• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Illusioner74

Å vad bra att hon gått upp ytterligare i vikt, blev riktigt glad av att läsa det. Men jobbigt för henne med tarmsköljning 2 gånger per dag. Man vill ju bara att hon ska få vara ifred i kuvös och hos mamma och inte bli hanterad så mycket så hon växer sig stor och stark. Fortsätter att följa och att hålla tummarna :)

• smurfen 11
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-27 16:00:57 följande:

Om två dagar är hon 5 veckor ! Väger nu 1155gram.

Nytt är: cpap-trycket sänkte vi till två idag. Det gör att hon får mindre luft i magen. Hon kommer även få tarmsköljningar 2 ggr per dag och lite magmassage ;)

Äntligen kanske cpapen kan bytas ut mot en grimma istället! Förhoppningsvis om några dagar :) då slipper hon den stora slangen framför näsan och har då bara två små slangar som går från näsan och utmed kinderna :)

Första badet fick hon igår ! Sååå mysigt! Hon tyckte det var ganska skönt.

Följt er länge också, och blir så glad när Saga växer och frodas ! Glad att ni har bra vård :)

Fortsätt gärna uppdatera när du har tid och ork.
  • Tjolahejtjolahopp

Nu har Saga haft endast syrgas sen två dagar tillbaka och det har gått jättebra :)

Magen blev då genast bättre eftersom att när man har cpap så blåser den ner luft i lungorna för att hjälpa till att hålla lungblåsorna öppna. Nu är det bara mognad som krävs och lite mera vikt så får vi komma hem. Helst ingen sond heller. Vi hoppas på att få komma hem om ca 4-9 veckor med lilla hjärtat <3

• enanna

Åå, vad glad jag blir igen :D underbara nyheter! Otroligt att tänka på läget då du startade tråden :o

• Summerchild

Ja vad härligt. Hur är vistelsen på sjukhuset? Kommer du hem emellanåt. Hur mår du fysiskt efter allt? :)

• Illusioner74

Glad :) Instämmer med dom andra här att vad underbart att allt går framåt och att Saga växer sig starkare. Hejja Saga, hejja!!!! :)

Svar på tråden Vattenavgång v.18