken "vecka" är Saga i nu?

Och när brukar så tidigt födda repa sig ordentligt?
  • Heily

Hej!

Måste börja med att gratulera till underverket.

Nu har jag ägnat ca 2 timmar åt att läsa din historia.

Kommer definitivt följa din resa.

Lycka till med allt!

• carolinheiner
    smurfen 11 skrev 2017-06-06 19:37:11 följande:
    Följer er med spänning. 

De e helt olika. Vissa får chans å åka hem tidigt som i v 37.. andra som vi hade syrgas till v 38 å fick åka hem när han vart beräknad.. han hade även pulsdippar till v 38/39.
  • 2grabbsmamman

Men stoooort Grattis!! Har inte läst på ett tag och nu såg jag att hon har kommit och att det gått bra! Så glad för er skull!! Kommer ju att gå lite upp och ner ett tag framåt men det är ju inget oväntat. Min pojke fick blod 3 ggr under tiden på sjukhuset och det märktes stor skillnad varje gång. Så be att dom ger blod innan hon blir ännu tröttare. Är ju några veckor kvar innan hon kan tillverka egna röda blodkroppar. Däremot så blev det solning varje gång han fick blod, men det var det änfå värt.

Lycka till!

• 2grabbsmamman
    smurfen 11 skrev 2017-06-06 19:37:11 följande:

Följer er med spänning. 

Det är ju väldigt individuellt. Min äldsta föddes i vecka 26. Vi fick åka hem efter 10 veckor, motsvarande 36 veckor. Då helammade jag och han hade inte haft andningshjälp eller syrgas på några veckor. Så det gick väldigt bra för oss, och jag är väldigt tacksam för det!
  • Illusioner74

Vad bra att ni har kunnat börja ge henne lite mat igen! Och vad underbart att du kunde sitta med henne i famnen så många timmar. Ni gav varandra healing :) Jag följer vidare och håller tummarna för dig och din fina lilla dotter. Kram på er

• Elina Louise

Vilken fantastisk berättelse att få läsa. Ligger här med min 6 månaders och gråter av lycka att din lilla flicka kom ut frisk!

Tänker på hur tacksam jag är över Att min tjej var frisk utan några problem med graviditeten som man tog lite för mycket för givet.

Verkligen sjukt starkt av dig att du orkade gå igenom det. Önskar er all lycka till!

• Emza128

Håller tummen hårt att allt går åt rätt håll igen. Skönt ändå att ni är på ackis igen. Ni är riktiga kämpar båda två. All styrka till er ??

Svar på tråden Vattenavgång v.18