• Anonym (Mamma)

Handla innan man hämtar på fsk

Fått många snarky kommentarer kring det på senare tid, att jag kommer dit med matkassar och således handlar innan jag hämtar. Vart står det att jag inte får göra det? Det är väl upp till mig vad jag gör under tiden barnen är där? Känns ju bättre att handla innan än att dra med trötta barn efteråt? Skumma regler.

• Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hmmm...) skrev 2017-05-15 12:21:24 följande:
    Men du har inte behov av det, varför inte låta barnen vara hemma?
    Barn kan ha behov av att vara på förskola trots att förälder är hemma också därför arbetslösa har rätt till vissa timmar i förskola. Barn har behov av att umgås med andra barn och utveckla sin sociala förmåga vilket de får när de är på förskola, inte alla barn till föräldrar som är hemma bor så till att det finns barn att leka med dagtid.
  • Anonym (hur svårt är det)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 12:05:50 följande:
    Det blir en himla omväg och varför ska jag krångla till det när jag inte hämtar för sent?
    Är det enda gången om dagen du är ute med den baby du har som du är föräldraledig med? Jag antar att du är ute med babyn mer än en gång om dagen (när du hämtar barnen på dagis)? Eller så handlar du när du lämnat barnen på dagis på väg hem? Jag begriper verkligen inte problemet?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hur svårt är det) skrev 2017-05-15 13:03:17 följande:

Är det enda gången om dagen du är ute med den baby du har som du är föräldraledig med? Jag antar att du är ute med babyn mer än en gång om dagen (när du hämtar barnen på dagis)? Eller så handlar du när du lämnat barnen på dagis på väg hem? Jag begriper verkligen inte problemet?

Har ingen bebis, jag har en tvååring som avskyr att åka i vagn.

Vi är inte åt det hållet butiken är mer än när vi ska hämta om det inte är nåt som krisar.
  • Anonym (Mamma)

Vadå "förstår inte problemet"? Det är ju förskolan som har problem. Mina barn är inte där längre än de har schema på, så varför får jag inte handla precis innan? Det handlar inte om att jag inte KAN handla annan tid, men varför ska jag när det ställer till med mer problem?

• Anonym (Jklö)

En det förskolepetsonal borde byta jobb, istället för att ta ut sin frustration på föräldrarna.

• K med lilla E

Vad exakt är det för kommentarer du får av personalen? Hur som så är det väl bara i så fall att säga att det passar bättre att handla innan du hämtar, både för din egen och barnens skull. 

• Anonym (annan mamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 13:12:08 följande:

Vadå "förstår inte problemet"? Det är ju förskolan som har problem. Mina barn är inte där längre än de har schema på, så varför får jag inte handla precis innan? Det handlar inte om att jag inte KAN handla annan tid, men varför ska jag när det ställer till med mer problem?

Nästa gång du får en pik eller snarky kommentar tycker jag att du ska fråga varför det inte är okej att du handlar innan. Tala också om att det inte påverkar vilken tid du hämtar och säg att du tycker att barnet du hämtar har det bättre på förskolan än på ICA. Var saklig och trevlig, så upphör nog kommentarerna.
  • Anonym (Prio)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 10:19:47 följande:
    Jag har varit föräldraledig till för några månader sen och är ännu hemma med minsta.

Är inte arbetslös eftersom jag inte är ute efter att få jobb.
    Har du ens rätt till barnomsorg i din kommun? Det kan absolut vara så att du inte har den rätten och att ledningen har börjat klaga.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Prio) skrev 2017-05-15 13:36:52 följande:
    Har du ens rätt till barnomsorg i din kommun? Det kan absolut vara så att du inte har den rätten och att ledningen har börjat klaga.
    Du tror på fullt allvar att det går att lämna barn på förskola om man inte har rätt till barnomsorg.
  • Anonym (Prio)
    Anonym (annan mamma) skrev 2017-05-15 11:30:44 följande:
    Vad menar du? Det beror väl på hur flexibel arbetstid man har. Egenföretagare t ex styr rätt mycket över sin egen arbetstid. Lärare i kommunal skola har 35 timmar arbetsplatsförlagd tid och tio timmars förtroendetid som de kan göra var som helst och när som helst. Jag kan tänka mig fler exempel också. Är du förskolläraren som har stängning och Lisas mamma kommer och hämtar 17.45 med kassarna dinglande från styret står jag helt på din sida om du klagar, men händer det vid 15-16-tiden kan jag inte förstå problemet.

Det är osagt. Den jag citerade och svarade (kanske du?) påstod att föräldrars hämtning inte påverkar personalens möjlighet att flexa, vilket är ett totalt galet påstående.
Svar på tråden Handla innan man hämtar på fsk