• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • MammaMagdaa

Hej :) får man va med?
    Borde ha äl nån gång mellan nu lördag till måndag. Bim 17/6..
    Jag har fyra barn sedan tidigare. För sambon blir det förs barnet om det tar sig :)

• hannap90

Nu den där eviga väntan till bim.... haha, Har bim den 18/6. Hur går det för er andra? :)

• Evhb17
    hannap90 skrev 2017-06-04 09:35:13 följande:

Nu den där eviga väntan till bim.... haha, Har bim den 18/6. Hur går det för er andra? :)

Bim-6 idag...låååång väntan. Å jag brukar vilja vänta flera dagar efter Bim innan jag testat. Testade bim+10 med nr 1 och bim+5 med nr 2. Så om 2 veckor (om mensen inte dyker upp) tänkte jag testa mig
  • number2
    Grus grus skrev 2017-06-03 22:15:53 följande:

Jag kände att jag absolut inte ville vara höggravid en sommar igen. Förra sommaren var så varm när vi fick dottern. Och jag ska vara hemma till nyår och då drygar vi ut dagarna istället och skolar inte in henne alls. Så slipper hon förskola till hon är 2,5 år. Om det nu tar sig då alltså. Annars får vi göra om planerna!

Nä precis samma här :) fast jag börjar jobba i september och då ska pappan vara hemma med sonen till januari. Blir jag gravid så blir det ingen förskola här heller på ett tag :).
  • Lillafisfia
    hannap90 skrev 2017-06-04 09:35:13 följande:

BIM 12-13 maj... Väntan är olidlig. Två missfall på raken bakom mig så har inget större hopp... Känner dock precis som vid tidigare graviditeter.. Plus att jag kontant går och småraprar "puffar" upp luft haha! Magen är bubblig som bara den också! 
  • oONinniOo

Verkar vara ÄL på gång här snart. Är på CD 11 idag, så den verkar komma som jag hoppats. Så BIM runt 19:e ungefär. Börjar smörja med ProgesterAll om några enstaka dagar, när jag är säker på att ÄL varit.

• hannap90
    Evhb17 skrev 2017-06-04 09:58:29 följande:

Bim-6 idag...låååång väntan. Å jag brukar vilja vänta flera dagar efter Bim innan jag testat. Testade bim+10 med nr 1 och bim+5 med nr 2. Så om 2 veckor (om mensen inte dyker upp) tänkte jag testa mig

Oj duktigt av dig! Själv är man så ivrig haha! Några symtom? :)
    Lillafisfia skrev 2017-06-04 12:00:30 följande:

BIM 12-13 maj... Väntan är olidlig. Två missfall på raken bakom mig så har inget större hopp... Känner dock precis som vid tidigare graviditeter.. Plus att jag kontant går och småraprar "puffar" upp luft haha! Magen är bubblig som bara den också! 

Usch va tråkigt :( får hålla tummarna!!
  • ostarihavet

Hänger med!

Ska enligt appen ha ägglossning imorgon eller på tisdag men har varit lite oregelbunden sen tidigt missfall i december.

Hoppas på det bästa men då har jag bim 21/6!

Lycka till alla

• Evhb17
    hannap90 skrev 2017-06-04 12:21:57 följande:

Oj duktigt av dig! Själv är man så ivrig haha! Några symtom? :)

Jag är svullen i "mammamagen" och har haft lite molvärk konstant sen i tisdags typ. Men med mina två förra graviditeter så har jag haft väldigt ont i brösten i ett tidigt skede...tror jag. Man glömmer ju så snabbt. Det kanske inte kom förrän senare. Har lite halvspännande flytningar med. Vita och sega...nöstan trådiga. Själv?
  • Tumvante
    Grus grus skrev 2017-06-04 01:51:44 följande:

Inget fel på förskola, jag är själv förskollärare! Men så små barn har inte BEHOV av förskola. Familjen och tid med dom är viktigare. Vill dock påpeka att jag absolut inte menar att förskola skulle vara skadligt på något sätt. Min äldsta (11 år), skolade jag in när hon var ett, och älskade sin förskola från första dagen. Jag menar att de inte har behov av det. Och det är det jag menar när jag säger "slippa förskola".

Alla barn är olika. min dotter är väldigt social av sig och älskar sina pedagoger. Efter långhelger så är hon typiskt jätteglad när vi ska lämna henne. Får se hur det blir efter tre veckor semester i sommar. Min dotter började redan som tio månaders. Man har inte lika lång ledighet i Danmark. Men det har gått super från start, de gav henne mycket ros för hur bra hon tog det. Och de lär de äldre barnen att ta väl hand om de små och hjälpa dem, så min dotter har blivit något av deras gullegris. De hjälper henne med leksaker och att ta på skorna, kramar henne...

Jag menar också att hon blir väldigt bra förberedd för när hon ska börja nästa nivå med större barn. Nu går hon i en institution med 47 barn, 13 i hennes grupp. Och alla är mellan 10 mån och 3 år. Blir mindre chock när hon ska över o leka med barn i 3-6 ålder senare.
Svar på tråden BIM Juni 2017