BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Hoppar in här med, bim 11/6.
7 dagars (minst) evig väntan kvar..
inga symtom, eller nja,varje månad blir jag mer eller mindre skengravid.. haha
Inga barn sedan tidigare och detta är försök/månad 7 vi aktivt försöker.
Ingen som sitter på någon mirakelkur? :))) haha, käkar folsyra och järntabletter.
Må bäst allihopa och jag hoppas verkligen ni får det resultat ni önskar.
Igår var stickan fortsatt stark och på kvällen kom ägglossningssmärtorna. Jäklar var det molade på! Idag på förmiddagen var stickan svag igen så nu har ägget släppt! :) Ännu en gång ägglossade jag under natten. Verkar va så min kropp fungerar.
Nu kommer jag ta dessa "analysera-dagar" med ro. Tiden mellan äl och bim känner jag alltid kramper i livmodern, får ont i ryggen, trötthet och mera hungerkänsla. Man tror varje månad att man är gravid.. Men när jag blev gravid i december så fick jag kraftigt molande värk i svanken några dagar innan plusset. Så jag väntar på samma symptom igen. :)
Jag tror att inga symptom är det mest lovande att känna Ge inte upp hoppet än! Det känns som att jag haft dessa symptom nästan varje månad i 5 månaders tid nu, Hahaha!! Är inställd på ett minus och nya tag nästa månad... skulle du testa på fredag?
Haha ja iofs, har ju haft massa konstiga symtom visa andra månader när det inte varit något så vem vet. Men känner tyvärr precis som du redan nu att det är kört. Enda symtomet som skulle sticka ut är att jag blivit sjukt trött (men kan bero på massa annat) sen att jag inte fått de klassiska finnarna som jag brukar få kring äl (har någon enstaka men inte alls som det varit sista månaderna innan mens) ja jag hade tänkt vänta till fredag och äl+9 men tar nog ev ett redan på Tors kväll på äl+8.. tänker att jag borde få ett säkert svar på äl +9 så då är det nästan lättare att testa tidigare för då är fallet inte lika stort och man kan ha lite hopp trots minus.. Hur ska du göra? Har testlagret och cb hemma men sugen på att köpa hem ett PE som ska vara så känsliga. Inte fått en tillstymmelse till spök på dem heller
Vill bara flika in att under samtliga 8 gångerna jag varit gravid har mina symptom kommit först runt äl+8-9 som tidigast! Och först 2-3 dagar innan bim har jag börjat ana att nåt varit på g, så du kan ju helt klart vara gravid även om du inte känner värst mycket nu! :)
Haha ja iofs, har ju haft massa konstiga symtom visa andra månader när det inte varit något så vem vet. Men känner tyvärr precis som du redan nu att det är kört. Enda symtomet som skulle sticka ut är att jag blivit sjukt trött (men kan bero på massa annat) sen att jag inte fått de klassiska finnarna som jag brukar få kring äl (har någon enstaka men inte alls som det varit sista månaderna innan mens) ja jag hade tänkt vänta till fredag och äl+9 men tar nog ev ett redan på Tors kväll på äl+8.. tänker att jag borde få ett säkert svar på äl +9 så då är det nästan lättare att testa tidigare för då är fallet inte lika stort och man kan ha lite hopp trots minus.. Hur ska du göra? Har testlagret och cb hemma men sugen på att köpa hem ett PE som ska vara så känsliga. Inte fått en tillstymmelse till spök på dem heller
Jag var inne igår på gyn pga ont i magen. . Eftersom jag haft utomkveds ville dom kolla mig.. även om jag sa att de omöjligt kan synas nått på varken grav test eller vul då jag va på äl +5 igår.. men dom sa lugnt och fint att jag inte är gravid o lycka till nästa månad för dom kunde inte se nått.. men jag anser fortfarande att de är för tidigt att avgöra.. man kan väl omöjligt se nått så tidigt ? Och urinen jag lämnade va bara 40 min då jag var så extremt kiss nödig innan jag åkte in så jag var tvungen att kissa innan.. :/
Blev också gravid i dec, men tidigt mf.
Mina gravidsymptom ( som varken går att inbilla sig eller kommer en ickegravid lutealfas) är halsbränna, åksjuka och luktkänslighet. Blir bröstvårtorna plötsligt superömma är det också ett tydligt tecken på graviditet för mig.
Har äl i dag och går tempen upp i morgon räknar jag morgondagen som äl+1
Jag var inne igår på gyn pga ont i magen. . Eftersom jag haft utomkveds ville dom kolla mig.. även om jag sa att de omöjligt kan synas nått på varken grav test eller vul då jag va på äl +5 igår.. men dom sa lugnt och fint att jag inte är gravid o lycka till nästa månad för dom kunde inte se nått.. men jag anser fortfarande att de är för tidigt att avgöra.. man kan väl omöjligt se nått så tidigt ? Och urinen jag lämnade va bara 40 min då jag var så extremt kiss nödig innan jag åkte in så jag var tvungen att kissa innan.. :/
Låter konstigt att dom säger så. Man kan ju inte se om ägget har fäst så tidigt. Kunde dom se hur tjock slemhinnan var?