• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • FrökenJ90
    Hansson88 skrev 2017-05-28 13:09:42 följande:

Hej allihopa !

Här Bim nu den 1 Juni så väntar med spänning. Inga symptom på varken det ena eller det andra.

Här ett barn som föddes i September 2016. Nu vill vi ha en 2a.

Har också bim 31/5-1/6 och har inte heller några symtom förutom att det känns typ som träningsvärk i magen. Första barnet andra försöket. Håller tummarna för oss!
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-05-28 13:17:29 följande:

En fråga: är på äl+6, bim-6. Har ömma bröst mest på sidorna som jag brukar ha mellan äl o mens. Kan kroppen köra sina vanliga pms symptom för att sedan ställa om sig till grav symptom? Det känns ju redan lite kört eftersom jag känner det gamla vanliga ...

Vad jag förstår så ökar progesteron både vid graviditet och om man inte är gravid så många Pmssymtom liknar de man får vid graviditet. Progesteron börjar öka direkt efter ägglossning vare sig man är gravid eller inte och jag är väldigt känslig för de hormonerna. Blir svullen, ont i brösten, lättretlig och gråtmild. Kan alltså vara både graviditet eller vanliga PMS som jag förstår :) hoppas det tar sig!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-05-28 15:12:17 följande:

Vad jag förstår så ökar progesteron både vid graviditet och om man inte är gravid så många Pmssymtom liknar de man får vid graviditet. Progesteron börjar öka direkt efter ägglossning vare sig man är gravid eller inte och jag är väldigt känslig för de hormonerna. Blir svullen, ont i brösten, lättretlig och gråtmild. Kan alltså vara både graviditet eller vanliga PMS som jag förstår :) hoppas det tar sig!

Okej! Tack söta du för ett bra svar :)
  • Granskog

Hej på er! Jag hoppar in här också :) Hade ÄL den 24.5. Sexade hela veckan 21-26.5. Första försöket efter missfall i februari, hoppas på ett pluss i juni! Har BIM 6-7.6

Har igår och idag kännt mig uppblåst men förutom det har jag inga andra symptom...

• Pasgetti

Tror att jag åkt på en svampinfektion :/ Någon som vet om det kan påverka fertiliteten? Är på Äl +5 idag, magen har svullnat rejält och kändes som att något "drogs i" i magen när jag försökte träna magmusklerna så gav upp ganska snabbt då det var obehagligt.

• Lillafisfia
    FrökenJ90 skrev 2017-05-28 13:46:42 följande:
    Har också bim 31/5-1/6 och har inte heller några symtom förutom att det känns typ som träningsvärk i magen. Första barnet andra försöket. Håller tummarna för oss!
    Träningsvärk i magen var det jag märkte att jag var gravid på! 
  • FrökenJ90
    Lillafisfia skrev 2017-05-29 07:32:32 följande:

Träningsvärk i magen var det jag märkte att jag var gravid på! 

Åh det låter positivt ^^ Du ger mig hopp :D
  • Tumvante

Ikväll gäller det. Positivt äl test igår och kände smärta på vänster sida i natt och tänker att ett guldägg släppt.

Nu kör vi!!!!

• FrökenE1985

Kopierar det jag skrev i 2 andra trådar.

Jag har varit dålig med tempningen så vet inte riktigt om jag verkligen haft äl eller inte. Kan lika gärna vara dubbel äl också, det har hänt förrut.

Jag och sambon har det inte direkt bäst just nu så blir dåligt med sex, så hoppet är rätt minimalt just nu, men hoppas ju ändå på ett mirakel. Har haft riktigt ont i magen och svanken sen igår, haft ömma bröst som jag brukar efter äl sedan dagen efter äl sattes ut, men nu snarare sticker det i dom istället för att ömma. Magen gör ont när jag rör på mig och när jag hostar eller nyser. Ibland även när jag andas djupt. Bim enligt ff är 7 juni i nuläget, innan äl sattes ut var bim 11 juni. Blir en lång men ändå spännande väntan oavsett vilket bim-datum som stämmer.

• typ89

Hög på fertilitetsmonitor för 8 onde dagen men inget maximal :/ ff satte först ut äl till dag 13. Ändrades idag till dag 16 men tyckte de kändes som äl igår,dag 18. Frustrerande att inte få något tydligt svar...

Svar på tråden BIM Juni 2017