BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Det kommer när man minst anar ibland! Jag plussade med sonen på den 13onde så det var inget oturstal då iallafall :) håller tummarna
Ni som tempar och ätit borago, borde jag sluta med den nu. Rejäl temphöjning idag. Haft lite känningar av äl men inte alls lika tydliga som jag brukar ha. Cd11 idag och brukar ha äl på cd15-16, iaf de senaste cyklerna. Fan... nu blev jag ju helt förvirrad över kroppens beteende.
Tror ni att ägglossningen är på gång? ????????????
Jag har ätit borago i flera omgångar. Blivit gravid 3 av gångerna. Jag slutar äta när äl har varit men tycker det verkar tidigt för dig att ha fått äl redan. Tog du tempen vid samma tidpunkt som vanligt? Hade du sovit minst 3-4 h innan du tempade? Tänker att tempen kan påverkas av många faktorer så skulle gå mer på kroppens övriga symptom för äl
När man tempar högt så vet man att ägglossning har skett. Men inte exakt när? På mitt äl test så stod det "ha sex inom 48 timmar efter positivt test för att maximera chansen att bli gravid" jag hade sex 8 timmar efter positivt test men inte något mer. Svårt att få till då vi går om varandra med våra jobb. Räcker det med den gången?
Där ser man. Hur länge har ni försökt nu?
Hoppas gör ju även förväntningarna är rätt låga vid det här laget.
Hoppar in i den här tråden med! Vi är inne på våran första försöks månad och väntar in ÄL. Jag ska enl min ena kalender förmodligen ha ÄL på måndag men enl fertilityfriend borde jag ha ÄL i morgon. Negativt ÄL test idag dock.
Jag kanske är korkad men jag får inte ihop det här med ÄL-testet. Är det inom 12 timmar från det att det är positivt man har högst chans? Eller skall man försöka både innan och efter?
Försöker maximera våra chanser då min sambo tillfälligt har fått göra ett uppehåll med sina cellgifter (pga reumatiker).
Vi är "bara " på försök 5 med andra barnet. Men har endometrios och pco så kan ta lång tid:( Sonen gick på andra försöket men innan de fick jag 2 mf i en tidigare relation. Tog mer än ett år mellan varje varje gång jag blev gravid. Tror börjar tro att vi bara hade sjuk tur med sonen och att de inte kommer gå igen:/
Bra att ni ska få göra en utredning nu så ni får hjälp. Det tär när man går och väntar mellan äl och bim när det inte blir nåt..
Ännu en fråga kring äl-tester. Kan det någonsin vara helt negativt att det inte kommer ett sträck alls? Testade ikväll och fick ett svagt streck, tänkte om den känner av att ägglossningen är inom någon vecka eller så.
Ännu en fråga kring äl-tester. Kan det någonsin vara helt negativt att det inte kommer ett sträck alls? Testade ikväll och fick ett svagt streck, tänkte om den känner av att ägglossningen är inom någon vecka eller så.