• flora3

Homeopati arsenik

Hej!
    Jag har för första gången varit hos en homeopat på grund av diverse hälsoproblem. Jag var på en timmes konsultation och det kändes som hon tog hänsyn till helheten och var väldigt kunnig, hade varit homeopat i många år. Jag fick 2 flaskor med mig hem med droppar, som innehöll bland annat arsenik??? Arsenik, är inte det farligt??

Jag har bland annat sömnproblem och sk förväntansoro, dessa droppar skulle göra att jag fick ro i kroppen och bli lugnare, men nu känns det som jag får ökade problem, är det normalt? Lätt hjärtklappning och oro/rastlöshet i kroppen. Har läst att ont botar ont inom homeopati, kanske är det helt rätt att det ska bli sämre först innan det blir bättre? Jag har jobbat mycket med mig själv under senaste året, med mindfulness och yoga bland annat och lyckats få en bättre ro och balans, så jag har inte akuta besvär, men ville ha hjälp med att stärka mig själv ytterligare för att kunna bli bra från en annan sjukdom jag har, kanske är jag för frisk för att det ska ge effekt o istället blir jag sämre? Ville höra här om någon har erfarenheter, men självklart kommer jag att ta kontakt med homeopaten också om det fortsätter. En fråga till, kan man ta Atarax samtidigt som dropparna? Hon sa att man kunde kombinera olika preparat, men jag blir ändå orolig.

• Svar på tråden Homeopati arsenik
  • Bestemor
    Fennyxx skrev 2017-05-09 22:33:25 följande:

Homeopati förbjuds inte eftersom det är för många som tjänar pengar på att luras. Homeopaternas utspädda avdunstade vatten är verkligen inte gratis, detta är en lönsam jätteindustri. Det ironiska är att homeopatilurade ofta har som argument att "big pharma" ljuger för att tjäna pengar...

Om det vore så enkelt, så hade det ju räckt med ett ämne och sedan bara kallat det olika namn.

En prövning av ett homeopatisk medel går till ungefär som sjukvårdes mediciner.

Skillnaden är väldigt enkelt förklarat, att det som de känner, t ex svår frossa, med feber och värk i kroppen, blir det som medlet använts för ( många mer symtom) ett sådant medel kan användas vid t ex influensa.

Materia medica är väldigt utförligt, ännu utförligare än fass.

Tror du att det bara är placebo, så köp Bryonia eller varför inte Lachesis eller pulsatilla.

De är billiga, ta sedan 4-5 piller en gång om dagen, efter det skulle det vara väldigt intressant att höra hur du känner dig.
  • Aniiee
    Bestemor skrev 2017-05-09 23:09:35 följande:
    Om det vore så enkelt, så hade det ju räckt med ett ämne och sedan bara kallat det olika namn.

En prövning av ett homeopatisk medel går till ungefär som sjukvårdes mediciner.

Skillnaden är väldigt enkelt förklarat, att det som de känner, t ex svår frossa, med feber och värk i kroppen, blir det som medlet använts för ( många mer symtom) ett sådant medel kan användas vid t ex influensa.

Materia medica är väldigt utförligt, ännu utförligare än fass.

Tror du att det bara är placebo, så köp Bryonia eller varför inte Lachesis eller pulsatilla.

De är billiga, ta sedan 4-5 piller en gång om dagen, efter det skulle det vara väldigt intressant att höra hur du känner dig.
    Varför skulle man betala för vitsippor? De finns ju i uppsjö i hela sverige.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Bestemor
    Aniiee skrev 2017-05-10 00:56:07 följande:

Varför skulle man betala för vitsippor? De finns ju i uppsjö i hela sverige.....

Men du vet att det finns växter som används som medicin eller droger va eller har du fullständigt missat det?
  • Anonym (Anna)
    Bestemor skrev 2017-05-10 06:59:47 följande:

Men du vet att det finns växter som används som medicin eller droger va eller har du fullständigt missat det?

Exakt, de sommar effekt inkluderades i skolmedicinen.

Homeopatiska läkemedel är ju dessutom så utspädda att det inte finns nån aktiv substans, så hur ska det kunna fungera?
  • Regndamen
    Bestemor skrev 2017-05-09 21:45:48 följande:

Jag vet vad homeopati är.

Har olika medel, med olika potenser hemma.

Då går du inte och får riktig sjukvård hoppas jag. Håll dig till homeopatin.
  • Regndamen

Men det är ju bara vatten kvar. I det fallet växter verkligen används och ger resultat så finns växten kvar i medlet.
  • Hugful80

Jag vet redan vad som händer. Lika lite som hände VoF när de försökte begå självmord mha homeopatika. Detta för att homeopatika är verkningslöst bortom placeboeffekten:

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    Men du vet att de är inte utspädda så att det inte finns någonting kvar av dem va?
  • Hugful80

Hehe, den här sketchen är lite rolig, speciellt de homepatiska ölen i slutet:

• Hugful80

Förresten, vad tror DU ska hända och vad har du för källhänvisning till ditt påstående?
Svar på tråden Homeopati arsenik