Anonym (K3) skrev 2017-04-21 18:47:05 följande:
Om handläggaren också hade skrivit den lagstiftning som är skäl till att din fru inte får sjukpenning hade du möjligen haft en poäng, men eftersom hen inte har det visar ditt inlägg ingenting annat än att det är du som är riktigt korkad.
Om alla handläggare hade tillämpat lagstiftningen på samma sätt så hade det naturligtvis inte funnits någon anledning att bli upprörd på sin handläggare. Men när olika handläggare gör helt olika bedömningar så är det klart att man undrar. Själv fick jag plötsligt arbetsförmåga vid ett månadsskifte och handläggarbyte efter att inte ha haft någon i många år. Eftersom läkarna gett upp så är det naturligtvis trevligt att plötsligt vara arbetsför. Att det sedan inte fungerar i verkligheten är såklart inget man kan lasta FK för, men jag kan inte påstå att det känns särskilt rättssäkert.
Så, jag förbehåller mig rätten att tycka illa om min senaste handläggare. Men det är naturligtvis ingenting som du som jobbar på FK behöver bry dig om, vi som tycker illa om de handläggare som tillämpar reglerna hårdare än sina kollegor är ju bara korkade.