• Aniiee

Jag har tråkigt.....

Någon som har något intressant för sig? Eller vill prata om? Någon som har lust att klaga på en tv-spelskaraktärs rumpa eller vilken diskutera vilka chips som är godast i värden eller om Jorah Mormont är tPtwP, eller kanske vad som blir sommarens storfilm, om BioWare är slut nu eller om tummar är bättre förungarna att suga på än nappar.

Just hit me. I'm up for anything.

Ordningen återställd
  • Svar på tråden Jag har tråkigt.....
  • Anonym (P Nice)
    Treansresa skrev 2017-04-22 00:23:05 följande:
    Här i Lappland känns det som det bara blir mer och mer snö. Senast idag fick vi skotta gården:( men snart är våren här och det är vackert med snö!
    Det är i vart fall myggfritt! Hur är det att bo i Lappland förresten?
  • Najsarn

Nu blir det kanalbyte på tv.n å snart krypa ned hos sambon

• Anonym (P Nice)
    Anonym (ensam) skrev 2017-04-21 23:58:21 följande:

Jag har också tråkigt då jag kommer till mitt kyffe efter en lång dag ......ensam / 7 dagar i veckan.

Är det ändå inte ganska schysst att kunna tjöta på forum som detta? Inbillar mig att många måste ha varit otroligt ensamma innan dessa blev populär bland allmänheten. 
  • Treansresa
    Anonym (P Nice) skrev 2017-04-22 00:28:26 följande:

Det är i vart fall myggfritt! Hur är det att bo i Lappland förresten?

Haha ja och glad är jag för det! Myggen och jag är inte riktigt överens!

Ja du det är nog ganska häftigt! Jag bor ovanför odlingsgränsen. Har snö från Oktober- maj. Väldigt kallt på vintern med ner mot 40 under perioder. Sommaren är skitdålig, men sol dygnet runt. I en månad väger upp det! Vintervåren däremot är underbar! Den som gör att jag orkar. Har flyttat från en stor stad hit till en liten by och mitt liv är riktigt harmoniskt och lugnt om jag jämför! Inte samma stress om mycket! Så livet i Lappland är bra!
  • Aniiee
    Treansresa skrev 2017-04-22 00:10:45 följande:

Själv tror jag det blir till att fixa inför morgondagens middag. Hade dock velat marinera kycklingen, men frågan är med vad då jag mest bara har basgrejer hemma just nu och hinner inte handla.

Om du har krossade tomater kan du marinera kycklingen i tomat och vitlök, peppar och ev citron och/eller koriander. Har du lite farin eller muskovadosocker så ha i en nypa sånt också.
    Ordningen återställd
  • Anonym (P Nice)
    Treansresa skrev 2017-04-22 00:33:22 följande:

Ja du det är nog ganska häftigt! Jag bor ovanför odlingsgränsen. Har snö från Oktober- maj. Väldigt kallt på vintern med ner mot 40 under perioder. Sommaren är skitdålig, men sol dygnet runt. I en månad väger upp det! Vintervåren däremot är underbar! Den som gör att jag orkar. Har flyttat från en stor stad hit till en liten by och mitt liv är riktigt harmoniskt och lugnt om jag jämför! Inte samma stress om mycket! Så livet i Lappland är bra!
    Önskar ibland att jag kunde göra detsamma. Flytta till naturen/landet alltså. Är uppväxt i en liten håla, men har bott i storstan' lång tid nu. 

Saknar fortfarande att kunna gå ner på byn och träffa på en massa människor man känner igen. Trodde nog innerst inne att man skulle flytta tillbaka någon gång, men känns tveksamt om det blir så. 
  • Aniiee
    Anonym (ensam) skrev 2017-04-22 00:12:02 följande:
    Klockan är 20.00-20.30 när arbetspasset är över så vad kan jag föra för att ändra på nåt....nä vet inte....Jobbar som anhörig assistent så har inte så många val just nu.
    Tufft =/
    Ordningen återställd
  • Aniiee
    Najsarn skrev 2017-04-22 00:21:00 följande:

Tittar ut i mörkret å ser snö, men den blir mindre för varje dag ????

Vi kan byta. Jag skulle gärna ha snö året runt =P
    Ordningen återställd
  • Najsarn
    Treansresa skrev 2017-04-22 00:33:22 följande:

Du verkar bo högre upp än mig, men mycket bra sammanfattat. Finns det något som slår vårvintern men sol och snö....nja nästan inte. Kanske att min sambo vaknar när jag lägger lägger mig =)
  • Najsarn
    Aniiee skrev 2017-04-22 00:38:15 följande:

Vi kan byta. Jag skulle gärna ha snö året runt =P

OJ, tokis på riktigt?
Svar på tråden Jag har tråkigt.....