BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Själv har jag Hashimotos som räknas till autoimmuna sjukdomar. Med det är det vanligt med tidiga missfall. Jag har haft ett för drygt ett år sedan. Sen har jag haft en himla massa kemiska graviditer, men det hade jag ju inte vetat om ifall jag inte varit så testgalen.
Hoppas och håller tummarna för att det kommer gå bra för er ändå och inte behöver kämpa så länge. Vid pco finns det ju hjälpmedel men endo är det ju svårare med så förstår verkligen din känsla.
Jag får nästan alltid svaga streck oavsett var jag är i cykeln. Sen varierar det lite beroende på märken. Vissa märken är känsligare än andra.
Okej. Tvungen att googla men det har ju med sköldkörteln att göra. Äter du levaxin då? Dom värdena är väl viktiga för att själva graviditeten ska gå bra. (Vad jag läst på fl)
Mm svårt att låta bli att testa, känns som man vill veta om man vart gravid även om det blev missfall.
Dom sa sist jag fick missfall att risken va större att jag skulle få det igen, tror det beror på endon.
Okej :) detta är graviditetskollen
De har alltid varit väldigt svaga för mig, så fortsätt testa då så kommer de nog öka snart.
Hej! Hoppar också in här. :) Planerar första barnet. Har ätit rosenrot denna månad för att jag varit lite osäker på ägglossning och fick tydligare tecken på det denna månad.
En fundering, fick utslag på ÄL med CB i söndags och i måndags (teststrecket var starkare på måndagen) och negativt i tisdags.
När räknar jag då att ÄL varit? ÄL +1, är det på onsdagen? Har tempat också och fick förhöjd temperatur i onsdags.
Man kan grubbla dag och natt på dessa saker.. ;)
Eftersom spermierna kan överleva flera dagar inne i kvinnan så kan man sexa innan också. Om jag förstått rätt så släpper ägget inom 48 timmar från det att äl-test ger utslag. Så sexa innan, samma dag som utslag och två dagar efter.. ;) En del verkar köra varannan dag men vi körde varje dag för säkerhets skull :)
Hoppar in i den här tråden med! Vi är inne på våran första försöks månad och väntar in ÄL. Jag ska enl min ena kalender förmodligen ha ÄL på måndag men enl fertilityfriend borde jag ha ÄL i morgon. Negativt ÄL test idag dock.
Jag kanske är korkad men jag får inte ihop det här med ÄL-testet. Är det inom 12 timmar från det att det är positivt man har högst chans? Eller skall man försöka både innan och efter?
Försöker maximera våra chanser då min sambo tillfälligt har fått göra ett uppehåll med sina cellgifter (pga reumatiker).
Hej! Hoppar också in här. :) Planerar första barnet. Har ätit rosenrot denna månad för att jag varit lite osäker på ägglossning och fick tydligare tecken på det denna månad.
En fundering, fick utslag på ÄL med CB i söndags och i måndags (teststrecket var starkare på måndagen) och negativt i tisdags.
När räknar jag då att ÄL varit? ÄL +1, är det på onsdagen? Har tempat också och fick förhöjd temperatur i onsdags.
Man kan grubbla dag och natt på dessa saker.. ;)
Äl+3. Denna jäkla väntan. Hade sex endast 16 timmar innan ja kände ägglossning men hoppas det kanske kan räcka!!!
Om även tempen höjdes på onsdagen så räknar du den dagen som äl+1.