Anonym (annan mamma) skrev 2017-05-15 10:27:52 följande:
Jag förstår om det sticker i ögonen på personalen, men bara för att ts inte handlar på vägen till förskolan får de ju inte gå hem tidigare, utan de har schemalagd arbetstid.
Ja, de har schemalagd arbetstid men det kan ju vara så att det är för många barn kvar så någon som skulle ha slutat måste stanna kvar lite längre för att någon/några föräldrar "bara skulle" innan hämtning. Behöver inte vara så i ts fall men jag skrev min syn på det, tror att det var det som efterfrågades...synpunkter på varför det inte skulle vara ok att handla innan hämtning.
Det kan ju också vara så att om några skulle hämta 15 min tidigare så kan en förskollärare gå ifrån barngruppen lite tidigare för att göra pedagogiska planeringar för verksamheten vilket borde gynna alla i längden.
Tyvärr tycker jag att många är väldigt egoistiska idag och bara tänker på vad som är lättast och bäst för just dem. Men man glömmer ofta att tänka på vad det får för konsekvenser för andra, eller så skiter man i det just för att man inte bryr sig om andra så länge man själv får det så bra som möjligt (menar inte att detta är fallet för ts).