• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp

Sämre nyheter :/

Hon blev stor i magen idag rätt drastiskt. Skrek flera timmar så vi blev skickade till Uppsala. De måste kolla vad det är och då krävs det en operation. Hon kommer då ha en påse på magen flera månader så att tarmarna får vila. Det betyder att vi inte får komma hem i slutet av sommaren :( Det kändes så nära och nu är det ännu längre bort. Jag är jätteledsen :(

Den sker snart och kommer att ta några timmar.

Orken att vara på lasarettet börjar försvinna helt! Vet inte alls vad jag ska skriva... usch ! Det är hemskt. Stackars liten. Vi vill ha hem henne så vi får vara en familj. <3

• Stuppis1
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-05 20:55:57 följande:

Hon blev stor i magen idag rätt drastiskt. Skrek flera timmar så vi blev skickade till Uppsala. De måste kolla vad det är och då krävs det en operation. Hon kommer då ha en påse på magen flera månader så att tarmarna får vila. Det betyder att vi inte får komma hem i slutet av sommaren :( Det kändes så nära och nu är det ännu längre bort. Jag är jätteledsen :(

Orken att vara på lasarettet börjar försvinna helt! Vet inte alls vad jag ska skriva... usch ! Det är hemskt. Stackars liten. Vi vill ha hem henne så vi får vara en familj. <3

Usch vad läskigt, vad tråkigt att hon blir sämre. Men vilken tur att ni blir omhändertagna och får vård snabbt. Måste kännas jättetufft men med allt ni tagit er igenom hittills är jag säker på att lilla Saga klarar detta också. Vi är många som tänker på er!
  • Topcom
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-05 20:55:57 följande:

Ååh <3 hoppas det inte är något allvarligt..
  • Summerchild

Det är inte sant :( .... lilla kämpen.... och lilla mor...tänk att man inte kan göra nåt och blir helt handlös.

• enanna

Oj nej :( härda ut! Den här jobbiga tiden kommer att vara förbi, även om det just nu känns som en evighet. Stackars liten flicka, hoppas de snabbt hittar felet och lyckas hjälpa henne att må bättre igen!

• Tjolahejtjolahopp

Tack alla!

Innan så har vi skiftat på sjukhuset så jag har kunnat vara lite med barnen på dagarna och med Saga på nätterna. Orken började ta slut igår dock :/ så var aldrig hos henne i natten som var. Så typiskt att man ska få åka då.

Nu går tankarna vad som egentligen hänt. Är det alla tarmsköljningar eller är det sköterskan som mådde dåligt i förrgår som har gett henne nån infektion. Nej, kanske inget av det egentligen men man kan ju inte låta bli att fundera.

Hon är på operation just nu. Det tar nog minst två timmar till iaf. Om jag orkar och har tid så skriver jag här då hur det gick. Kanske kortfattat.

• v i r r a
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-05 22:48:51 följande:

Tack alla!

Innan så har vi skiftat på sjukhuset så jag har kunnat vara lite med barnen på dagarna och med Saga på nätterna. Orken började ta slut igår dock :/ så var aldrig hos henne i natten som var. Så typiskt att man ska få åka då.

Nu går tankarna vad som egentligen hänt. Är det alla tarmsköljningar eller är det sköterskan som mådde dåligt i förrgår som har gett henne nån infektion. Nej, kanske inget av det egentligen men man kan ju inte låta bli att fundera.

Hon är på operation just nu. Det tar nog minst två timmar till iaf. Om jag orkar och har tid så skriver jag här då hur det gick. Kanske kortfattat.

Kära nån så väldigt, väldigt tufft! Alla styrkekramar! Jag håller tummarna.
  • Tjolahejtjolahopp

Operationen gick bra. De öppnade inte i onödan. Tarmen hade vridit sig lite grann och hade dött på två ställen som de tog bort. 32cm totalt. Hon hade 121cm kvar om jag förstod rätt. Detta var på tunntarmen. Tjocktarmen hade lite fläckar som de lämnade där för att självläka. Hon hade redan kissat nu när jag fick se henne och hon ville kika på mig med sina fina ögon <3

Svar på tråden Vattenavgång v.18