• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • FiaLottaPäronkvist
    malin0313 skrev 2017-05-20 16:02:13 följande:
    Så härligt! Samma här, en lättsam och nöjd tjej :) så jag har känt mig redo för nr 2 ett tag nu men har ju behövt vänta in mensen.. enda gången man längtar efter den haha
    Haha samma här! Tog 3 månader att få igång min mens igen efter jag slutat amma... men nu hoppas jag att maskineriet fungerar igen :)
  • malin0313
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-20 16:47:52 följande:

Haha samma här! Tog 3 månader att få igång min mens igen efter jag slutat amma... men nu hoppas jag att maskineriet fungerar igen :)

Kul! :) vart är du i cykeln? Haft äl än?
  • Charlizee
    Skrutt 83 skrev 2017-05-20 09:20:13 följande:

Ja samma här, tom en dag tidigt. Ja nu är mensen över så bara att ladda inför äl ???? Ja detta ska verkligen bli vår månad, februaribebis it is! Heja heja!!!

Kommer du använda ÄL test?
  • FiaLottaPäronkvist
    malin0313 skrev 2017-05-20 17:58:51 följande:
    Kul! :) vart är du i cykeln? Haft äl än?
    CD20 idag.. troligtvis ÄL imon eller måndag (om cykeln går tillbaka som innan bebis)! Så nu jävlar skall det mysas :P Stackars maken haha, skavsår here we come :'D Har lyckligtvis en bebis som sover 19-07 rakt igenom så orken finns tack o lov :)

Kört ÄL-test flera dagar tillbaka för att fånga cykeldagarna :)
    Även om dagarna är fyllda med bus och bebis så längtar jag så efter en till.. och att vara gravid igen!!
  • malin0313
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-20 19:44:51 följande:

CD20 idag.. troligtvis ÄL imon eller måndag (om cykeln går tillbaka som innan bebis)! Så nu jävlar skall det mysas :P Stackars maken haha, skavsår here we come :'D Har lyckligtvis en bebis som sover 19-07 rakt igenom så orken finns tack o lov :)

Kört ÄL-test flera dagar tillbaka för att fånga cykeldagarna :)

Även om dagarna är fyllda med bus och bebis så längtar jag så efter en till.. och att vara gravid igen!!

Haha :D

Jag längtar inte efter att vara gravid riktigt (förstå mig rätt, vill inte låta otacksam, är jätte glad att jag kunde bli det och vill ju såklart bli det igen). Men jag fick sån grov foglossning och vad jag hört och läst är det stor chans att man får det igen och då även tidigare i graviditeten. Men det är ju så värt det! :)
  • geranium86
    malin0313 skrev 2017-05-20 01:02:12 följande:
    Oj ännu värre efter barn två? Påverkas du något av det? Det jag kände nu var absolut hanterbart och jag kunde leva på som vanligt. Skönt det iaf!
    Jag har rätt ont, men det går ju som tur är över rätt fort.
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-05-20 19:30:46 följande:

Kommer du använda ÄL test?

Ja jag kommer göra det trots att jag vet när den brukar inträffa, men vill ändå se att det blir en bra stegring. Har ju en fertilitetsmonitor hemma och den använder jag inte, tycker stickorna är så dyra och jag har ju ändå bra koll på kroppen. Men vill iallafall dubbelkolla med äl test. Du då?

Hoppas så sjukt mkt på denna månad, tycker det börjar bli tung med försöken nu. Vet att vi inte försökt länge jämfört med andra men tär ändå att leva i dessa två veckors cykler och kastas mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Denna månad tycker jag verkligen vi båda ska få vårt plus
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • hannap90

Hej tjejer!

Min mens slutade typ i förgår, så nu väntar man på äl. Men jag tänkte att jag skulle testa äl-stickor denna månaden. Men från vilken dag bör man börja med dem och är de flera gånger om dagen? Har ingen koll på detta men äl-stickor :)

• Freya18
    hannap90 skrev 2017-05-21 09:00:06 följande:

Hej tjejer!

Min mens slutade typ i förgår, så nu väntar man på äl. Men jag tänkte att jag skulle testa äl-stickor denna månaden. Men från vilken dag bör man börja med dem och är de flera gånger om dagen? Har ingen koll på detta men äl-stickor :)

Jag börjar ungefär 5 dagar innan ägglossningen. Min äl är väldigt punktlig och jag får tydliga symptom, men vill ändå se exakt när den har kommit. Om du inte vet när din ägglossning brukar falla in så kan du börja testa redan nu för att få fram en fin stegring. Med mina stickor bör man testa på eftermiddagen för bästa resultat. Då tar jag den vid 16. När stickan börjar visa starkt så testar jag 2 gånger om dagen. Eftermiddag och kväll, men oftast ägglossar jag på natten och missar piken. Då är testet svagare på morgonen igen.

Lycka till!
  • hannap90
    Freya18 skrev 2017-05-21 10:48:28 följande:

Jag börjar ungefär 5 dagar innan ägglossningen. Min äl är väldigt punktlig och jag får tydliga symptom, men vill ändå se exakt när den har kommit. Om du inte vet när din ägglossning brukar falla in så kan du börja testa redan nu för att få fram en fin stegring. Med mina stickor bör man testa på eftermiddagen för bästa resultat. Då tar jag den vid 16. När stickan börjar visa starkt så testar jag 2 gånger om dagen. Eftermiddag och kväll, men oftast ägglossar jag på natten och missar piken. Då är testet svagare på morgonen igen.

Lycka till!

Åh okej, då ska jag testa det :) vilka stickor använder du? :)
Svar på tråden BIM Juni 2017