BF December 2017 Göteborg
Hej!
Har vi några som har bf i december i Göteborgsområdet?
/Johanna
Hej!
Har vi några som har bf i december i Göteborgsområdet?
/Johanna
Skönt du kan känna så!
Jag har ju åldern emot mig vilket gör att jag blir mer upphängd på att detta måste gå vägen..blir svårare för varje gång och vi har ju inte all tid på oss. Enda trösten är ju att IVF-kliniken står stand by isf så är bara att sätta igång där isf direkt efter man fått ett ok igen om det inte går bra...
Skönt du kan känna så!
Jag har ju åldern emot mig vilket gör att jag blir mer upphängd på att detta måste gå vägen..blir svårare för varje gång och vi har ju inte all tid på oss. Enda trösten är ju att IVF-kliniken står stand by isf så är bara att sätta igång där isf direkt efter man fått ett ok igen om det inte går bra...
Hej! Fyller 39 i år och har bf 15/12. Mitt tredje och sambons första. Bor knappt två mil norr om Gbg. Ma förra gången vilket gör att det är svårt att våga tro att det ska gå vägen denna gång. Hade en pytteliten blödning för några veckor sedan så har bett om vul i samband med blodprovstagning (kub) 22/5. Längtar dit och hoppas att det finns något att se.
Hej! Fyller 39 i år och har bf 15/12. Mitt tredje och sambons första. Bor knappt två mil norr om Gbg. Ma förra gången vilket gör att det är svårt att våga tro att det ska gå vägen denna gång. Hade en pytteliten blödning för några veckor sedan så har bett om vul i samband med blodprovstagning (kub) 22/5. Längtar dit och hoppas att det finns något att se.
Låter nästan som mig! Välkommen!
Jag är 40 år, bor 2,5 mil norr om stan, väntar mitt tredje, sambons första och har BF 13/12.
Hade MA förra året i juli, bäbisen dog i v 12+2 enligt måtten...så är såklart orolig denna gången. Får Trombyl och Lutinus och en himla massa tillskott för att stötta denna gången...äter även Levaxin för sköldkörteln.
Vi såg liten på VUL förra veckan med pickande hjärta, v 8+1. Ska dit igen nästa vecka den 18/5 och ta prover för NIPT, då blir det UL igen innan provtagningen.
Har inskrivning först den 2/6 och då lovade BM mig ett UL så jag sen kan gå vidare, det kommer då vara samma längd i graviditeten där det avstannade sist, så blir psykologiskt bra för mig att få ett sista UL då innan vi siktar på RUL.
Så är nervös inför varje besök...kommer liten leva på nästa UL snurrar tankarna...
Det måste vara vår tur nu!
Vet inte hur man svarar på föregående inlägg.. ny här! ???? Hur som, Nykär15.. tack för välkomnande! Våra historier låter väldigt lika. Förstår att du är orolig! Vecka 12 tror man ju att allt är bra.. och MA har jag aldrig hört talas om innan jag själv råkade ut för det. Trodde att man alltid blödde störtfloden och hade oerhörd smärta.. så väldigt snopet att inte längre vara gravid. Vi får hålla tummar och tår!
Och glad gubbe blir tydligen fyra frågetecken..
Vet inte hur man svarar på föregående inlägg.. ny här! ???? Hur som, Nykär15.. tack för välkomnande! Våra historier låter väldigt lika. Förstår att du är orolig! Vecka 12 tror man ju att allt är bra.. och MA har jag aldrig hört talas om innan jag själv råkade ut för det. Trodde att man alltid blödde störtfloden och hade oerhörd smärta.. så väldigt snopet att inte längre vara gravid. Vi får hålla tummar och tår!
Jag hade hört om MA..men trodde nog vi var förbi den kritiska perioden eftersom vi hörde hjärtat med doppler bara några dagar innan...men icke.
De säger ju att de flesta missfall är MA, men att det tar olika lång tid för kroppen att förstå att fostret inte lever längre och stöta ut det. Men eftersom det görs så mycket UL och VUL nuförtiden så hinner man upptäcka det innan kroppen gör det.
Har haft ett tidigt mf i v 5 innan vårt MA med...så har hållt på ett tag för att nå hit. Så hoppas innerligt att det är vår tur att nå hela vägen denna gången.
Åt vilket håll bor du? E20 eller E45-hållet? 
Nykär15 Bor åt E6-hållet! Kungälv.
Nykär15 Bor åt E6-hållet! Kungälv.
I onsdags fick jag se det mest fantastiska jag någonsin sett, en liten bebis på 16,7 mm som mätte precis rätt storlek och hade en litet pickande hjärta, helt kär <3