Fröken W skrev 2017-05-15 10:21:18 följande:
Det finns, vad jag vet, inga bestämmelser kring vad man får/inte får göra medan barnen är på fsk.
Dock kan jag personligen tycka att det känns sådär att handla innan man hämtar barnen, ok om det händer vid enstaka tillfällen men inte att man gör det regelbundet.
Om du inte arbetar så antar jag att tiden som barnen är på fsk så är det meningen att du ska söka jobb.
Såklart att det är smidigare att handla utan barn men tycker att man kan tänka på personalen på förskolan också. De har väl också familjer som de vill komma hem till, och kanske barn att hämta, och då känns det faktiskt rätt egoistiskt att handla innan man hämtar sina egna barn för det ju är lättast för en själv.
Därför tycker jag inte att det är ok att handla innan man hämtar. Även om det är andra barn kvar så kan kanske en pedagog gå hem tidigare, eller så är det så att de andra barnens föräldrar också "bara ska" innan de hämtar.
Jag förstår om det sticker i ögonen på personalen, men bara för att ts inte handlar på vägen till förskolan får de ju inte gå hem tidigare, utan de har schemalagd arbetstid.