• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Skrutt 83
    Jooosen skrev 2017-05-21 15:40:03 följande:

Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva

Härligt med äl! Tänk på att äl-testet visar positivt 12-48 h innan äl så kan dröja lite till innan ägget släpper
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Öholm skrev 2017-05-21 15:08:59 följande:

Hej! Hoppar in här! Ser att ni pratar äl-test och kanske är det någon som kan hjälpa mig att bringa klarhet i hur de fungerar? Jag har en cykel på 28 dagar, punktlig. Hade senaste mensen 7/5 och borde haft äl runt den 18/5 (i torsdags). Sedan jag fick mitt första barn har jag haft ont vid äggstockarna då äl borde äga rum. Har dock aldrig testat med äl-test men mensen har kommit exakt 14 dagar efteråt. Efter ett infall så testade jag med sticka i torsdags men den var negativ. Hade ont som f-n i äggstockarna/ledarna torsdag kväll till fredag lunch innan det lugnade ned sig något. Därför tror jag ändå att det var äl i något skede jag kände av. Testade jag försent för att stickan skulle ge utslag tro? Det står på förpackningen att testet visar positivt innan de två mest fertila dygnen. Undrar om det hade visat positivt om jag testat på tisdagen istället?

Hade sex sön-ons så hoppas på att det ändå kan ha tagit sig ... Otålig väntan nu ett par dagar.

Ja äl-testen visar ju positiv 12-48h oftast 24-48 h innan äl, så du kan absolut haft äl i torsdags men därför fått negativt, hade du testat i tisdags eller onsdags hade du säkert fått positivt
  • Jooosen
    Skrutt 83 skrev 2017-05-21 23:03:41 följande:

Härligt med äl! Tänk på att äl-testet visar positivt 12-48 h innan äl så kan dröja lite till innan ägget släpper

Tack söta du! Har en del känningar nu så tror ägget släpper snart men man vet ju aldrig. Vi kommer dock inte få till det imorn då killen har sen fotboll osv... hoppas detta räcker :/
  • Skrutt 83
    Charlizee skrev 2017-05-21 19:45:13 följande:

Tror jag också kommer använda ÄL-test så man vet med "säkerhet" eller så säker man kan vara när ÄL inträffar.

Känner detsamma! Först eviga väntan till ÄL och sen den ännu längre väntan till BIM. Fundera, tolka test, tolka symptom, känna sig gravid och sen inte... Gahh!! Hur svårt kan det vara för det att fungera????

När ska du börja testa?

Ja rena terrorn detta. Vill så gärna få se ett fint plus denna månad. Ja precis, det sägs ju att det är 20-25% chans till graviditet om man prickar äl, så då borde det ju krasst sätt vara större chans nu för varje gång och juni borde verkligen vara vår månad!

Brukar få mina typiska äl-flytningar 5 dagar innan positivt test, och brukar få positivt dag 14 som tidigast.. börjar kanske testa dag 12 för säkerhetsskull och är dag 6 idag. Går så segt!!! Du då? När har du tänkt börja testa? Vilka äl-test använder du?
  • typ89

Skippat borago denna månaden och monitorn visar hög redan dag 12 denna gång. Hoppas på tidigare äl! Sist dröjde det till dag 22 i cykeln.

• Lalalinda1234

Hoppar in här då mensen kom idag, nästa äl blir vårat tredje försök. Hoppas på tredje gången gillt:)

• FiaLottaPäronkvist

Fick världens smärta i morse när lilleman låg på skötbordet. Kändes som att jag helt plötsligt ville bajsa ut mina äggstockar, satan va ont det gjorde!! Har ju hört om att man kan få mer smärtsamma ägglossningar efter graviditet men detta var ju ett skämt.. om det nu var ägglossning så har vi iaf maxat våra chanser för den här gången men det blir någon mys ikväll också för säkerhets skull. Hej å hå!

• Jooosen
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-22 14:53:24 följande:

Fick världens smärta i morse när lilleman låg på skötbordet. Kändes som att jag helt plötsligt ville bajsa ut mina äggstockar, satan va ont det gjorde!! Har ju hört om att man kan få mer smärtsamma ägglossningar efter graviditet men detta var ju ett skämt.. om det nu var ägglossning så har vi iaf maxat våra chanser för den här gången men det blir någon mys ikväll också för säkerhets skull. Hej å hå!

Hade oxå jätte äl värk imorse!! Hade sex igår kl 15 o ska försöka få till det ikväll oxå, kan dock bli svårt.. hur mkt sexade ni?? Vi körde tre dagar innan och en dag innan..
  • FiaLottaPäronkvist
    Jooosen skrev 2017-05-22 15:59:45 följande:
    Hade oxå jätte äl värk imorse!! Hade sex igår kl 15 o ska försöka få till det ikväll oxå, kan dock bli svårt.. hur mkt sexade ni?? Vi körde tre dagar innan och en dag innan..
    Vi har myst lör-sön och förhoppningsvis idag!

Hade även en liten blödning (yttepytte i slemmig flytning) så det var med all säkerthet ägglossningen jag kände av.. hoppas det inte kommer göra så ont varje gång :(
  • Jooosen
    FiaLottaPäronkvist skrev 2017-05-22 16:34:58 följande:

Vi har myst lör-sön och förhoppningsvis idag!

Hade även en liten blödning (yttepytte i slemmig flytning) så det var med all säkerthet ägglossningen jag kände av.. hoppas det inte kommer göra så ont varje gång :(

Okej bådar ju gott!! Jaha har aldrig varit med om det! Men värken måste ju påvisa att ägget släpper då? Då borde ju sex ikväll vara en god idé :)
Svar på tråden BIM Juni 2017