• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Tiinuli

Här också, MA v 11 och skrapades 21.4
    Mina tester ser ut såhär

Har jag ägglossning eller graviditets hormoner som är kvar och ger utslag på ägglossningstest?

• Earthdancer

Jag tror jag precis plussade igen! :O 3-5 dagar till BIM ännu så det är svagt men det är där! Hoppas den här babyn får stanna nu och det blir ett januaribarn <3

• Tiinuli
    Earthdancer skrev 2017-04-29 14:57:59 följande:

Jag tror jag precis plussade igen! :O 3-5 dagar till BIM ännu så det är svagt men det är där! Hoppas den här babyn får stanna nu och det blir ett januaribarn <3

Grattis <3

Hade du någon mens emellan eller hur snabbt tog det sig?
  • Earthdancer
    Tiinuli skrev 2017-04-29 15:00:06 följande:

Grattis <3

Hade du någon mens emellan eller hur snabbt tog det sig?

Tack! Vi väntade en mens mellan ja innan vi försökte igen, men bara det här blir starkare nu så jag vågar tro på det så tog det sig på första försöket efter missfallet i v 8 :)
  • Tiinuli
    Earthdancer skrev 2017-04-29 15:08:28 följande:
    Tack! Vi väntade en mens mellan ja innan vi försökte igen, men bara det här blir starkare nu så jag vågar tro på det så tog det sig på första försöket efter missfallet i v 8 :)
    Ok tack :) håller tummarna för er nu.

Det är så jobbigt med MF/MA så många krossade drömmar :( beklagar för eran.
  • Earthdancer
    Tiinuli skrev 2017-04-29 15:12:06 följande:

Ok tack :) håller tummarna för er nu.

Det är så jobbigt med MF/MA så många krossade drömmar :( beklagar för eran.

Visst är det, jag var helt förstörd efteråt, ser att ditt VR ännu längre in i graviditeten :( Beklagar verkligen. Men hoppas det tar sig fort för alla och att blir många härliga ungar här!
  • Tiinuli

Ja, det är det ända just nu som håller en att tänka så negativt om allt :(

Nån som vet när ÄL kommer igång igen?
    För mig är det 10 dagar sen skrapning.

• Lillafisfia
    Tiinuli skrev 2017-04-29 17:34:49 följande:

Ja, det är det ända just nu som håller en att tänka så negativt om allt :(

Nån som vet när ÄL kommer igång igen?
    För mig är det 10 dagar sen skrapning.

Min "klump" kom den 17/4, ÄL på måndag om man räknar det som mensens första dag. Än så länge är ÄL-testen ganska starka men inge starkare än kontrollstrecket, det har varit likadana typ sen den 21 då gravtestet var neg! Så vi får se om det ökar nu!
  • Tiinuli
    Lillafisfia skrev 2017-04-29 18:05:49 följande:
    Min "klump" kom den 17/4, ÄL på måndag om man räknar det som mensens första dag. Än så länge är ÄL-testen ganska starka men inge starkare än kontrollstrecket, det har varit likadana typ sen den 21 då gravtestet var neg! Så vi får se om det ökar nu!
    Va snabbt din Gravtest visar negativt, va skönt då kan du ju börja se mot pos Äl test istället :)
    För mig är det 10 dagar och fortfarande svagt pos Gravtest tror jag :( eftersom fick svagt graviditetstest och stark Äl test, så ska nog följa bara graviditets tester tills dem är helt blanka... så frustrerande

Undrar vad det är som avgör hur snabbt hormonerna går ut...
Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall