Anonym (Mamma) skrev 2017-05-15 09:57:13 följande:
Fått många snarky kommentarer kring det på senare tid, att jag kommer dit med matkassar och således handlar innan jag hämtar. Vart står det att jag inte får göra det? Det är väl upp till mig vad jag gör under tiden barnen är där? Känns ju bättre att handla innan än att dra med trötta barn efteråt? Skumma regler.
Gah, så mycket skit du får i den här tråden! Man kan aldrig göra rätt, eller hur

, nåde dig om du har din 2-åring hemma och nåde dig om barnet går på förskola osv...
Nåväl..
Jag är pedagog på en kommunal förskola och det stämmer, som någon annan skriver, att den tid som barnen är på förskolan är baserad på att du har arbete, så att du handlar är tekniskt sett inte något som "ingår" i barnens vistelsetid. Jag personligen skulle inte bry mig om en förälder gått via ICA (eller whatever) innan den hämtar sitt/sina barn. Däremot skulle det kunna bli ett irritationsmoment om föräldern ALLTID hämtade sent, efter 16:30 och kom med många påsar varje dag.
Att prata med biträdande förskolechef vet jag inte om det är något som hjälper, tänker att personalen till viss mån har "rätt" så det kanske är onödigt att dra igång något.. Jag tänker såhär, om personalen stör sig så gör det inte alltför ofta om du inte måste. Jag jobbade ett tag på en privat förskola där personalen blev väldigt irriterad över sådant, men som sagt - jag själv bryr mig inte särskilt.
Jag har själv en 2,5-åring som går på förskola och någon gång har jag varit på stan när han har varit på förskolan, då gömde jag påsarna i min väska innan jag hämtade honom för att inte behöva fundera på huruvida personalen tänkte vara "bry" eller inte.