• Anonym (Plupp)

Dålig lukt i underlivet

Vad gör man åt dålig lukt i underlivet? Jag är tjej och tvättar mig lagom, inte överdrivet mycket men inte heller för lite. Duschar varannan dag och tvättar naturligtvis underlivet då, med den vanliga kroppstvålen. Med tvättning av underlivet menar jag då mellan blydläppar, runt dessa och anus, men inte in i själva slidan.

Har hört att yoghurt kan vara bra?

• Svar på tråden Dålig lukt i underlivet
  • Ssk15
    Anonym (Plupp) skrev 2017-04-17 13:16:03 följande:

Men om man nu vill använda tvål så bör det vara intimtvål?

Ja. Men det vore inte fel då dålig lukt uppstått att inte använda tvål under en tid så att underlivet får "vila". Sedan försiktigt använda en intimtvål med lågt pH.

Ingen övedriven tvättning.
  • Anonym (Plupp)
    Anonym (uäh) skrev 2017-04-17 13:28:15 följande:

Öh... klart du måste tvätta underlivet varje dag! Inte konstigt att det luktar....

Byter du åtminstone trosorna varje dag?

Det är klart jag byter trosor varje dag! Har tidigare tvättat varje dag, och det luktade inte bättre då.
  • Anonym (Jane)

Men hallå! Sluta skriva att hon ska tvätta med tvål varje dag eller insinuera att hon är äcklig!! Sjukt okonstruktivt och oförskämt och med en stor dos okunnighet om kroppar, hygien och hud. Jag gör som du TS, duschar varannan dag. Har mkt torr hud o skulle inte klara av oftare. Ta det lugnt med tvålen där nere och lyssna inte på rabiata övertvättare! Om problemet kvarstår skulle jag kontakta läkare och se om du kan få hjälp på det sättet.

• Anonym (Plupp)
    Anonym (Jane) skrev 2017-04-17 15:40:01 följande:

Men hallå! Sluta skriva att hon ska tvätta med tvål varje dag eller insinuera att hon är äcklig!! Sjukt okonstruktivt och oförskämt och med en stor dos okunnighet om kroppar, hygien och hud. Jag gör som du TS, duschar varannan dag. Har mkt torr hud o skulle inte klara av oftare. Ta det lugnt med tvålen där nere och lyssna inte på rabiata övertvättare! Om problemet kvarstår skulle jag kontakta läkare och se om du kan få hjälp på det sättet.

Tack "Anonyma Jane". Har funnits här på FL i snart tio år av och till, men det här är första gången jag själv råkar ut för påhopp som dessa.
  • Anonym (789)
    Anonym (uäh) skrev 2017-04-17 13:28:15 följande:
    Öh... klart du måste tvätta underlivet varje dag! Inte konstigt att det luktar....
    Ett frisk underliv luktar inte ändå.
  • Anonym (Plupp)

Nu har det här inhandlats. Intimtvål för tvätt (inte varje dag!! *lipar*) och äcv för både invärtes och utvärtes bruk. Vad tror ni om det?

• Anonym (N)
    Anonym (Plupp) skrev 2017-04-17 16:54:05 följande:

Tack "Anonyma Jane". Har funnits här på FL i snart tio år av och till, men det här är första gången jag själv råkar ut för påhopp som dessa.

Påhopp? Allvarligt? De svaren du fick var inte påhopp herregud.

Du behöver inte duscha kroppen varje dag men just underliv och rumpa bör tvättas varje dag, t ex med tvättlapp (med vatten och lite olja på). Väldigt ofräscht annars.
  • Anonym (Plupp)
    Anonym (N) skrev 2017-04-17 18:53:19 följande:
    Påhopp? Allvarligt? De svaren du fick var inte påhopp herregud.

Du behöver inte duscha kroppen varje dag men just underliv och rumpa bör tvättas varje dag, t ex med tvättlapp (med vatten och lite olja på). Väldigt ofräscht annars.
    Just begrepp som "äckligt" och "ofräscht" är verkligen påhopp, inte minst om en person som man inte ens har träffat!
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Plupp) skrev 2017-04-17 16:54:05 följande:

Ja dessutom är detta känsliga rummet, vilket vissa verkar glömma bort. Prova med det du inhandlat, hoppas det blir bättre :)
  • Anonym (N)
    Anonym (Plupp) skrev 2017-04-17 20:07:05 följande:

Just begrepp som "äckligt" och "ofräscht" är verkligen påhopp, inte minst om en person som man inte ens har träffat!

Nej det är det verkligen inte. Ingen skriver att HON är det.
Svar på tråden Dålig lukt i underlivet