• Aniiee

Jag har tråkigt.....

Någon som har något intressant för sig? Eller vill prata om? Någon som har lust att klaga på en tv-spelskaraktärs rumpa eller vilken diskutera vilka chips som är godast i värden eller om Jorah Mormont är tPtwP, eller kanske vad som blir sommarens storfilm, om BioWare är slut nu eller om tummar är bättre förungarna att suga på än nappar.

Just hit me. I'm up for anything.

Ordningen återställd
  • Svar på tråden Jag har tråkigt.....
  • Frontline
    Treansresa skrev 2017-04-22 02:05:09 följande:
    Oj det lät riktigt gott. Jag ska äta kycklingfilé med hemmagjord klyftpotatis en sallad oxh någon sås. Alltid svårt med såsen!
    Älskar vitlök så här blir det ofta en sås gjord på massor med vitlök blandat i turkisk yoghurt salt och grovmalen svartpeppar..

Ska du inte grilla din kycklingfilé så testa detta..

Lägg kycklingfilén i en gryta blanda ihop 5 dl creme fraiche 3 dl grädde och 1 dl kinesisk soja häll över det i grytan.
    Sen låter du det puttra minst 1 timma..
    Rör om lite i början så inte kycklingen fastnar..
    Inga kryddor behövs...
    Detta är en favorit hos barnen och även hos alla andra..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Treansresa
    Frontline skrev 2017-04-22 02:19:02 följande:

Älskar vitlök så här blir det ofta en sås gjord på massor med vitlök blandat i turkisk yoghurt salt och grovmalen svartpeppar..

Lägg kycklingfilén i en gryta blanda ihop 5 dl creme fraiche 3 dl grädde och 1 dl kinesisk soja häll över det i grytan.

Inga kryddor behövs...

Vilka recept jag samlar på mig idag! Detta ska jag helt klart pröva nästa vecka då barnen är hemma! Vitlökssås går alltid hem! Har gjort en tomat marinad ikväll som kycklingen ligger ocj gottar in sig i. Blir nog gott med vitlök till!

Blä nu vart jag ju hungrig haha
  • Frontline

Inga kryddor behövs...
    Treansresa skrev 2017-04-22 02:24:39 följande:
    Vilka recept jag samlar på mig idag! Detta ska jag helt klart pröva nästa vecka då barnen är hemma! Vitlökssås går alltid hem! Har gjort en tomat marinad ikväll som kycklingen ligger ocj gottar in sig i. Blir nog gott med vitlök till!

Vill du ha en lite hetare variant av det jag skrev så ska du ha i 1-2 tärnade lökar och 1-2 teskedar sambal oelek i..
    Mängden med crème fraiche, grädde och kinesisk soja styr man lite efter smak och tycke själv.

fasen säger som dig nu vart jag hungrig med :)
  • Frontline
    Treansresa skrev 2017-04-22 02:24:39 följande:

Sen blir detta gott oavsett vilket kött och tillbehör du har..
    Kör ibland med fläskkött och ris till..

Men det är ju såsen som gör det ;)
  • Treansresa
    Frontline skrev 2017-04-22 02:36:32 följande:

Vill du ha en lite hetare variant av det jag skrev så ska du ha i 1-2 tärnade lökar och 1-2 teskedar sambal oelek i..

Mängden med crème fraiche, grädde och kinesisk soja styr man lite efter smak och tycke själv.

fasen säger som dig nu vart jag hungrig med :)

Har skrivit upp ocj det ska testas. Känns som att det borde vara perfekt att göra matlådor av då det är mycket sås! Håller på att komma på 15 bra rätter för matlådor :) all mat med sås är bra mat!

Jag hämtade ett päron och stillar hungern:)
  • Treansresa
    Frontline skrev 2017-04-22 02:39:21 följande:

Sen blir detta gott oavsett vilket kött och tillbehör du har..

Kör ibland med fläskkött och ris till..

Men det är ju såsen som gör det ;)

Haha jag menar ju det!
  • Frontline
    Treansresa skrev 2017-04-22 02:42:45 följande:
    Har skrivit upp ocj det ska testas. Känns som att det borde vara perfekt att göra matlådor av då det är mycket sås! Håller på att komma på 15 bra rätter för matlådor :) all mat med sås är bra mat!

Jag hämtade ett päron och stillar hungern:)
    Ahh det är perfekt matlåderecept fast även en mat jag har bjudit på även vid lite lyxigare tillfällen och då har det uppskattats rejält..

• Treansresa
    Frontline skrev 2017-04-22 02:47:05 följande:

Ahh det är perfekt matlåderecept fast även en mat jag har bjudit på även vid lite lyxigare tillfällen och då har det uppskattats rejält..

Jag strävar efter god och genomtänkt mat varje dag! Även matlådor måste vara goda och lyxiga! Äter ofta matlådor nämligen :) jag tänket på mat säkert 12 timmar per dygn! Haha

Därför påbörjar jag om 1 månad operation laga 150 matlådor till frysen:) vill äta näringsrik och god mat även som höggravid och nyförlöst i sommar!
  • Klickerträna

Inga kryddor behövs...

En tsatsiki är ju gott till kyckling. Och vitlöksbröd/potatis/sallad. Det hade inte gått att motstå
  • Frontline
    Treansresa skrev 2017-04-22 02:50:54 följande:
    Jag strävar efter god och genomtänkt mat varje dag! Även matlådor måste vara goda och lyxiga! Äter ofta matlådor nämligen :) jag tänket på mat säkert 12 timmar per dygn! Haha

Därför påbörjar jag om 1 månad operation laga 150 matlådor till frysen:) vill äta näringsrik och god mat även som höggravid och nyförlöst i sommar!
    Denna rätt kanske inte är så näringsrik utan snarare kaloririk hehe

Varför frysa in mat för att ha när du är höggravid? har du ingen gubbe som fixar det?

Älskar att laga mat då jag har en fru som knappt kan koka vatten ;)
Svar på tråden Jag har tråkigt.....